Author Topic: Giro d'Italia S39  (Read 674 times)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u21
    • View Profile
Re: Giro d'Italia S39
« Reply #30 on: September 10, 2018, 08:00:58 am »
Bedankt Combuijs  :)
etappe 7 :
Zoals verwacht is kopman Schneuwly heel slecht in deze etappe. Hij zakt in het AK van de 17e naar de 22e plaats.
etappe 8 :
De reden dat Schneuwly de kopman mocht zijn, dat is dat hij 2 weer icoontjes heeft en dat hij in elke etappe van deze Giro een actief weer icoontje heeft. In deze etappe waren ze zelfs allebei actief.
Knecht Lanari hielp hem goed in de afdalingen en lanceerde Schneuwly de bergen in waar hij het alleen moest doen in s4 en s5.
En die beklimmingen deed hij voortreffelijk, met name de slot klim op de buitencategorie berg.
Hij finisht als 18e.
En stijgt hiermee in het AK en staat nu 20e op 6:19".
Daarbij opgemerkt dat het heel dicht bij elkaar staat, de nr13 heeft minder dan 1min. voorsprong en de nr27 minder dan 1min. achterstand.
Op naar de gevreesde sprint etappe, hopelijk pakt de schade beperkende tactiek nu wel goed uit. Maar het is nu al zeker dat Schneuwly in de daaropvolgende slot etappe volle bak moet geven om weer in de top20 AK te komen.

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #31 on: September 10, 2018, 09:11:10 am »
We pakken weer goed uit deze rit. Met dank aan meesterknecht die als enige bij Mucenieks zit in s4. Beter kan niet. Zo lopen we een halve minuut uit.

Norris lijkt af te haken voor een goed resultaat. Concurrentie voor plek 2 is moordend.

Tomas

• Jr. Member
  • **
  • Divisie 4b3 berenkracht
    • View Profile
« Reply #32 on: September 10, 2018, 09:03:57 pm »
Het ziet er naar uit dat de veel belovende lazaro zich heeft laten varen Buckley heeft 3 en een halve minuut voorsprong genomen

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #33 on: September 10, 2018, 09:52:19 pm »
Oei, onverwachts meer dan een minuut verloren. Dat was niet de bedoeling. We leken af te stevenen op een vrijwel zekere overwinning. Nu staan we op een 3e plaats in de ranking op 4 tellen. Het zit dus dicht bij elkaar. Gaat dus nog een hele spannende rit worden. We zullen in de laatste klimrit alles op alles moeten zetten.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #34 on: September 10, 2018, 11:44:02 pm »
etappe 9 :
Al in s2 moest kopman en niet-sprinter Schneuwly lossen. Knecht Pinedo ging daar te hard want hij kon wel het voorste peleton volgen, maar in tegenstelling tot etappe 1 kwam Schneuwly niet geïsoleerd te zitten en had nog 2 knechten. En knecht Mutombo bleef bij hem t/m s4. Uiteraard geen goed resultaat, maar wel heel wat beter dan in etappe 1. Schneuwly finisht als 117e op 1:41"
Merkwaardig dat hij hiermee 1 plaats stijgt in het AK, maar als nu nr19 heeft hij wel dezelfde tijd als de nr20 AK.

En schaduwkopman Cadamuro heeft zijn kopman zelfs ingehaald in het AK, hij staat nu 18e (7 sec. voorsprong op Schneuwly).
Hij reed in een vrije rol een fantastische sprint etappe en moest pas lossen in de laatste sectie en finishte in het 2e peleton.
Cadamuro zal zijn top20AK niet kunnen behouden in de slot etappe, maar toch rijdt hij een goede Giro in een vrije rol én hij heeft 2 etappes in de rol van knecht gereden.

Ik verwacht wel dat Schneuwly de top20 AK gaat halen. Het zou kunnen dat dat nog spannend gaat worden.
Maar hij weet wat er op het spel staat ; geen top20 AK betekent directe verkoop voor deze 30jarige renner.  :)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #35 on: September 11, 2018, 07:50:43 am »
Hele spannende ontknoping wat betreft de Giro eind overwinning.
De nummers 2 en 3 op maar 0:02" en 0:06"  :o
Ik neem aan dat meer hierover te lezen is in een bijdrage van Reekse die een knappe Giro reed met zijn kopman, maar ongetwijfeld niet tevreden is met maar 0:02" achterstand. Dan ga je al snel denken waar het net ietsje beter kon, maar de tegenstander maakt soms natuurlijk ook vooraf net verkeerde inschattingen waarvan je pas achteraf weet dat het net ietsje beter kon.

etappe 10 :
Kopman Schneuwly had al een goede knecht en koerste maar in de marge van het AK.
Dus Lanari mocht in een vrije rol rijden, en dat deed hij heel goed en finishte als 15e.

Schneuwly probeerde ook een goed resultaat te halen zodat hij in de top20 AK bleef.
Echter, het ging mis in s3, daar ging zijn knecht te hard. Dat was eigenlijk wel een beetje verwacht want er moest risico genomen worden, en afgezien daarvan, als de knecht met 1 EP minder had gereden in s3 dan was hij gelost van zijn kopman.
De knecht bleef helaas en onverwacht ook in afdaling s4 vooruit, dus Schneuwly moest het alleen doen en finisht uiteindelijk als 43e op 1:37" van de 4 renners grote kopgroep die om de etappe winst streden.
Schneuwly stijgt hiermee 1 plaats in het AK en wordt uiteindelijk 17e.
Cadamuro mocht het in de slot etappe nog proberen in een vrije rol, maar zakt zoals verwacht uit de top 20 AK en wordt 24e.

Giro evaluatie :
Op zich tevreden want alle doelstellingen zijn gehaald, en zelfs meer dan dat want er was een etappe overwinning voor Pinedo.
Maar over de sterkte van de selectie (wat vooraf bekend was) kan ik niet tevreden zijn. Er werden veel minder punten gescoord dan voorheen, en bijvoorbeeld in de vorige 3 seizoenen had SP0RTLIFE een ronderenner die top 10 AK reed.
Op naar de Dauphiné, hoewel ook daar de selectie niet zo sterk is dit seizoen.
« Last Edit: September 11, 2018, 08:10:15 am by Vos »

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #36 on: September 11, 2018, 10:16:56 am »
Heel zuur. We hebben het onnodig weggegooid in de sprint. We geven daardoor de Giro weg en verliezen dure punten in het klassement voor de gouden fiets. We staan nog wel aan de leiding, maar het had al beslist kunnen zijn als Mucenieks had gewonnen. Het is toch een stuk prettiger koersen als je al weet dat de buit binnen. Nu zal ik Mucenieks vaker moeten inzetten als kopman in bepaalde koersen waar ik liever andere mannen neer had gezet die met een TK rijden.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #37 on: September 11, 2018, 10:33:09 am »
Heel zuur zegtie dan. Kijk eens naar de stand:

1º      Reekse_Verkuhss   13194   7   4   8   
2º      RealityCyclists   7340   7   4   4   
3º      CaptainOrange   7226   1   9   4   

Je staat geen straatlengte, geen etappe, maar een hele ronde voor! Dat is zuur voor die andere (halve) Nederlanders. Je hebt nogal wat speelruimte...

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #38 on: September 11, 2018, 12:42:11 pm »
Haha, als je het zo bekijkt wel. Daar maak ik me geen zorgen iver dat ik win. Door de situatie heb ik al vroeg mn doelstellingen aangepast zoals t gouden fietsje, rondes winnen en eendagskoersen. Dan is op 2 tellen een ronde verliezen heel zuur haba. Wellicht is mn succes te danken omdat ik voortdurend kritisch op mezelf ben ;D

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #39 on: September 11, 2018, 12:45:41 pm »
Wat betreft die andere nederlanders, het was mooi geweest als we gewoon 3 nederlandse vlaggetjes op 1, 2 en 3 hadden staan. Dan hadden we de spanjaarden kunnen plagen met 'onze' successen en delen jullie automatisch mee in het succes haha

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #40 on: September 11, 2018, 01:40:54 pm »
Wat betreft die andere nederlanders, het was mooi geweest als we gewoon 3 nederlandse vlaggetjes op 1, 2 en 3 hadden staan. Dan hadden we de spanjaarden kunnen plagen met 'onze' successen en delen jullie automatisch mee in het succes haha

Ha, ik deel toch al in jouw succes. Ik hou jou gewoon scherp! (Ok, niet qua resultaten, maar qua forumbijdrage).

Ja jammer dat de eerste drie geen Nederlandse vlaggetjes zijn. Aan de andere kant, zo sta ik wel 4e in het landenklassement en geen 5e. Of 6e als die rare Australische Foxy Foxtrot meerekent.

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #41 on: September 11, 2018, 03:29:03 pm »
Ik hou jou gewoon scherp! (Ok, niet qua resultaten, maar qua forumbijdrage).

Je staat geen straatlengte, geen etappe, maar een hele ronde voor!

Op deze manier ga ik er natuurlijk de pet naar gooien :P

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #42 on: September 11, 2018, 04:41:34 pm »
Op deze manier ga ik er natuurlijk de pet naar gooien :P

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #43 on: September 11, 2018, 04:42:41 pm »
Of 6e als die rare Australische Foxy Foxtrot meerekent.
Elastieke benen hebben de renners van mijn Australisch team niet, Combuijs.  ;)
Als dat toch het geval is, dan wordt dit de volgende muziek-hit^^  :P :

"Ow Commie Combuijs met je zwabberende pudding-benen,
die wil elke avond naar een ander schip toe,
zeg jongen man mag ik je meissie effe lenen,
wil met haar koken in de kombuis want ik ben nog lang niet moe,
en wil je vrijer dan niet even met je koken dan roep ik bak, bak, braad,
want Combuijs grijpt zijn kansen
."

AJFactoryCycling

• Hero Member
  • AJFactoryCycling - 1A
    • View Profile
« Reply #44 on: September 11, 2018, 11:51:51 pm »
Jammer Reekse, wel heel zuur dit voor je. Zal wel karma zijn voor die TA die je zonder voorsprong won  ::)

Voor mij ook een echte net niet ronde, wordt 3x 2e en 1x 3e in een rit op de marginal gains, baal ik echt van. Gelukkig winnen we toch nog wat: Joop Lampen wint rit 3 en Hannes Siniorg won dankzij zijn drie podiumplekken wel de bergtrui (waarmee mijn hattrick voltooid is). 5 ritzeges in een grote ronde had ik echter ook wel leuk gevonden :P