Author Topic: Tips voor beginners  (Read 9751 times)

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
Re: Tips voor beginners
« Reply #30 on: February 06, 2014, 05:02:52 pm »
Zo te zien is onderstaand lijstje ge-update met de nieuwe percentages?
Maar 1 van mijn talentjes popt zojuist voor de 5e keer na 35 trainingen. En dat kan volgens onderstaande gegevens niet. ::)

Elke renner heeft een (verborgen) talent: 0, 1, 2, 3, 4, of 5.
Max is 5, en dan train je 30% sneller. 
Talent 1 => 4%,
Talent 2 => 9%,
Talent 3 => 15%,
Talent 4 => 22%

Als je er achter wil komen welk talent je renner heeft, dan zal je dus na elke (!) training moeten bijhouden of hij 'gepopt' is. Laat je je renner een keertje rusten, dan krijgt hij echter wel zijn eventuele U23 bonus! Dus het talent berekenen vergt nogal wat gereken als je je renner af en toe laat rijden. 

Hieronder een overzicht voor een U23 renner, met de trainingsskill tussen 60 en 80 (+zelfde specialiteit als je trainer!), die niet rijdt in koersen, en niet hoeft te rusten.
.
Tevens, een net gepopte renner kan achter de komma 0,001 hebben dus bv 67,001 (ik heb gerekend met 3 cijfers achter komma)
of voor de training op 66,999 hebben gestaan en na de training op bv 67,149
Want voor talent 5 geldt: 0.1*1.3+0.02=0,15   Waarbij 0,1= 0,1 skillpunt per training; 1.3 = 30% bij talent 5; 0,02= U23 bonus

Talent 5 popt dan voor t eerst:
na 6 of 7 trainingen
2x na 13 of 14
3x na 20
4x na 26 of 27
5x na 33

Talent 4:
1x na 6 of 7 trainingen
2x na 13 of 14
3x na 20 of 21
4x na 27 of 28
5x na 34

Talent 3:
1x na 7 of 8 trainingen
2x na 14 of 15
3x na 21 of 22
4x na 28 of 29
5x na 36

Talent 2:
1x na 7 of 8 trainingen
2x na 15 of 16
3x na 22 of 23
4x na 30 of 31
5x na 37

Talent 1:
1x na 7 of 8 trainingen
2x na 15 of 16
3x na 23 of 24
4x na 31 of 32
5x na 39

(mocht ik n foutje hebben gemaakt ergens in Excel dan hoor ik t graag)

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #31 on: February 06, 2014, 06:33:05 pm »
alleen de eerste 8 regels heb ik indertijd aangepast,

luckeyluc

• Hero Member
  • kpncyclingteam 2C
    • View Profile
« Reply #32 on: March 20, 2014, 06:07:39 pm »
Dit is grappig om terug te lezen nu ik wel een idee heb waar het over gaat ::) het is ook wel leuk om te zien dat jullie(die toen deze topic werd gemaakt al speelde) het ook niet heel goed snapte daar(met die energiepunten).

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #33 on: March 20, 2014, 07:03:40 pm »
Dat stukje over hoeveel energiepunten er max zijn te gebruiken komt voort uit het feit dat in de oude CFF er max 9 of 10 punten verbruikt konden worden. In de huidige CFF moesten we dat toen nog uitvinden.

zombie

• Hero Member
  • Giantzombie, 1A
    • View Profile
« Reply #34 on: April 09, 2014, 02:09:04 pm »
Is de grafiek met trainingssnelheden up to date?

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #35 on: April 09, 2014, 02:13:23 pm »
Is de grafiek met trainingssnelheden up to date?

Ja, maar dat is dus exclusief talent en eventuele onder-23 bonus.

zombie

• Hero Member
  • Giantzombie, 1A
    • View Profile
« Reply #36 on: April 09, 2014, 02:36:14 pm »
Dus mijn talentjes gaan veel sneller stijgen :)

Bij de grafiek staat trouwens dat de u23 punten wel meegenomen zijn, maar het lijkt me idd handiger om dat niet mee te nemen

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #37 on: April 09, 2014, 04:36:55 pm »
Oh, wacht. Die grafiek..ik dacht dat je de trainingssnelheid bedoelde, dat tabelletje.
Die grafiek op pagina 1 van dit topic is wel de juiste ja, met u23 bonus is dat dus. Dat is de trainingssnelheid van je talentjes onder de 23 jaar als je ze 100% traint!

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
« Reply #38 on: April 09, 2014, 05:41:15 pm »
Ik heb ooit eens een excel sheet inelkaar gesleuteld waar je de precieze tijd kan uitrekenen. Dan moet je alleen wel talent etc weten. Dan pas heb je een echt accuraat beeld.

Hiero staatie:
TeamRolf Training Calculator
http://www.2shared.com/file/dFrSoWld/TeamRolf_Training_calculator_2.html

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #39 on: April 09, 2014, 06:36:04 pm »
Ben wel benieuwd naar die calculator Rolf. Zou je 'm misschien kunnen mailen, als ik 'm via die site download geeft m'n virusscanner heel wat meldingen en heb net een nieuwe laptop dus durf 't niet zo goed aan.  ::)

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
« Reply #40 on: April 09, 2014, 06:37:54 pm »
Ben wel benieuwd naar die calculator Rolf. Zou je 'm misschien kunnen mailen, als ik 'm via die site download geeft m'n virusscanner heel wat meldingen en heb net een nieuwe laptop dus durf 't niet zo goed aan.  ::)

pm je mail maar

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #41 on: April 12, 2014, 02:39:59 am »
uitspraak van Osca. Maar eens kijken hoe en waar we deze info gaan bijzetten.

Although I don't have a engine that put automatically % in races, these values where added 5-6 years ago and sure that if I had to put them 3 times, we put different values, but ranges will be near because I have these rules.

More red sections, more % in cobblestones.
More hills and more harder more % in hills
If cobbles or hills are near of the finish line more value to this skill.
More cobbles more technique influence ( max 10%), more hills more agg ( max 10%)
More downhill if there are more hills and near to the end. ( Tec has influence in the downhill, around a half of downhill value in pure hills).
More km and more cobb and hills more resistance ( around 10-15%).
Plain always has value because always there are plain in races, more plain more %, near to the finish more %.
Teamwork, around 2-4%, more green sections more value , if you have 4-5 plain sections , 10% is max value. The rule is this because a team can control better the group in plain sections. Team group always has minimum 2-3% unless Time Trial.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #42 on: April 12, 2014, 09:02:39 am »
interressante info, bedankt voor het opmerkzaam zijn, Telamon

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #43 on: February 28, 2015, 12:37:47 pm »
( bronvermelding = tekst van WinterIsComing, pagina 7 van NT seizoen20 )

Er zijn 4 typen weersicoontjes, die allemaal een bonus op de GV geven. Daarnaast heeft wind nog een andere, specifieke eigenschap (waaiervorming). Hieronder staan ze op een rijtje:

- Wind (mogelijk in 3 variaties, 1-3 streepjes); des te meer streepjes, des te harder de wind. Meer wind betekent meer kans op waaiervorming, er ontstaan dus meer kleine groepjes. In het algemeen geldt dat er meer energie nodig is om voorin te blijven. Des te vlakker de etappe, des te meer effect de wind heeft.
- Zon (warm weer); dit icoontje is altijd actief bij temperaturen boven de 30 graden. Ook als het er bij regent, en het zon-icoontje in eerste instantie niet zichtbaar is.
- Sneeuw (koud weer); dit icoontje is altijd actief bij temperaturen onder de 10 graden. Ook als het er bij regent, en het sneeuw-icoontje in eerste instantie niet zichtbaar is. (Bijvoorbeeld bij het aanstaande WK Tijdrijden, waar het 6 graden is en regen voorspeld is)
- Regen; als het regent, is dit altijd zichtbaar.

Zon en sneeuw zijn op de één of andere manier niet altijd zichtbaar door hun icoontjes op het moment dat het er ook bij regent, maar de GV-bonus is wel degelijk actief. Let dus ook altijd goed op de temperatuur!

In theorie, en in zoverre bevestigde Oska mijn theorie ook in het Engelstalige gedeelte, kunnen er dus 3 icoontjes tegelijkertijd actief zijn. Het kan namelijk zo zijn dat het waait, regent, en onder de 10 / boven de 30 graden is. Voorbeeld daarvan is de Tartu GP de komnende week. Daar staat een ijzig koud windje (2 streepjes bij 0 graden), en er wordt ook nog eens regen (of hagel) voorspeld.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WinterIsComing - 1a
    • View Profile
« Reply #44 on: March 01, 2015, 09:10:17 am »
Als ik een keer veel tijd over heb, ben ik van plan een keer een poging te wagen om de verzamelde info op dit forum een keer overzichtelijk en zo compleet mogelijk in een soort van guidebook te zetten. Ik kan me voorstellen dat het door de veelheid aan informatie en discussies in allerlei verschillende draadjes wat onoverzichtelijk is geworden voor nieuwe spelers.

Is daar behoefte aan? En zo ja, zijn er een paar ervaren managers bereid om als klankbord op te treden?