Author Topic: Koersen S39  (Read 3925 times)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u21
    • View Profile
Koersen S39
« on: August 12, 2018, 06:49:15 pm »
Iedereen veel plezier en succes gewenst in seizoen 39.  :)
Als "opwarmertje" (het lijkt mij dat het daar altijd koud is^^) de allereerste race van het seizoen uitgelicht :

Bealach na Ba (Goidelisch voor pad van het vee) is een bergpas op het Schotse schiereiland Applecross. Het steile gedeelte overbrugt 626 m, vanaf zeeniveau tot vlak onder de heuvel Sgurr a' Chaorachain (774 m), via een aantal haarspeldbochten en hellingen van om en bij 20%. Het is een van de weinige wegen in Schotland die werd aangelegd via technieken voor wegaanleg in de Alpen.

Bealach na Ba

Angovis

• Sr. Member
  • TAC🇳🇱
    • View Profile
Re: Koersen S39
« Reply #1 on: August 12, 2018, 09:45:44 pm »
Zoals Vos al zei, veel succes en plezier iedereen. Laten we er allemaal een mooi seizoen van maken

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #2 on: August 12, 2018, 10:46:09 pm »
Goeie openingspost, Vos.

Wij zijn er klaar voor. Mucenieks krijgt nog even rust. Vorig seizoen merkte ik dat een aantal renners behoorlijk veel geraced hadden, waaronder Mucenieks. Dus ik ga wat meer rouleren met mijn team, zodat de vormpeil goed blijft.

Salumae zal m'n kopman worden. Ben eens benieuwd wat hij kan, we hebben heel brutaal Steegmans uitgedaagd. Een goed begin is het halve werk.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u21
    • View Profile
« Reply #3 on: August 13, 2018, 08:58:43 am »
Als voorbereiding op het seizoen moest er nieuw personeel aangenomen worden.
Uiteindelijk hele aparte keuzes gemaakt. Veredeld opleidingspersoneel is het niet, maar het is ook geen echt koerspersoneel, dus ik noem het maar matig koerspersoneel wat halverwege het seizoen toch vervangen gaat worden.

Niet echt tevreden, want beter is om te kiezen voor het één of het ander, en niet er iets tussenin. Maar het aanbod was beperkt en een aantal van mijn renners moeten zich in vorm rijden voor de aankomende 2 kleine rondes of de voorjaarsraces daarna. Met echt koerspersoneel zouden ze teveel trainingen missen met alleen maar in vorm rijden en er waren nog andere belangen plus dat mijn team heel weinig echte toprenners heeft, anders was er wel voor echt koerspersoneel gekozen.

Wel is er een uitstekende ploegleider aangenomen met M97, T92 en K98. Dus hij zal de matige skills van met name de ploegarts goed kunnen compenseren, vermoed en hoop ik.

Bealach Challenge :
Kopman Cadamuro is nog niet in topvorm en met een ploegleider met 7 op ééndagskoersen werd er niet veel van hem verwacht.
Hij moest dan ook lossen in de laatst sectie, maar werd wel 2e in de achtervolgende groep en finishte als 16e.
Zeker tevreden mee, en de eerste puntjes zijn binnen dit seizoen. En maar goed ook, want als er niets aangekocht wordt voor de heuvelkassei-ritten dan zal mijn team pas beginnen in Paris-Nice.

Salumäe van 1A-kampioen Reekse_Verkuhss wint deze rit in Schotland, proficiat en nu al 1e in het seizoensklassement.  8)
Ook AJ laat van zich horen (in de race dan, helaas niet zoveel op het forum) en start met een m.i. uitstekende 2e plaats van Raya.
Emerton van het Oekraïense CaptainOrange valt net buiten het podium met een 4e plaats, maar misschien is dit toch een hele goede prestatie.
Al met al een zeer goede seizoens-start voor de Nederlandstalige managers, want zelfs^^ de renner van Combuijs rijdt makkelijk in de punten en finisht niet als 31e. :)) ;)
« Last Edit: August 13, 2018, 09:08:14 am by Vos »

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #4 on: August 13, 2018, 10:12:27 am »
Thnx. Blij met de eerste winst. Vorig jaar werden we 2e. We willen dit seizoen meer ritten gaan winnen dan vorig seizoen. Vorig seizoen wonnen we in totaal 9 ritten. Op deze manier denk ik dat het wel makkelijk haalbaar moet zijn. De aandacht zal nu wat vaker naar ritwinst gaan en minder op het presteren in de breedte.

Ricoo

• Hero Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #5 on: August 13, 2018, 10:46:07 am »
4e plaats is volgens mij prima voor Emerton, die geen favorieten kon uitdagen.

Ons beoogd kopman dit seizoen was enigszins ontevreden met de move van het team naar Oekraine. Hij wilde koste wat het kost in Nederland blijven en de zak geld die hij van Reekse kreeg aangeboden heeft ongetwijfeld ook meegespeeld...

Doelstellingen voor dit seizoen zijn vooralsnog geheel onduidelijk...  ;D 8)

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #6 on: August 13, 2018, 10:53:01 am »
Terwijl Reekse alweer gewonnen heeft (gefeliciteerd), ga ik vanavond pas echt aan de bak. Larrieu leek een van de favorieten te worden (maar zie nu dat er toch nog betere renners zijn ingeschreven). Ik ben benieuwd hoe ver hij kan komen, zonder rust, maar wel met wat vorm en materiaal kaartjes.

Angovis

• Sr. Member
  • TAC🇳🇱
    • View Profile
« Reply #7 on: August 13, 2018, 11:27:41 am »
In De Bealach 2e geworden met Lazaro
Dat wordt natuurlijk De absolute kopman, #1, Mr TAC.
Maar ik realiseer me ook dat om 1e te worden ik een beter team moet opbouwen
Hij heeft bijvoorbeeld in De Bergen geen echte knechten, hij is zegmaar Froome zonder Poels of Kwiatkowski...daar moeten we nog wat aan down
Voor vanavond, Ik hoop dat Pinilla in De Top 5 eindigt en ik zal hem opstellen met oude rot Harris en een paar jeugdelingen

BLOEMENAANDEMITTE

• Jr. Member
  • **
  • Mitte 2b
    • View Profile
« Reply #8 on: August 13, 2018, 01:08:48 pm »
Proficiat iedereen met jullie goede seizoenstart!!
Ik heb zelf aan den lijve ondervonden dat het niveau in 2de div.een heel stuk hoger ligt dan in 3de!!
Ik zal moeten een tandje bijsteken( zeg maar een heel gebit ) ;D ;D ;D

Kleintje91

• Full Member
  • AVP - 2a
    • View Profile
« Reply #9 on: August 13, 2018, 03:31:37 pm »
Mijn seizoen zal vanavond starten maar vooral kijk ik naar morgenochtend op de kasseien.
Zal een voorbode zijn hoeveel punten ik dit voorseizoen kan gaan sprokkelen.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #10 on: August 13, 2018, 06:19:43 pm »

Al met al een zeer goede seizoens-start voor de Nederlandstalige managers, want zelfs^^ de renner van Combuijs rijdt makkelijk in de punten en finisht niet als 31e. :)) ;)

Nee, maar we deden nog een dappere poging toen op de Sgurr a' Chaorachain kopman Rinalds Veselovs ineens in de steek gelaten werd door knechten Guillaume Biraben en Jaak Tuisk. Gelukkig kon in het vlakke deel erna onze Guillaume weer bij de kopgroep komen, waardoor Rinalds toch nog wat krachten kon sparen. Affijn, de eerste 13 punten zijn binnen, eens kijken of de ploeg in Australië ook wat kan sprokkelen.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #11 on: August 13, 2018, 08:01:40 pm »
Jammer in sectie 4 zit ik met de kopman in de kopgroep, maar de meesterknecht zit er 4 seconde achter. Denk dat als ik Larrieu net 1 energiepunt minder had laten besteden hij met de knechtenbonus en extra energie wel top 10 had kunnen rijden, nu moet ik het doen met plaats 12.

Ricoo

• Hero Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #12 on: August 13, 2018, 08:17:30 pm »
De hele kopgroep van 8 bestaat uit renners zonder knecht.

Resende wordt tweede achter de ongenaakbare Meeuwissen. Toch zijn we daar best tevreden mee. Twee ritten gereden (met 2 renners) en een 4e en een 2e plek. Nu eens kijken wat de kasseien ons brengen, daar komen we wel met een volledig tea aan de start.

Angovis

• Sr. Member
  • TAC🇳🇱
    • View Profile
« Reply #13 on: August 13, 2018, 08:36:24 pm »
Eerste overwinning van het seizoen met Sprinter Domingo Pinilla
Klopte op De sprint De rennersbrigade van Joeba

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #14 on: August 13, 2018, 10:39:50 pm »
Hmm, Sandro Abad moet het dit seizoen met een nieuwe meesterknecht doen, het deentje Malte Ankjær. Die twee zijn duidelijk nog niet op elkaar ingespeeld, dus heel veel heeft Sandro niet gezien van zijn knecht. Desondanks wordt hij toch nog 27e, waardoor er weer 7 punten in de tas zitten. Daarmee staan we toch maar eens mooi 28e in het divisieklassement. Helaas zal nu wel weer de traditionele afdaling in zetten...