Author Topic: CFF-CUP  (Read 3213 times)

ProSCycling

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Pro-SCycling Cannondale | U21-DENMARK
    • View Profile
    • SCyclingUSA website
CFF-CUP
« on: December 14, 2011, 03:10:57 pm »
Lidt om den nye CFF-cup

1. DELTAGENDE HOLD

Der vil være 1024 deltagende hold, som vil være udvalgt på følgende måde:

De 75 hold fra 1.division.
De 225 hold fra 2.division.
De 675 hold fra 3.division.
De 49 bedste hold fra 4.division.

2. SYSTEM

Turneringen vil have 10 forskellige runder, som spilles gennem sæsonen. Hver søndag afgøres en runde, med start første søndag i sæsonen (før første løb i divisionen). Der vil være lodtrækning og de deltagende hold vil blive sat op mod en tilfældig modstander.

Runde 1: 1024 hold
Runde 2: 512 hold
Runde 3: 256 hold
Runde 4: 128 hold
1/32-finaler: 64 hold
1/16-finaler: 32 hold
1/8-finaler: 16 hold
Kvartfinaler: 8 hold
Semi-finaler: 4 hold
Finalen: 2 hold

Du skal dyste mod ethvert hold du bliver sat op imod gennem lodtrækning. Hver runde vil være forskellig og løbet, som der skal dystes i bliver ligeledes udvalgt ved lodtrækning (Der er flere løb end der normalt er i sæsonkalenderen). I hver runde kan du altså komme til, at dyste i alle de forskellige løbskategorier, så det gælder om, at have ryttere, som har kvaliteterne til at få dig videre til næste runde.

Du kan udtage 5 ryttere, og bruge de velkendte taktik muligheder med rytterrolle og energipoint. Målet siger sig selv - nemlig at vinde over din modstander. Vinderen af løbet, går videre til næste runde.

3. SPECIELLE REGLER

I CFF-cuppen vil det følgende ikke have nogen indflydelse, da vi vil have balance i cuppen:

- Helbred og form.
- Personale.
- Udstyr.
- Træningslejre.
- Klimabonus.

Det betyder selvfølgelig også, at dine ryttere ikke mister helbred og form og du får heller ikke rutine.

4. REGISTRER OG PRÆMIEPENGE

Det er gratis at udtage ryttere i CFF-cuppen.

Præmiepenge bliver udbetalt på følgende måde:

Runde 2:  25.000
Runde 3: 50.000
Runde 4: 75.000
1/32-finaler: 100.000
1/16-finaler: 150.000
1/8-finaler: 200.000
Kvartfinaler: 300.000
Semi-finaler: 500.000
Finalen: 750.000
Vinder:  1.500.000

Udover dette kan du ligeledes også modtage nye udmærkelsesbeviser, og de to finalister vil vinde pokaler til deres hold.

5. REGLER.

- Hvis et hold ikke udtager nogle ryttere, så vil det hold som udtog ryttere vinde med en walkover. Løbet vil ikke udsættes, selvom et hold glemmer at udtage sine ryttere.

- Hvis ingen hold udtager ryttere, så vil det hold, som står som hjemmehold gå videre til næste runde.

- Løbet i den efterfølgende runde vil ikke være vist, før forrige runde er afsluttet.

6. MÅL

Det primære mål med CFF-Cuppen er, at nyde og have sjov med en spændende turnering. Det vil også skabe spænding for nye holdejere, da de kan komme op imod nogle mere rutinerede hold og måske overraske og vinde flere runder i denne turnering. Og glem ikke, at det er første gang i CFF, at det nu bliver muligt at dyste mod hold fra andre divisioner. Så det er også en måde, hvorpå du kan møde nye holdejere og skabe kontakter til dem.

Med de specielle regler og den 100% tilfældige lodtrækning, hold med få ressourcer, hold med fokus på træning og hold med unge ryttere, kan nu overraske og slå nogle af de bedste hold i CFF, ved at være heldig i lodtrækningen og ramme disse hold på deres svage punkter.

Vi håber, at du vil have det sjovt med denne nye turnering, mindst lige så meget, som vi har haft det i forberedelsen. Vi håber, at du vil konkurrere ligeså meget i denne cup, som i din division og vi opfordrer jer til, at skrive om jeres dyster i forummet.
« Last Edit: December 14, 2011, 03:14:17 pm by SCyclingUSA »

ProSCycling

• Global Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
    • SCyclingUSA website
Re: CFF-CUP
« Reply #1 on: December 14, 2011, 03:17:48 pm »
Der køres en testsæson, ligesom U21 landsholdet. CFF CUP findes under Løb/etape.

TeamUistot

• Guest
« Reply #2 on: December 14, 2011, 03:26:34 pm »
Ingen præmiepenge i første sæson, vel?

Jeg synes, det er et problem, at flere penge bringes ind i spillet, men det er måske bare mig. Udover det er det da en totalt kickass idé! Fantastisk. Møder et hold uden stjerner på en kort bjerg-enkeltstart i første runde...

Jerome Amiel   Age : 21
Stamina : 39 Climbing : 81 Technique : 53 Time Trial : 69

Oh yeah!
 :)

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
« Reply #3 on: December 14, 2011, 03:37:16 pm »
Ingen penge i prøvesæsonen.
Men det er jo vildt fed idé. Specielt når man ligesom mig, har de bedste ryttere i spillet, men ikke nok kvantitet til at rykke op.
Arhhh damn. Skal køre en sprint med bakker og holdet er fra 2a....   >:(
Yes han er inaktiv og ingen ryttere..  ::)

ProSCycling

• Global Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
    • SCyclingUSA website
« Reply #4 on: December 14, 2011, 03:41:00 pm »
Jeg møder også et inaktivt hold i 1.runde :)
Jeg regner ikke med, at gå helt til tops, har ikke nok kvalitet i alle kategorier. Men håber, da jeg kommer til at møde nogle danskere undervejs :)

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #5 on: December 14, 2011, 05:17:42 pm »
Haha...hvis det bliver andet end to førstedivisionshold, som ender i finalen, skal der godt nok mere end tilfældigheder til!  ;)

Og jeg havde da håbet på en ordentlig modstander her i beta-fasen, hvor der alligevel ikke er noget på spil - men jeg har også modtaget et inaktivt hold som modstander - man kan fristes til at tro, der er RIGTIG mange inaktive hold i CFF.. Og jeg ville hellere have de "gratis" runde-avancementer i den rigtige CFF-cup...

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #6 on: December 14, 2011, 05:32:44 pm »
Jeg møder sørme et hold fra min egen liga - inaktivt dog.

Er der nogen der ved, hvor tit / hvornår løbene bliver kørt i testfasen?

magnumeinz

• Guest
« Reply #7 on: December 14, 2011, 06:03:10 pm »
Hvis betaen i Cup'en bliver kørt nogenlunde ligesom med U21 landsholdstesten, så tror jeg ikke, at der vil være nogle fastlagte datoer for, hvornår løbene køres. Det gælder bare om at få registreret sine ryttere med det samme, så de får kørt løbet... tror jeg.

I øvrigt - enten er der noget galt med interfacet eller også er der virkelig mange inaktive hold. Når jeg slår min modstander op, har han/hun ingen ryttere på sit hold...  :o

Bagefter slog jeg en del hold op fra 2. division - der er flere af dem, der heller ikke har nogle ryttere, hvorfor jeg kunne mistænke, at det var en fejl.

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #8 on: December 14, 2011, 06:17:28 pm »
Nej sådan er det. Masser-masser-masser af inaktive hold. Og det kommer til at tage mange sæsoner at få slettet dem fra 2. division.
Da kun det bestemte antal rykker ned (15) fra hver 2. division. De rykker ned i 3. osv
hold bliver først slettet i 4. div.
Jeg har ingen idé om hvor det er bedst at være hvis man vil høste point ???
4. division bliver hele tiden koncentreret efter hver sæson, med aktive hold. I 4a1 og 4a2 er der mange aktive hold. Det var de eneste tilbageværende 4. divisioner, da sæsonen startede.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #9 on: December 14, 2011, 06:52:41 pm »
Jeg har ingen idé om hvor det er bedst at være hvis man vil høste point ???

Er man i 4 kan man stille og roligt høste point og lidt småpenge, og når man er klar til at gå all in på resultater burde man ret hurtigt kunne rykke op i minimum 2 - og samtidig høste point og penge hele vejen op :-) Til gengæld er pengene jo så også lavere, og tilmed en del hvis man sammenligner med 2. div, som jeg tror de fleste af os ville kunne få en del point i trods alt.

For mig ville det værste ved at være i 4. division være, at man ikke kan stemme til landstrænervalget (eller for den sags skyld stille op). Det øger trods alt chancerne for, at nogle spaniere kan "tage fusen på os" :-)

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #10 on: April 02, 2012, 02:27:22 pm »
Fåkin hell. Sidste sæson trak jeg 1a hold i runde 2 og 3 af cuppen. I denne sæson venter skunk i 2. runde - i et bakkeløb. I am doomed! :-(

TeamUistot

• Guest
« Reply #11 on: April 02, 2012, 02:33:01 pm »
Jeg glemte at stille hold.  :o Havde ellers et bakke-løb mod denne rytter, som jeg nok godt måske lige kunne have klaret. :-\

Iñigo Sordo   Age : 23   Wage : 576
Stamina : 24   Sprint : 34   Climbing : 10
Flat : 77   Cobblestone : 17   Technique : 30
Downhill : 65   Hills : 87   Aggressiveness : 79
Time Trial : 25   Teamwork : 8   Experience : 11
Price : 3 100 000   Days left : 2

ProSCycling

• Global Moderator
  • Hero Member
    • View Profile
    • SCyclingUSA website
« Reply #12 on: April 02, 2012, 04:25:04 pm »
jeg røg ud i 1.runde i et bakkeløb mod et bakkehold.  >:(

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #13 on: April 02, 2012, 04:27:36 pm »
Jeg skulle op mod et 2.divisionshold i samme løb, som U23 landsholdet var igennem - absolut ikke min kop te. Heldigvis "glemte" han også at stille hold, så jeg kunne trille videre til 2. runde mod et af de toneangivende hold fra 2c, Jinhua. Heldigvis har vi begge "kun" fire stjerner i bakker og bjerge (skal køre bakke-bjergløb med fokus på bakker), så spørgsmålet er, hvem der har den mindst ringe kombi-rytter....

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #14 on: April 02, 2012, 04:34:32 pm »
Også sælger du Iker Goncalves Calderon, eller hvad han nu hed!