Author Topic: Landsholdsløb  (Read 50015 times)

valverde4ever

  • Newbie
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #15 on: July 17, 2019, 08:44:38 AM »
Ja :)

Veka

  • Newbie
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #16 on: July 17, 2019, 10:16:41 AM »
Ja, men så først den sidste linje anden gang jeg læste det.

ProSCycling

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #17 on: July 17, 2019, 08:21:22 PM »
Jeg følger også med. Har satset på sprintere, hvor der er en lidt blandet pose bolcher. Nogle gode og nogle middel sprintere.

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #18 on: July 20, 2019, 10:23:23 AM »
19-årige: 54 (keep 'em comming - måske laver jeg et GV-overblik over dem i løbet af næste uge)

Fedt I følger med - og det er bestemt ikke fordi, man behøver læse hver gang, læse alt eller kommenterer amok - men det er rart lige at vide, det ikke bare er mig selv jeg skriver for :-)

Nu gælder det enkeltstart. Sidste sæson fik vi en 2. plads til Benny. Han har været fri rytter, og det betyder, han imens blev overtrænet i enkeltstart (med det mener jeg også, han kommer til at ramme 100 en del før u23-bonusen ophører). I forhold til løbet, er det ikke sikkert det gør så meget - vi må se. Han er heldigvis samlet op, og jeg håber han får fin træning, og så må vi se hvad det koster på den længere bane at have været fri, og ikke fået nok træning endnu i de sekundære evner. I 1a har han vundet løb i denne sæson, ligesom han har en rekord, så han burde være podie-kandidat som minimum. Og så har han lige sneget sig ind i dreamteam igen på yderste mandat, efter at have været ude af det "noget" tid - så igen har vi to danskere der (vi ikke bare drømmer om, men regner med mere om nogle sæsoner).

De 20-årige er denne gang lige i periferien af holdet, men dog med langt op til Benny - og også de øvrige bedste. Har udtaget 3 20-årige denne gang - en del af mig synes de ser rigtigt fine ud - en anden del af mig, synes også de øvrige danskere, der vist nok var langt fra pointene sidst, ser fine ud. Jeg håber dog på, at Kasper kan køre lidt point hjem også. Vi må se.

1°   Benny Andresen   21   84,29   CC_Porco_Jones
2°   Kaspar Elmholt   21   82,53   ChessPower
3°   Torben Bjerre   21   79,97   ChessPower
4°   Troels Stuhr   21   79,50   PoulnikovTeam
5°   Cristian Muntrup   21   79,23   TeamTimidus
6°   Filip Diemer   21   77,93   PoulnikovTeam
(...)
10°   Troels Bundgaard   20   72,82   TeamEuroscalt
11°   Albert Kochlund   20   72,72   TeamEuroscalt
12°   Jon Kipp   20   72,36   TeamEuroscalt
« Last Edit: July 20, 2019, 10:34:43 AM by timidus »

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #19 on: July 23, 2019, 08:40:00 AM »
19-årige: 61

Bennys 5. plads var lidt skuffende, men han var i mål i samme sekund som 2. pladsen, som havde været absolut godkendt - så det var marginaler der afgjorde den del!

Kasper kørte en overraskende 6. plads hjem, og alt i alt endte vi derfor med flere point, end jeg havde regnet med, da jeg godt nok troede på point til ham, men mere regnede med nogen omkring 15-20. pladsen. Lige uden for top20 var Torben Bjerre med en 25. plads - jeg vil bestemt ikke afvise, han kan snige sig ind i top20, næste sæson - men han kan lige så vel stryge længere væk.

Ser vi på styrkeforholdet mellem Benny og Kasper, burde Benny næste sæson være lidt længere foran igen, hvis ellers de begge trænes som de bør - på den længere bane, kommer det dog som sagt til at ramme ham, at han er for højt i tidskørselsevnen.

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #20 on: July 27, 2019, 05:51:30 PM »
19 årige: 84 (der er sikkert kommet et dansk hold eller to til, tror jeg)

Søndag gælder det bakkebrosten. Jeg vægter bakke en rimelig sjat over brosten i dette løb - vil lige prøve at holde øje med om det det holder, med løb 77, som er løbet denne sæson.

De bedste danskere har højest brostensevne - men en fornuftig etapeprofil (læs, mindre bakke, mere brosten), tror jeg godt vi kunne få rimelige point, men jeg tror det bliver svært med denne profil. Vi må jagte noget, og prøve på at gøre vores kaptajn god.
Blandt de 19-årige er der lidt lovende på vej - blandt de 20-årige er der også et par stykker, men Dirch er meget tæt på dem, og kan nok også overgå de bedste 21-årige tænker jeg, når han når det alder.
Jeg er desværre dog stærkt pessimistisk til dette løb. Vi må se :) Sidste sæson fik vi en 12. plads til Hvistendahl, og etapen er ikke SÅ forskellig fra den, så der burde være muligheder åbenbart :-)

1°   Tim Jessen   21   70,34   SoldiersFromAbove
2°   Terkel Thorsen   21   69,89   SoldiersFromAbove
3°   Mattias Kragh   21   69,60   SoldiersFromAbove
4°   Laurits Grandahl   21   69,49   SoldiersFromAbove
5°   Jørgen Hvistendahl   21   68,84   TipiCyclingTeam
6°   Jens-Jørgen Bertelsen   21   68,73   LosHombresDeMM
7°   Esben Grünfeld   21   68,61   azerite

Mick Vesterlyng   20   64,36   Teamclaes
Dirch Nymark   19   61,02   DeRodeVod

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #21 on: August 02, 2019, 12:33:40 PM »
19 årige: 97

sidste uges taktik var 03252 - ville gerne køre kaptajnen relativt hårdt, og udnytte hans høje brostensbonus. Han sad i 2. gruppe på 2. og 3. sektion - der var faktisk mindre udskilning end jeg havde regnet med. Måske burde det i stedet have været 03243, for han kørte helt op til forreste gruppe (6 mand) - havde han været i anden gruppe havde han haft hjælper på - måske man ligefrem kunne have siddet der med 03234. Men vi endte med at måtte nøjes med en 18. plads - kunne have været bedre, tænker jeg, men jeg frygtede bestemt værre.

Tid til sprintrevanche! Vi fik en bitter placering sidst og sølle 80 point i en disciplin, hvor jeg føler, vi har potentiale til en del mere. Min taktik fejlede i hvert fald.

Vi har fin bredde. Jeg vælger dog at give 3 pladser til unge talenter. Blandt de 20-årige er der faktisk en del der popper ind. Mange har lidt mangler, men de to udtagne står skarpt, synes jeg. Ud fra Solex' ryttere er faldet lidt på listerne, og han topper bakkekategorien for 19-årige er mit indtryk, at hans sprintere får bakketræning - som giver rigtigt god mening. Så håber vi bare de løb begynder at dukke op på NT :-)

Jeg håber de unges pladser motiverer til at give de største unge danske talenter lidt rutine, også på holdene - og gør dem interessante, når de bliver sat til salg for bedre hold, der for håbentlig giver bedre træning - eller i hvert fald ikke decideret fejltræner / går inaktive.

Jeg håber på top5 + lidt flere point derudover. Krone nuppe anførerbindet denne gang.

1°   Valdemar Krone   21   79,23   Oska
2°   Arthur Thorsfeldt   21   78,07   TeaMetal
3°   Nicholas Nyström   21   77,95   Flyvende_hjul
4°   Dirch Nissum   21   77,71   TeamTimidus
5°   Alexander Kirk   21   77,64   TeamSolex
(nummer seks på listen er min egen rytter, Hjalte - ikke udtaget)
7°   Matthias Frydenvang   21   77,09   ProSCycling

15°   Dirch Bjerring-Qvist   20   74,00   WYGRAM_to
16°   Kristján Marcussen   20   73,90   ProSCycling
+ Alan Rask (19)
« Last Edit: August 02, 2019, 12:39:12 PM by timidus »

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #22 on: August 06, 2019, 08:40:58 PM »
19 årige: 98 - der er vist flere af jer, der ikke trækker længere har jeg mistanke om - og det kan jeg nu godt forstå. Tænker, det er et fint tal, men aner reelt ikke hvad de andre lande præsterer :)

Det har ikke været en imponerende sæson, men jeg tager gerne en revanche næste sæson - så håber jeg, der er andre, derefter der har mod og lyst til at lege med holdene :-) Hvis nogle brænder for det, må man også sige til - så giver jeg gerne pladsen videre nu.

Det gælder vores sidste og stærkeste disciplin. Rolf er #1 på dream team (hvor vi pt. er oppe på tre danskere, Benny i TT og Alex Riis i bakker er de to andre, der har kæmpet sig tilbage på dream team, efter at have været af).

Fik lavet en fehler, der gjorde Flemming ikke var på listen her, så har smidt Malte Friis af i stedet, da jeg ikke lader næstbedste sidde over - og da jeg gerne vil give plads til 2 20-årige. Jeg er altid ærgerlig, når jeg må smide nogen af :/

Vi går efter en sejr, og lidt ekstra point også. Jeg tvivl på det kommer til at gå helt så godt som sidste sæson, og mit indtryk er, at der er flere rigtigt dygtige flade brostens ryttere fra andre lande, så vi får det ikke serveret uden lige - men jeg tror også, vi har bedre bredde i toppen end de fleste - det viste Salpeters fremragende resultat sidste sæson i hvert fald :-)

1°   Rolf Harboe   21   81,64   TeamTimidus
2°   Filip Skurk   21   78,18   TeamTimidus
3°    Flemming Vadstrup   21   78,11   TeamTimidus
4°   Kasper Moe   21   77,86   TeamTimidus
5°   Stefan Hinz   21   77,20   TeamTimidus
6°   Malthe Friis-Jensen   21   77,13   Catalonia_Team <--- valgt fra da jeg tror mere på de to neden for på den lange bane.
7°   Markus Hønborg   21   77,07   Turrones
8°   Lukas Knudsen   21   76,94   Vitimper <--- Har ret lav flad vej, og ligner en late bloomer - håber han træner godt, og i så fald kan han springe flot op på listen i løbet af en sæson
(...)
   Lars Lindegaard   20   69,34   Marineros
   Troels Føhns   20   69,04   PedaleSanvitese

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #23 on: August 07, 2019, 03:15:20 PM »
Glemte lige debriefing på den kedelige sprint etape.

Krone var kaptajn og kørte 22115 - alligevel blev han sat - denne gang på 1. sektion. Måske taktikken skulle have været 32115 - tror ikke han var blevet sat på hverken 2. eller 4. sektion med dette, men mindre ville bekymre mig efter løbet tidligere på sæsonen. Begge var med én pind vind og næsten GV-identiske.

I stedet for Krone kørte Thorsfeldt point hjem i fri rolle. Han kørte 32124 - og hans resultat vidner om, vi burde have kunnet få mere - men måske også at han burde have været kaptajn - og måske han kunne have kørt 22115 i kaptajnrollen.

TeamSolex

  • Newbie
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #24 on: August 08, 2019, 09:50:39 PM »
Nu har jeg ikke fulgt så meget med i NT løbs analyserne, men tænker at der bliver trukket max af en masser ryttere på den første sektion. Og rytterne er sikkert ikke gode nok endnu, til at kunne liste sig med.

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #25 on: August 10, 2019, 10:39:36 AM »
Du tænker i sprint f.eks.?

Det kan godt være du har ret - en del af min egen tankegang har været, at det ikke er tæt nok mellem rytterne til de næstbedste burde kunne skabe hullet - men det kan godt være, man til dels skal se det omvendt. Men er lidt overrasket. Men tror også de danske ryttere er en god sjat ringere, end vi har været vant til - ikke at det er helt så katastrofalt som mine resultater dog  ;) ::)

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #26 on: August 12, 2019, 07:54:58 AM »
19-årige: 118 - der er nok kommet nye hold til igen, men jeg har også et par stykker til salg selv, som nok ikke ryger, så lur mig om ikke det ender lidt lavere om en uges tid. Men jeg tror, det er et flot tal! :-)

Sidste sæson fik vi 590 point i brostensløbet - denne gang måtte vi nøjes med 580  ;D

Sejr, og jeg er godt tilfreds - det har jeg været for lidt i denne sæson. Jeg håber næste sæson kan blive bedre, og min deling af kaptajntaktikker kan bidrage yderligere også for fremtidige landstrænere :-)
Vi slutter som nummer 7 denne sæson. Gennemgående har jeg været skuffet over resultaterne - Salpeters kørte 3. plads hjem, og i den rette kalender og med taktikker der sidder i skabet er det givetvis muligt igen - men vi har lidt tynde discipliner, og især mangler vi lidt af den ekstra krymmel på vores kaptajner i de fleste løb i kalenderen.

Denne gang var det 20244, der fik sejren hjem. Harboe blev sat på 1. sektion, men det var vi forberedt på meget let kunne ske. På 3. sektion sad han i anden gruppe. Forreste bestod af Hinz der ene mand tossede afsted for fuld kadaver, så Harboe ikke skulle risikere at sidde for langt fremme uden hjælpere.

På 4. sektion faldt Hinz helt igennem, men til gengæld fik Vadstrup og Harboe kørt sig alene i spids - og det var nok til sejren + en flot 5. plads til hjælper Vadstrup. Kasper Moe kørte fri rolle, og næsten ens taktik med Vadstrup - bare 0 i stedet 1 på den grønne sektion (og 1 i stedet for 0 på 5. sektion), og det kostede ham dyrt - ellers var han nok også endt i top5-10 stykker, tænker jeg. Alle frie roller kørte 0 på den grønne sektion, og det var en fejl - kun Skurken kom i pointene af dem, desværre.

Fedt med sejr! Reelt er de flade brosten vist pt. Harboe + Travin, og så er de andre. Travin har et par gange nuppet førstepladsen på DT for korte perioder, men jeg håber, Harboe kan trække lidt fra på sigt, omend der utvivlsomt kommer nye generationer buldrende om et par sæsoner :-)

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #27 on: August 14, 2019, 07:41:30 AM »
Jeg pønser på at skifte standard GV'erne ud med noget, der giver lidt mere mening - så vi fra sæson 3 kan få et sammenligningsgrundlag, der er bedre. Hvis ellers jeg bliver valgt - har godt nok fået en spansk modkandidat, men antager i ren selvfedme, at jeg bliver valgt :P

Det betyder så også, at jeg håber fremtidige landstrænere vil opdatere ark med de nye procenter. Måske tilføjer jeg én ekstra bakkekategori også, da jeg tænker, der er stor forskel på bakke med og uden flad vej. Derudover tænker jeg, vi har fint med kategorier - og det kan også være jeg laver en blød mellemlanding med et bakke GV der antager flad vej på 6-7ish procent.

Nogle tanker om det hele? God idé? Bør bakke deles op, og bør vi evt. have andre underkategorier i noget?

TeamSolex

  • Newbie
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #28 on: August 14, 2019, 02:49:27 PM »
Stærkt med din ekspertise på brostenene.

Hvilke kategorier har vi indtil videre?

timidus

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Landsholdsløb
« Reply #29 on: August 14, 2019, 03:39:11 PM »
Stærkt med din ekspertise på brostenene.

Hvilke kategorier har vi indtil videre?
Brosten
Bakkebrosten
Bakke
Bakkesprint
Sprint
Bjerg med flad vej
Grimpeur
Bjerg med bakke
Flad alm. enkeltstart