Author Topic: De Danske Hold og Talenter  (Read 43339 times)

ProSCycling

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Pro-SCycling Cannondale | U21-DENMARK
    • View Profile
    • SCyclingUSA website
Re:De Danske Hold og Talenter
« Reply #15 on: October 07, 2011, 03:12:20 am »
Johny Nilsson   Age : 19   Wage : 594
Stamina : 46   Sprint : 2   Climbing : 69
Flat : 36   Cobblestone : 29   Technique : 58
Downhill : 30   Hills : 34   Aggressiveness : 5
Time Trial : 64   Teamwork : 21   Experience : 0

Jeg træner bjerge for tiden, så håber at jeg kan få godt med knald på der, hvorefter jeg muligvis så begynder at træne lidt tidskørsel, for dette er ikke den eneste gut, som jeg har som har forcer i bjerg tidskørsler.

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
« Reply #16 on: October 07, 2011, 08:23:31 am »
Så er der blevet tildelt juniorer...
Jeg har ikke samlet data så længe og deraf kvaliteten og han var ikke fra Danmark, men fra GB.
Og hvilket potent navn.

Paul "Rocky" Stallone   Age : 19   Wage : 860
Stamina : 32   Sprint : 12   Climbing : 59
Flat : 24   Cobblestone : 37   Technique : 33
Downhill : 63   Hills : 62   Aggressiveness : 46
Time Trial : 31   Teamwork : 54   Experience : 0

Havde også en Aussie i kikkerten ved navn Justin Battle

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #17 on: October 07, 2011, 01:15:16 pm »
Jeg endte også med at søge mod udlandet, selv om jeg havde et par danskere i kiggerten.

Fik hentet ham her:

Mario Acosta   Age : 19   Wage : 853
Stamina : 53   Sprint : 19   Climbing : 45
Flat : 53   Cobblestone : 22   Technique : 63
Downhill : 56   Hills : 34   Aggressiveness : 16
Time Trial : 67   Teamwork : 21   Experience : 0

Satser på at give ham lidt flad vej, og så kunne det godt tænkes, han bare ryger videre.

ProSCycling

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Pro-SCycling Cannondale | U21-DENMARK
    • View Profile
    • SCyclingUSA website
« Reply #18 on: October 07, 2011, 03:30:34 pm »
Jeg endte også med at søge mod udlandet, selv om jeg havde et par danskere i kiggerten.

Fik hentet ham her:

Mario Acosta   Age : 19   Wage : 853
Stamina : 53   Sprint : 19   Climbing : 45
Flat : 53   Cobblestone : 22   Technique : 63
Downhill : 56   Hills : 34   Aggressiveness : 16
Time Trial : 67   Teamwork : 21   Experience : 0

Satser på at give ham lidt flad vej, og så kunne det godt tænkes, han bare ryger videre.

Jeg havde selvsamme rytter i kikkerten. Bød 15.000, så du fik ham med 2 euro :)
Øverst på listen havde jeg en australsk rytter ved navn Clyde Montgomery, men han røg for hele 100.000.
Istedet fik jeg nr. 3 på ønskelisten, en amerikansk rytter Trevor Simpson, som havde vundet et par af draftløbene, dog blev jeg noget skuffet over hans udholdenhed og nedkørsel :(

Trevor Simpson   Age : 19   Wage : 826
Stamina : 13   Sprint : 13   Climbing : 69
Flat : 65   Cobblestone : 22   Technique : 71
Downhill : 1   Hills : 62   Aggressiveness : 48
Time Trial : 40   Teamwork : 16   Experience : 0

TeamUistot

• Guest
« Reply #19 on: October 07, 2011, 09:53:16 pm »
Jeg tror jeg overvurderede draft-rytternes styrke og værdi, da jeg bød... Jeg tænkte, jeg ville få et monster-crack af en eller anden grund... Jeg endte med at bruge alle mine skejser (260.000) på en norsk rytter. Mit navn er Jonas, så det gjorde selvfølgelig en markant forskel, og han er nu også ganske god og passer perfekt til mit træningsprogram, Bjerge, Udholdenhed, Flad Vej:

Erik Jonassen   Age : 19   Wage : 843
Stamina : 38   Sprint : 2   Climbing : 56
Flat : 54   Cobblestone : 38   Technique : 73
Downhill : 66   Hills : 2   Aggressiveness : 30
Time Trial : 17   Teamwork : 62   Experience : 0
Price :   Days left :

TeamUistot

• Guest
« Reply #20 on: October 07, 2011, 09:56:30 pm »
btw, ham Rocky køber jeg gerne for en slat, hvis ikke du er vild over ham. Han passer fint ind i mit træningsprogram, men kan nok ikke smide mere end 25.000 for ham.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #21 on: October 08, 2011, 10:43:05 am »

Jeg havde selvsamme rytter i kikkerten. Bød 15.000, så du fik ham med 2 euro :)
Øverst på listen havde jeg en australsk rytter ved navn Clyde Montgomery, men han røg for hele 100.000.

Interessant. Jeg overvejede faktisk om mine bud var for høje med mere end 10.000 ryttere (hvor af mange jo dog nok er lort). Jeg bøde 15002, 15001 og 15000 på de tre ryttere, jeg fandt mest interessante. De var egentlig relativt tæt.

Jeg kunne i øvrigt forestille mig, det er en fordel at vente til draften har været et par gange, med at begynde at scoute - mange går nok i gang nu, og derfor burde der være flere bud på de ryttere, der laver topplaceringer i de første par løb.

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #22 on: October 08, 2011, 03:13:26 pm »
Jamen hvis du køber ham for 25k har jeg kun tabt små 50.000. Det kunne være yndigt, de to super købmænd strikes again :)
Men jeg har jo "Håkke" som også passer meget godt til Rocky. Så kan de hygge sig lidt sammen.

Håkon Sandholm   Age : 19   Wage : 829
Stamina : 46   Sprint : 12   Climbing : 63
Flat : 57   Cobblestone : 50   Technique : 7
Downhill : 49   Hills : 60   Aggressiveness : 18
Time Trial : 67   Teamwork : 4

Jeg burde jo være glad, men er virkelig nedtrykt over alle træner bjergryttere.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #23 on: October 08, 2011, 05:54:07 pm »
Jeg gik, som en ægte CFF patriot, udelukkende efter ungt dansk "kød", så jeg fik ham her for 5 euro:

Stam Sprint Climb Flat   Cobble Tec Down Hills Agg TT Team   Exp   Wage   
Fillip Kirstejn   19   39   34   23   42         12        9    46      60    79  33   49   0   830

Ikke prangende, men absolut lige så god som de talenter, jeg trækker hver dag/nat i dyre domme - og som ofte ikke engang er 19 år, hvilket man er garanteret her. Jeg vil helt sikkert blive ved med at byde småpenge på 5 danske ynglinge, så jeg kan få billigere talenter i folden.

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #24 on: October 13, 2011, 02:00:42 pm »
Efter at have brugt langt over 200.000 T€uro på talent jagt. Fik jeg en bjergrytter på 19, der har lidt at byde på.

Christian Næsvang   Age : 19   Wage : 803
Stamina : 52   Sprint : 17   Climbing : 69
Flat : 20   Cobblestone : 13   Technique : 22
Downhill : 60   Hills : 42   Aggressiveness : 13
Time Trial : 48   Teamwork : 42

Lidt dårligere side skills, som teknik og flad vej, end Uis' K. Olsen. Men er bedre rustet til bjergbakke etaper.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #25 on: October 17, 2011, 12:05:39 pm »
Så hev jeg sgu en sprinter op, der med perfekt alder og rigtig fornuftige skills ligner en kommende landsholdssprinter :-) Ikke mindst fordi jeg lige er slået over til sprint som speciale - ham kunne man ikke ønske sig meget bedre, omend han absolut intet kan udover sprintetaper - og helst korte.

Hans Kipp   Alder : 19   Løn : 590
Udholdenhed : 32   Sprint : 68   Bjerge : 24
Flad vej : 65   Brosten : 8   Teknik : 47
Nedkørsel : 1   Bakker : 4 Aggressivitet : 44
Tidskørsel : 48   Holdarbejde : 43   Rutine : 0
Pris :    Dage tilbage :

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #26 on: October 26, 2011, 03:13:45 pm »
Jeg tænkte på om vi skulle lave en fælles pool for danske ryttere i draften

f.eks.
Calle Bøjesen  #2 i et sprint løb
Scout:   Stamina **   Teamwork ****

Hvis andre har fået en anden information kan de tilføje det til den pågældende rytter.
Der er fordele og ulemper ved dette :)
Pro: Hold der ikke gider at bruge tid på draft kan drafte danske ryttere.
       Vi får en bedre viden om rytterne.
       Flere danske ryttere vil blive draftet som 19 årige i den nye sæson.
Cons: Er der et crack vil det være svært at holde ham hemmelig for andre hold.

Men syntes der indtil videre har været en del gode danske resultater i junior løbene.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #27 on: October 26, 2011, 03:43:51 pm »
Jeg overvejede det samme på et tidspunkt, men jeg synes egentlig, der er for mange modargumenter

- Udenlandske brugere kan også lure infoen - ja, det kræver, at de finder herind, men finder de først en tråd om det, skal de sgu nok følge med, tror jeg.

- Prisen risikerer at blive presset op, medmindre vi aftaler, hvem der går efter hvem - og hvad så hvis nogle springer fra disse aftaler bevidst/ubevidst?

- Man kan efter min mening godt finde brugbare talenter blandt de 5+ man kan nå at få scoutet relativt grundigt.

- Hvis én person vælger ikke at dele, kan han nasse på andres arbejde, uden at gøre noget for infoen.

men hvis man snubler over et talent, man mener kunne være interessant for en anden bruger pga. hans træningsspecialitet, kan man vel altid give et tip - evt. over de private beskeder. Men jeg synes der er lidt for mange ulemper, ved at dele oplysningerne.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #28 on: October 26, 2011, 05:15:53 pm »
Er helt enig med Timidus ift. offentliggørelse af draft-skills. Jeg udveksler selv privat med Solex, hvis vi kigger på de samme ryttere, og jeg tror nu nok, vi danskere i fællesskab kunne blive enige om nogle retningslinjer for et uofficielt draft-samarbejde. Jeg ser to mulige scenarier:

1) Vi opretter et fælles excel dokument på nettet et sted, hvor der kun kan opnås adgang med email adresse. Her kan alle deltagere så skrive rytternavne og skills ned.

2) Vi opretter en tråd, hvor alle skriver de rytternavne, som man har skills-stjerner på, men altså ikke skriver antallet af stjerner. Så kan man selv skrive via PM (her eller inde i spillet), hvis man vil udveksle informationer.

Eneste ulempe, som jeg ser det, er at vi nok er for få aktive danskere pt.

Nu lagde jeg i øvrigt mærke til, at der kun blev draftet to danskere her sidste gang -hvis vi "lækker" lidt informationer til andre managers kan vi også sikre os en større talentpulje til det danske landshold i fremtiden. Vi kan alligevel kun hver især ansætte en enkelt draft-rytter pr. omgang, og det ville da være synd, hvis en talentfuld dansker skulle forsvinde i glemslen, fordi vi var for "nærige" med vores info  :)

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #29 on: October 26, 2011, 06:24:22 pm »
Pludselig synes jeg ikke, det er nogen helt dum idé mere. Man kunne sagtens lave et eksternt google doc dokument eksempelvis, og sammen holde det opdateret, og fordele de ryttere vi går helhjertet efter ud fra, hvad vi hver især træner - og så samtidig se om vi kan lokke andre til at hente nogle af de øvrige danske talenter, som vi ikke selv har tænkt os at gå efter.

Det ville i hvert fald være den logiske og letteste måde at gøre det på efter min mening.