Author Topic: Giro d'Italia S39  (Read 677 times)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u21
    • View Profile
Giro d'Italia S39
« on: September 05, 2018, 01:29:59 pm »

Giro d'Italia 2019 :
Het parcours van de 102e Giro d’Italia is nog niet officieel bekendgemaakt, maar er zijn al wel volop geruchten. Zo zou de start in Polen, Marseille óf het Zuid-Italiaanse stadje Matera plaatsvinden. Naar verluidt komen de renners in de loop van de eerste grote ronde van 2019 over de Mortirolo, de Stelvio en Tre Cime di Lavaredo. Vermoedelijk finisht de Ronde van Italië van volgend jaar in Milaan.

Maar zover is het nog lang niet. Eerst de CFF Giro d'Italia die vanavond begint. Succes iedereen !  :)
« Last Edit: September 05, 2018, 01:31:30 pm by Vos »

Tomas

• Jr. Member
  • **
  • Divisie 4b3 berenkracht
    • View Profile
Re: Giro d'Italia S39
« Reply #1 on: September 05, 2018, 01:44:14 pm »
Aangezien de rode trui voor ons geen optie is ga ik maar voor de witte en groene en en top 3 moet wel lukken denk ik

B.E-L

• Hero Member
  • kamikazepiloten
    • View Profile
« Reply #2 on: September 05, 2018, 01:49:45 pm »
Ronde renners heb ik helaas niet in mijn team, dus we zullen ons concentreren op de dagsuccessen

Selectie kamikazepiloten:

Alessio Romano (28), vlaksprinter. Knecht voor de vlakke sprintritten
Fraser Weiss (29), klimsprinter. Kopman voor etappe 6
Urbano Santana (29), kasseiheuvelaar. Kopman in etappe 5 en 7
Constantijn Kluivert (30), tijdrijder. Uiteraard meegenomen voor etappe 4
Madars Igaunis (34), vlaksprinter. Kopman in etappe 1 en 9

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #3 on: September 05, 2018, 02:13:02 pm »
  selectie SP0RTLIFE

Een toepasselijke selectie voor dit tussenseizoen/reorganisatie-seizoen. Hoe en wat er gereorganiseerd gaat worden is zelfs nog niet duidelijk, dus met recht kan dit een aanmodderseizoen genoemd worden.
En dat is precies de doelstelling van deze Giro-selectie, lekker aanmodderen.  :)

Wie de kopman zal zijn is zelfs nog niet duidelijk, wegens drukte nu pas met de Giro bezig. Uiteraard waren er al een beetje voorbereidingen getroffen want 2 renners rijden met TK. En er is een nieuwe ploegleider aangenomen, maar het overige personeel blijft, dus er kan door sommige renners tussen de etappes door getraind worden, want het is geen echt koerspersoneel.
En dat is ook niet nodig met deze matige selectie.

Hoewel Cadamuro zonder TK beter is dan de 30jarige Schneuwly met TK, is laatstgenoemde misschien toch de kopman.
Een mooie kans voor hem om zich te bewijzen, zo niet, dan dreigt ook voor hem verkoop, net zoals vele SP0RTLIFE renners dit seizoen die al verkocht zijn of nog verkocht gaan worden.
Cadamuro is de eerste 2 etappes nog niet in topvorm en Schneuwly TK gegeven omdat hij een wind- en koude icoontje heeft. En in 8 van 10 etappes staat wind, en in de laatste 2 berg etappes is het koud.
Beiden zijn vooraf zeker niet goed genoeg om top10 AK te rijden, zelfs top20 AK kan twijfelachtig zijn, dat zal aan de concurrentie liggen. Het oorspronkelijke plan was om een top ronderenner aan te kopen voor deze Giro, maar dat is niet gelukt.
Eigenlijk moet ik geen verwachtingen hebben van een 30jarige ronderenner die ik maar voor 1.2M kocht en alleen maar bronzen icoontjes heeft en niet kan sprinten.

En er zijn nog een paar andere doelstellingen ;

# Tijdrijder Mutombo gaat voor een 2e plaats in de tijdrit.

# Klimsprinter Pinedo is teruggekocht na meer dan een seizoen elders te hebben gereden, hij won in mijn team vorig seizoen etappe 2 Tirreno en was 2e in etappe 3 Tirreno, waar hij de groene trui mee won.
Inmiddels al 34jaar, maar hij heeft TK en ook die 2 belangrijke weer icoontjes van wind en kou.
Waarschijnlijk krijgt hij de kopman positie in etappe 6 en hij kan prima knechten in een aantal etappes.

# Klimmer Lanari zou voor de punten kunnen gaan in etappes 3 en 10. Maar de kans is groot dat hij de klim meesterknecht gaat worden. Dat zal afhangen van hoe de kopman in het AK staat.

# Al genoemd, Cadamuro, als hij geen kopman wordt dan zal hij in één of een paar etappes punten mogen scoren in een vrije rol, tenminste, als hij daar goed genoeg voor is.

Nu al hoge startnummers en 2 Italianen in de selectie vanwege het thuisvoordeel.  :)
En bij gebrek aan een echt goede AK kopman, krijgt Zwitsers kampioen Mutombo het startnummer met een 1 er in vanwege zijn regenboog trui.  8)

111 Mutombo (32), tijdrijder / knecht
112 Schneuwly (30), kopman / schaduwkopman
113 Cadamuro (31), kopman / schaduwkopman
114 Pineda (34), knecht / klimsprinter en kopman in etappe 6
115 Lanari (33), knecht / (vlak)klimmer, misschien meesterknecht in de bergen
« Last Edit: September 05, 2018, 02:18:36 pm by Vos »

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #4 on: September 05, 2018, 02:34:09 pm »

Aurelio_Uccheddu

• ribosoma78 - 1a Divisione
  • Global Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
« Reply #5 on: September 05, 2018, 02:40:08 pm »
Cristiano Beghelli   
Stage 10, leader
Guido Galletti   
Stage 6 helper, and helper of Osmundsen
Frode Osmundsen   
Captain   
Timothy Embley   
Stage 6, leader
Pete Mitchum   
Time Trial

ribosoma78 - Giro d'Italia Season 39

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #6 on: September 05, 2018, 02:56:01 pm »
de rode trui
roze trui  ;)

Nee hoor, Tomas zegt dat de rode trui geen optie is voor hem, en dat klopt!   ;D
Misschien op een andere manier dan hij bedoelt, maar toch...

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #7 on: September 05, 2018, 04:33:44 pm »
Ik lees overigens net dat de start van de Giro 2019 in Bologna zal zijn.  :)

BLOEMENAANDEMITTE

• Jr. Member
  • **
  • Mitte 2b
    • View Profile
« Reply #8 on: September 05, 2018, 04:42:00 pm »
Eerste seizoen dat ik eigenlijk enkele ronderenners in mijn team heb en nu eens kijken hoe ze zullen presteren in hun eerste grote ronde!! Ik heb dus nog niet veel ervaring in het koersen voor een AK maar we zien wel, het zal alleszins zeer leerrijk zijn!!
Ook aan iedereen veel succes gewenst in hun Giro!!

Esko Malk   30    knecht

Bud McDermot   30    kopman AK

Kaupo Mitt   22    ervaring opdoen+even testen in het gebergte

Vegar Nordseth   30  zal in een vrije rol kijken hoever hij geraakt in het AK

Vladimir Karpenko   31  wat sprokkelen in klim-heuvelritten

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #9 on: September 05, 2018, 05:22:33 pm »
ok, bedankt voor de info.  :)  Dat wordt dus spaghetti eten bij de start^^
Ik had nog even gekeken op de Italiaanse media, want er waren gisteren en vandaag veel nieuwe berichten over de Giro 2019.
Maar de startplaats blijkbaar over het hoofd gezien, ook google translator deed het niet zo best (hoewel ik de afgelopen jaren inmiddels al een beetje Italiaans heb geleerd in dit spelletje^^) dus ik kon niet inschatten of het gespeculeer was of feiten in al die Italiaanse berichten. En ik had geen tijd om me er in te verdiepen, dus maar de tekst van de vorige Giro gekopieerd.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #10 on: September 05, 2018, 05:30:03 pm »
ok, bedankt voor de info.  :)  Dat wordt dus spaghetti eten bij de start^^
Ik had nog even gekeken op de Italiaanse media, want er waren gisteren en vandaag veel nieuwe berichten over de Giro 2019.
Maar de startplaats blijkbaar over het hoofd gezien, ook google translator deed het niet zo best (hoewel ik de afgelopen jaren inmiddels al een beetje Italiaans heb geleerd in dit spelletje^^) dus ik kon niet inschatten of het gespeculeer was of feiten in al die Italiaanse berichten. En ik had geen tijd om me er in te verdiepen, dus maar de tekst van de vorige Giro gekopieerd.

Volgens mij is het ook vandaag pas bekend gemaakt, ik zag dat er rond 15.30u een bericht op Wielerflits was geplaatst.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #11 on: September 05, 2018, 05:40:27 pm »
Fraser Weiss (29), klimsprinter. Kopman voor etappe 6
114 Pineda (34), knecht / klimsprinter en kopman in etappe 6
Timothy Embley   
Stage 6, leader

Oh oh, two of my ex-cyclists, Embley and Weiss, have the same goal as my 34yo Pineda.
Weiss is for sale, I can see he is better than Pineda, but Weiss does not have TC bonus, so there is a chance to beat him.
Embley was this season in my team and won stages 2 and 3 of the Tirreno ; I know he is also better than Pineda.
Well, there were no expectations of a stage victory anyway, because Pineda has just 63(+2) flat.
Embley and Pineda, both have a wind bonus.
Good luck in stage 6, Aurelio and BEL, of course not too much luck !  :P  :))

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #12 on: September 05, 2018, 05:41:59 pm »
Volgens mij is het ook vandaag pas bekend gemaakt, ik zag dat er rond 15.30u een bericht op Wielerflits was geplaatst.
ok, mijn openingspost was 2 uur eerder.
Al die speculaties van de afgelopen maanden over de start plaats klopten dus niet.

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #13 on: September 05, 2018, 05:59:40 pm »
Mucenieks zal voor een goed klassement gaan. Doel is de eerste plaats, of dat haalbaar is weten we na rit 1 meer over. Belangrijkste is dat we in elk geval Lucas voor blijven! :)

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #14 on: September 05, 2018, 07:34:58 pm »
Mucenieks pakt tijd op de concurrentie, ruim een minuut op Lucas. Dat terwijl Mucenieks de hele rit reed zonder knechten en het hele team (ook Heemskerk) in dienst reed voor hem. Onbegrijpelijk dat zelfs Heemskerk te hard reed, want zijn tactiek hij knechtte voor het geval Jans te hard zou gaan. De enige verklaring voor mij is de geluksfactor die heel nadelig uitpakt.

Al met al toch tevreden, want veel renners waren verrast en kwamen snel alleen te zitten.