Author Topic: Tour de France S39  (Read 671 times)

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
Re: Tour de France S39
« Reply #15 on: September 21, 2018, 07:28:34 pm »
Ortiz rijdt een puike rit door als 4e te eindigen. Daarmee doen we het wederom beter dan vorig jaar. Tevens lopen we uit op Bendixen die in s4 geïsoleerd zit zonder knecht. Zo staan we na de 3e rit aan de leiding in het klassement met 28 tellen voorsprong op Bendixen. Het sterkste terrein van Ortiz moet echter nog komen, dat is zijn sprint. We hopen daar wederom uit te lopen op iedereen.

Ricoo

• Hero Member
  • CaptainOrange (1a)
    • View Profile
« Reply #16 on: September 21, 2018, 07:50:38 pm »
/cynism on

Na een heftige strijd tussen de tweede, derde en vierde plaatsen om te bepalen welke plaats voor het eerst 10 keer werd behaald dit seizoen (was allemaal 9 keer tot nu toe), is de strijd in de eerste klimrit van de Tour beslist door de tweede plaats.

Door wederom een laffe tactiek toe te passen om zo elke kans op een eerste plek weg te nemen, lukte het de tweede plaats om Barry Holland naar zich toe te lokken. Door goed knechtenwerk van Duijvensteijn kregen de derde en vierde plaats geen kans.

Het doel is om in deze Tour nog minimaal drie keer tweede, derde of vierde te worden, dus de tegenstand is gewaarschuwd! Je kan maar beter voor de overwinning gaan, want voor de andere ereplaatsen is er geduchte concurrentie!

/cynism off

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u21
    • View Profile
« Reply #17 on: September 21, 2018, 10:09:44 pm »
 :))

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #18 on: September 21, 2018, 10:40:34 pm »
etappe 3 :
Toch maar besloten om klimmer Lanari kopman te maken in deze etappe, want hij kon een paar favorieten uitdagen.
"Klassementsrenner" Bianchi zou een hele goede knecht zijn, maar daarmee is hij helemaal kansloos om eventueel nog wat puntjes te sprokkelen in het AK. Dus Ruiz moest Lanari aan een goede uitslag helpen. Helaas, ondanks een roekeloze afdaling met de laatste 3 EP kwam hij niet meer bij zijn kopman, die daar dus geïsoleerd was en dat maakte een aanzienlijk verschil in de uitslag.
Lanari finisht toch een tikje teleurstellend op de 8e plaats, hoewel dat zonder knecht erbij in s4 redelijk goed is. En ik vermoed dat veel concurrenten heel wat betere randvoorwaarden hebben om te koersen.

Bianchi in een vrije rol reed een meer dan prima etappe waarschijnlijk dankzij zijn weer icoontje en finishte als 15e.
In etappe 1 reed hij ook al in een vrije rol en kon net niet aanpikken in de groep voor hem die uiteindelijk 39 seconden sneller was dan de 7e (!) groep waarin Bianchi finishte op maar liefst 3:41" Geen goede start van deze Tour voor hem.
In etappe 2, de tijdrit, deed hij het wel goed met een 59e plaats op 2:19"
In deze klim etappe kwam hij binnen op 0:49" van de winnaar met als gevolg een 19e plaats in het AK op 3:10"
Misschien mag hij de aankomende sprint etappe voor het eerst de kopman zijn, maar zelfs dat is nog niet zeker.

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #19 on: September 22, 2018, 09:41:21 am »
Een mooie afscheidsronde die minder goed begon met een 11e plaats, echter in de tijdrit reed Muzhilo met een slechte gezondheid naar de 12e plaats. Echter alle aandacht ging naar Korsholm, die de eerste overwinning in een grote ronde pakte voor WVAchteruit. In de sprintrit sloten we af met een 5 en 23e plaats. Leuk einde. In ieder geval voor nu. De komende tijd zal ik denk ik wel af en toe inloggen om het team actief te houden, misschien dat ik op gegeven moment wel weer ga pullen en als ik in de derde divisie zit misschien weer opstart, of niet. Dat moet ik gaan bekijken. In ieder geval benieuwd hoevee de grote uitverkoop gaat opleveren.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #20 on: September 22, 2018, 09:54:15 am »
etappe 4 :
Tegenvaller, kopman Bianchi kon in s1 het voorste peleton niet volgen ondanks een harde start. Ik dacht trouwens dat het voorste peleton 2x zo groot zou zijn als nu het geval was, maar goed, er moest sowieso risico genomen worden als hij nog de top20 AK wil halen.
De eerste drie secties konden knechten Lanari en Ruiz nog goed helpen, en uiteindelijk finisht Bianchi als 131e op 2:19" achter etappe winnaar Beckham van CaptainOrange, proficiat !  8)

Ondanks deze slechte etappe zakt Bianchi maar 1 plaats in het AK,
en hij staat nu 20e op meer dan 5 minuten achter gele trui drager Ortiz van Reekse.

Spiker opgeofferd als sprint-meesterknecht, uiteraard kon hij wél het voorste peleton volgen in s1 maar knechten lukte dus niet in deze etappe, en ondanks die rol sprokkelt hij nog een paar puntjes met een 28e plaats.

Op naar de volgende zware Alpen etappe met de beklimming van de Col de la Madelaine die waarschijnlijk beslissend zal zijn.
De weersvoorspelling is niet goed ; kou en wind.
Bianchi houdt meer van warm weer, gelukkig wordt het een hele warme dag in de Pyreneeën (etappe 9).

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #21 on: September 22, 2018, 09:59:38 am »
Echter alle aandacht ging naar Korsholm, die de eerste overwinning in een grote ronde pakte voor WVAchteruit.
Misschien heb je het forumbericht in onderstaande link gemist, vooral Korsholm zal het leuk vinden om dat te lezen, volgens mij.  :)

http://www.cyclingforfun.org/smf/index.php/topic,2655.msg281667.html#msg281667

WVAchteruit

• Hero Member
  • Divisie 1a
    • View Profile
« Reply #22 on: September 22, 2018, 10:10:21 am »
Echter alle aandacht ging naar Korsholm, die de eerste overwinning in een grote ronde pakte voor WVAchteruit.
Misschien heb je het forumbericht in onderstaande link gemist, vooral Korsholm zal het leuk vinden om dat te lezen, volgens mij.  :)

http://www.cyclingforfun.org/smf/index.php/topic,2655.msg281667.html#msg281667
Inderdaad helemaal gemist  :o :D. Ook dat ik de gele trui had en het ploegenklassement, maar wel fijn dat jullie nu ook weer wat kans krijgen (of ik kan als een Heintje Davids nu elke week terugkomen, winnen en weer stoppen  ;) :P.

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #23 on: September 22, 2018, 07:42:00 pm »
Ortiz rijdt een puike rit door als 4e te eindigen. Daarmee doen we het wederom beter dan vorig jaar. Tevens lopen we uit op Bendixen die in s4 geïsoleerd zit zonder knecht. Zo staan we na de 3e rit aan de leiding in het klassement met 28 tellen voorsprong op Bendixen. Het sterkste terrein van Ortiz moet echter nog komen, dat is zijn sprint. We hopen daar wederom uit te lopen op iedereen.
Ortiz deed wat hij moest doen in de sprint. Hij liep tientallen seconden uit op Bendixen, Helder sloot als laatste van de groep aan bij Ortiz. Die deed dus uitstekende zaken.

Dankzij een uitstekende tactiek rijden we naar een geweldig resultaat in de pure klimrit. We waren extreem aanvallend van start gegaan met een 4. De concurrentie werd verrast. Bendixen reed er een groep achter net als Helder die ook geïsoleerd kwam te zitten. Bendixen komt nog knap terug en eindigt in dezelfde tijd als Ortiz die 6e wordt op 8 tellen van de winnaar. Helder komt de klap niet meer te boven en verliest 46 tellen en dat zal een grote domper zijn voor Realitycyclist die hoge verwachtingen had.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #24 on: September 23, 2018, 01:40:38 am »
Ja, en AJFactoryCycling wint weer eens een wedstrijd... Onze Hendrik-Jan moet met zijn 41e plaats nog wel het een en ander goedmaken in het klassement, dus misschien toch maar eens de pijlen richten op een paar etappes...

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #25 on: September 23, 2018, 02:36:42 am »
Weer besloten om Bianchi geen kopman te maken. Hij verloor teveel tijd op de kasseien en belangrijker ; hij verloor teveel tijd in de enigste etappe waarin hij de kopman was en dat was de sprint etappe. Dat betekent dat hij in de slot etappe weer teveel tijd gaat verliezen, en hij gaat helemaal veel tijd in de heuvel etappe verliezen. In de bergen kan hij dat niet goed maken want hij is maar een 7 sterren klimmer. En het is de moeite niet om klimmer Lanari op te offeren voor een renner die misschien top20 AK kan rijden. In etappe 6 krijgt Bianchi wel het kopmanschap, simpelweg omdat hij de beste renner voor die etappe is.

etappe 5 :
Lanari mocht dus weer de kopman zijn in een berg etappe.
Deze etappe ligt hem heel wat minder want er zit bijna geen vlak in en hij kon geen favorieten uitdagen.
Hij was één van de renners die ondanks een harde start niet in de kleine kopgroep zat van 16 renners en een slaap icoontje kreeg. Wat eigenlijk positief is want dat betekent dat hij toch nog goed in deze etappe is, dat zal misschien komen door de laatste afdaling sectie.
Knechten De Moor en Ruiz gingen volle bak van start en bleven goed bij Lanari, maar de knechten waren niet goed genoeg om er in s3 nog bij te zitten met hun laatste energie.
Lanari reed een goede beklimming op Col de la Madelaine in s4 en wist in de afdaling nog een paar renners in te halen en finishte als 11e.
Net buiten de top10 was dit keer niet erg ondanks dat ik top10 plaatsen verzamel, want deze etappe werd al een paar keer gewonnen.

Bianchi zou eigenlijk de veel betere knecht zijn geweest dan De Moor en Ruiz, maar hij mocht weer in een vrije rol rijden.
En dat deed hij best wel goed want hij finishte als 36e op 1:19" en stijgt hiermee zelfs 1 plaats in het AK en staat nu weer 19e.
Maar voor dat klassement gaat niet gekoerst worden want ook in de Pyreneeën etappe zal Lanari de kopman zijn met misschien wel Bianchi als knecht, die daar redelijk kan helpen met zijn actieve weer icoontje.
« Last Edit: September 23, 2018, 02:38:45 am by Vos »

BLOEMENAANDEMITTE

• Jr. Member
  • **
  • Mitte 2b
    • View Profile
« Reply #26 on: September 23, 2018, 07:26:51 pm »
Onverwacht goed resultaat in etappe 5. Maunoir reed in een vrije rol naar de 2de plaats!!Mijn beste resultaat tot nu toe in 2de divisie!
In rit 6 zal ik moeten keuzes maken om een sponsordeal binnen te halen nl. top 10 in deze rit. Normaal was gepland om dit ook met Maunoir te verwezenlijken maar zie nu dat knecht Northseth bij de favorieten staat en ook kopman voor het AK Malk kan deze rit aan want hij kan dezelfde renners uitdagen als Maunoir!! Ik zal maar op 3 paarden wedden zeker en hopen dat er één iemand er in slaagt om de deal binnen te halen. Ik zal het proberen met Northseth als kopman(zonder TK) en Malk en Maunoir(met TK)te laten rijden in een vrije rol.

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #27 on: September 24, 2018, 08:14:35 am »
Ortiz wint de klimsprint weer net als vorig seizoen ;D

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #28 on: September 24, 2018, 09:45:16 am »
Onverwacht goed resultaat in etappe 5. Maunoir reed in een vrije rol naar de 2de plaats!!Mijn beste resultaat tot nu toe in 2de divisie!
Goed gedaan !  8)

Ortiz wint de klimsprint weer net als vorig seizoen ;D
Ook goed bezig !  8)

etappe 6 :
Bianchi finisht als 15e.
Hij staat nog altijd 19e in het AK maar een top20 plaats zal het uiteindelijk niet worden, vermoed ik.

Maar nog altijd 2 doelstellingen in deze Tour :
# Punten sprokkelen met Lanari in de Pyreneeën.
# Maar eerst de klimtijdrit op L'Alpe d'Huez.

Er is besloten dat er geen topkoerspersoneel wordt aangeschaft zoals vorig seizoen vlak voor deze klimtijdrit. Geluk speelt een veel te grote factor in deze race, dus dat is de moeite niet en De Moor moet maar (tegen beter weten in) hopen dat hij net zoveel geluk heeft als de tegenstanders.
De belangrijkste reden dat er geen echt topkoerspersoneel wordt aangeschaft is dat de SanSebastian-selectie dan niet in topvorm is, kopman Santana heeft nog maar 12 races gereden. 

BLOEMENAANDEMITTE

• Jr. Member
  • **
  • Mitte 2b
    • View Profile
« Reply #29 on: September 24, 2018, 11:21:16 am »
In rit 6 zal ik moeten keuzes maken om een sponsordeal binnen te halen nl. top 10 in deze rit. Normaal was gepland om dit ook met Maunoir te verwezenlijken maar zie nu dat knecht Northseth bij de favorieten staat en ook kopman voor het AK Malk kan deze rit aan want hij kan dezelfde renners uitdagen als Maunoir!! Ik zal maar op 3 paarden wedden zeker en hopen dat er één iemand er in slaagt om de deal binnen te halen. Ik zal het proberen met Northseth als kopman(zonder TK) en Malk en Maunoir(met TK)te laten rijden in een vrije rol.

Onverwacht slecht resultaat in etappe6!! Northseth start als 4de favoriet en eindigt pas als 18de!! Ook Maunoir en Malk kwamen er niet aan te pas!! Het zal wel aan de slechte tactieken van de manager liggen maar zo zien we wel een mooie deal door onze handen glippen!
Rest nu nog een zo goed mogelijk AK rijden met Malk! En Maunier nog eens uitspelen in rit 9!