Author Topic: Tour de France S39  (Read 532 times)

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
Re: Tour de France S39
« Reply #30 on: September 24, 2018, 12:38:56 pm »
Vanavond de beruchte heuvelrit in de Tour. De schade zal dit seizoen minder groot zijn dan in voorgaande jaren toen er minimaal 2 strepen wind stond. De echte tourrijder heeft normaal gesproken moeite met de heuvels, Helder moet altijd op de tanden bijten en zoveel mogelijk tijdsverlies beperken. Ortiz kent ook geen geweldige heuvelstats, maar moet met een beetje geluk Helder toch voor kunnen blijven. Bij Bendixen is het voor mij onbekend hoe goed hij is. Heel goed zal hij niet zijn, anders had hij een icoontje gehad. Zodra hij er tegen aan zit, dan zal ik hoe dan ook tijd verliezen tenzij hij fouten maakt.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
« Reply #31 on: September 24, 2018, 01:26:41 pm »
Onverwacht goed resultaat in etappe 5. Maunoir reed in een vrije rol naar de 2de plaats!!Mijn beste resultaat tot nu toe in 2de divisie!
In rit 6 zal ik moeten keuzes maken om een sponsordeal binnen te halen nl. top 10 in deze rit. Normaal was gepland om dit ook met Maunoir te verwezenlijken maar zie nu dat knecht Northseth bij de favorieten staat en ook kopman voor het AK Malk kan deze rit aan want hij kan dezelfde renners uitdagen als Maunoir!! Ik zal maar op 3 paarden wedden zeker en hopen dat er één iemand er in slaagt om de deal binnen te halen. Ik zal het proberen met Northseth als kopman(zonder TK) en Malk en Maunoir(met TK)te laten rijden in een vrije rol.

Onverwacht slecht resultaat in etappe6!! Northseth start als 4de favoriet en eindigt pas als 18de!! Ook Maunoir en Malk kwamen er niet aan te pas!! Het zal wel aan de slechte tactieken van de manager liggen maar zo zien we wel een mooie deal door onze handen glippen!
Rest nu nog een zo goed mogelijk AK rijden met Malk! En Maunier nog eens uitspelen in rit 9!

De favorietenstatussen zijn zonder bonussen en andere invloeden zoals gezondheid, vorm, materiaal en personeel.
Ik lees dat Nordseth geen TK heeft, dus in werkelijkheid zal hij geen 4e favoriet zijn geweest. Alleen "op papier".
Vooral omdat in de Tour heel veel renners klim TK bonus hebben, en dit is dé klimsprint rit waarin klimmen heel belangrijk is.
Dus het zal vermoedelijk meer daar aan liggen dan aan je tactieken want ook in de 2e divisie wordt er volop gebruik gemaakt van TK.
De mijn inziens "standaard tactiek" is eenvoudig in deze etappe, die pm ik je wel zodat je volgend seizoen een goede tactiek hebt, mocht het toch daaraan liggen. Al je renners zijn nog jong, dus kunnen ze in seizoen 40 revanche nemen.  ;)
.
Succes met Malk in het AK en met Maunoir in de Pyreneeën.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #32 on: September 24, 2018, 07:30:49 pm »
etappe 7 :
Bianchi kwam binnen in een groep met een groot aantal 19jarigen en werd 249e (!) in deze etappe.
Dus zoals vantevoren verwacht zakt hij als een baksteen in het AK en staat nu 28e op ruim 1½ minuut van de nummer 20.

Er is ook positief nieuws na deze etappe ; tijdens het WK tijdrijden staat er veel wind.
Gunstig voor Mutombo die daar niet meer als 1e favoriet aan de start zal staan.

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #33 on: September 24, 2018, 11:25:29 pm »
Het gebeurt niet vaak dit seizoen, maar in de etappe van vanavond eindigen we voor de varkentjes van Reeekse, omdat Alejo Morera 12e wordt en daarna nog 13 seconden moest wachten op het eerste biggetje. En dat zonder trainingskamp! Natuurlijk zal Reeekse iedereen wel weer wijsmaken dat het om het eindklassement van Ortiz gaat en toegegeven, hij heeft een lichte voorsprong op onze kopman Hendrik-Jan (van zo'n 8 minuten...), maar toch, hij is te pakken, dat is duidelijk!

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #34 on: September 25, 2018, 08:31:17 am »
etappe 8 :
Eindelijk de overwinning voor De Moor.  8)
Bianchi en Ruiz sprokkelden ook nog wat puntjes met een 25e en 27e plaats.

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #35 on: September 25, 2018, 08:52:55 am »
Waarschijnlijk is er sprake geweest van voedselvergiftiging, want Ortiz kampte met buikkrampen en moest halverwege even poepen. Hij zag wat onbekenden voor hem finishen, die meestal achter 'm rijden. Zo ook 1 van de mannen van Combuijs die meestal het hoogste woord heeft in t peloton en een hoop grappen en grollen uithaald. Maar onze doelstteling is natuurlijk alleen de gele trui, die komt steeds dichterbij :)

combuijs

• Hero Member
  • Combuijs 1a
    • View Profile
« Reply #36 on: September 25, 2018, 09:33:43 am »
Maar onze doelstteling is natuurlijk alleen de gele trui, die komt steeds dichterbij :)

Ik zou in jouw geval niet van een steling willen spreken, aan je (komende...) overwinning is weinig gestolen, hij is gewoon dik verdiend.

Enne, Vos, proficiat met je overwinning, soms blijft het dubbeltje op zijn kant liggen, zoals je ziet...

BLOEMENAANDEMITTE

• Jr. Member
  • **
  • Mitte 2b
    • View Profile
« Reply #37 on: September 25, 2018, 09:44:03 am »
6de plaats in de tijdrit voor klassementsrijder Malk en stijgt daardoor 3 plaatsen in het AK naar een 14de plaats. De beoogde top10 zal dus niet lukken maar het is een troost dat dit mijn eigen fout is! In rit 1 kwam Malk de man met de hamer tegen en verloor daardoor meer dan 1min extra!! Ik heb dan maar vlug een cursus hoofdrekenen gevolgd  ;) 8)

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #38 on: September 25, 2018, 12:31:45 pm »
Ik heb wel een beetje meelij met Reality, want dit is een hard gelach voor Frank Helder. Heeft nooit zn grote belofte ingelost, was als 19-jarige een supercrack. Hij verkoos echter het uitgaansleven boven echte resultaten. Een mentaliteit dat bij ons niet past. Zulks kan pas zodra je manager bent  8)

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #39 on: September 25, 2018, 04:14:17 pm »
Enne, Vos, proficiat met je overwinning, soms blijft het dubbeltje op zijn kant liggen, zoals je ziet...
Bedankt  :)  En de laatste keer dat ik dat zag, dat was hier  :)) :
https://www.youtube.com/watch?v=kTGsknL19GI&start_radio=1&list=RDkTGsknL19GI

reeekse

• Hero Member
  • Reekse_Verkuhss - 1a
    • View Profile
« Reply #40 on: September 25, 2018, 08:36:24 pm »
Klimrit zijn we goed door gekomen. In de sprint mogen we het niet meer weggeven. Dus we zijn apetrots. Nog maar 28 jaar en nu al alles aan diggelen rijden. Eigenlijk zou hij volgend seizoen al voor de gouden fiets kunnen gaan, maar we willen hem rustig brengen. Er zijn nog zat mannen met Mucenieks, Blair en Heemskerk die deze rol ook aan kunnen. Dus de keuze is reuze en de toekomst ziet er ook heel rooskleurig uit. Gek genoeg heb ik Bianchi en Gaidenko dit seizoen nog niet laten rijden, dus die trainen ook nog lekker door. Wat een luxe zeg :P

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #41 on: September 25, 2018, 11:41:50 pm »
etappe 9 :
Met Bianchi als knecht een meer dan voortreffelijke prestatie van Lanari, hij finisht als 3e8)
Een mooie afsluiter van deze voor SP0RTLIFE geslaagde Tour de France.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #42 on: September 26, 2018, 07:24:25 am »
Ricoo wint de slot etappe én de groene trui. De bolletjes trui is voor AJ.
En Reekse wint het ploegenklassement en boekt een hele schitterende Tour overwinning met een pas 28jarige renner.
Alle drie proficiat !  8)

Bianchi reed een voor zijn doen goede slot etappe en kwam onverwacht toch nog heel dichtbij de top20 AK, het verschil is maar 8 seconden.
Hij was maar 3x de kopman, reed 4x in een vrije rol en was zelfs 1x knecht, dus als continue kopman kan hij makkelijk AK-punten scoren.
« Last Edit: September 26, 2018, 07:28:05 am by Vos »

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #43 on: September 26, 2018, 08:59:35 am »
Gefeliciteerd allemaal met de behaalde resultaten.  :) Doen er eigenlijk nog Spanjaarden mee?  ;) :P

BLOEMENAANDEMITTE

• Jr. Member
  • **
  • Mitte 2b
    • View Profile
« Reply #44 on: September 26, 2018, 09:46:39 am »
Kopman Malk eindigt nog sterk in de laatste etappe maar dit maakt het nog wat zuurder!! Hij moest top10 rijden voor de sponsor in het AK en werd 11de in dezelfde tijd als de nummer 10!! Het positieve is dat we terug veel hebben bijgeleerd zodat we volgend seizoen weer wat sterker zullen zijn!!
p.s. Zou het niet beter zijn om een nieuw topic te maken op dit forum, dit enkel voor de felicitaties aan Reekse gericht met zijn behaalde resultaten! Dit zou ook wel wat pagina's vullen ;D ;D ;)