Author Topic: Nationaal Team < 23  (Read 25670 times)

dziemie

• Guest
Re: (NT < 23) seizoen 5
« Reply #30 on: February 20, 2012, 11:57:22 am »

7 Renners hebben hun selectie al beet, nog 2 vrije plekjes! Goede helpers zijn niet van belang in een tijdrit, dus beter een beloftevolle jonge renner die geen punten scoort dan een oudere betere renner die ook geen punten scoort. Daarom worden ze waarschijnlijk ingevuld door Zontrop en Carré. Maar er mag altijd een beter komen!  ;)

dziemie

• Guest
« Reply #31 on: February 24, 2012, 09:40:28 am »

NT <23 race 6 selectie

Clemens Olieslagers
(Compostela - 22)

Ricardo Poldermans
(Compostela - 22)

Eduard Pauwels
(Stracham - 21)

Kasper Raes
(Powerade - 22)

Darren Chaudhury
(Hakkers - 20)

Giorgio Plateau
(Phinneys - 20)

Raphaël Herpoel
(Hakkers - 19)

Jarne Zontrop
(egsumar - 20)

Neil Carré
(MundialPonferrada - 19)

Deze keer tijdrit. Ik heb de renners geselecteerd die punten kunnen pakken en dat zijn volgens mij Olieslagers en Poldermans. Verder heb ik vooral gekeken naar talent. Aangezien er geen helpers zijn in een tijdrit heeft het niet veel zin een 22-jarige te selecteren die kansloos is voor een top 20 plaats. Ik heb dus eerder jonge renners gekozen met meer potentie. 2 top 10 plaatsen zijn haalbaar met onze kopmannen. Ik ben benieuwd!
« Last Edit: February 25, 2012, 09:07:23 am by dziemie »

Hakkie2

• Guest
« Reply #32 on: February 25, 2012, 08:15:34 am »
Je kunt de naam onder Chaudhury vervangen: Pantani verknalt hem met een conditie en techniek training en dat kon ik niet langer aan zien. Hij gaat nu naar 90 TT.

dziemie

• Guest
« Reply #33 on: February 25, 2012, 09:08:37 am »
Je kunt de naam onder Chaudhury vervangen: Pantani verknalt hem met een conditie en techniek training en dat kon ik niet langer aan zien. Hij gaat nu naar 90 TT.
Bij deze aangepast  ;)

Ik had al de indruk dat hij veranderd was van training.
Olieslagers had ie ook al verkocht om de een of andere reden.

Hakkie2

• Guest
« Reply #34 on: February 25, 2012, 09:56:29 am »
Bij deze aangepast  ;)

Ik had al de indruk dat hij veranderd was van training.
Olieslagers had ie ook al verkocht om de een of andere reden.

Ik zie nou trouwens ook dat hij al 10 wedstrijden gereden heeft, pure verspilling van zo'n jong talent.
Het was trouwens geen techniek, maar vlak wat hij heeft getraind naast conditie. Techniek kan hij juist wel gebruiken, maar dat komt nog wel.

Ik hoop dat hij nu snel weer de beste 20 jarige van België wordt, want hij was toen hij gepulled werd een toptalent.

Spammie

• Guest
« Reply #35 on: February 25, 2012, 10:09:22 am »
Was het ook niet zo dat Chaudbury niet al te veel talent had? Hoe verhoudt hij zich tot 'onze' Sebastiaan van Dijk?

Hakkie2

• Guest
« Reply #36 on: February 25, 2012, 10:11:57 am »
Op dit moment loopt hij 1,5 tot 2 GV punt achter op VanDijk.

Maar Chaudhury heeft 77 TT, Van Dijk 86. Dus wel een grote groeimarge.
Talent hebben we nooit kunnen zien aan die lijstjes, omdat Pantani afwisselend TT, vlak en conditie traint.

Hakkie2

• Guest
« Reply #37 on: February 26, 2012, 11:31:23 am »
Was het ook niet zo dat Chaudbury niet al te veel talent had? Hoe verhoudt hij zich tot 'onze' Sebastiaan van Dijk?

Volgens Pantani heeft hij wel talent, mailt hij me net. Hij had het niet berekend, maar hij vond hem wel snel stijgen.

Hakkie2

• Guest
« Reply #38 on: February 26, 2012, 09:08:17 pm »
Mooi resultaat!

Herpoel nu 2e 19 jarige, maar met ontzettend weinig conditie in een vrij lange TT. Die Fluss heeft 20 punten meer conditie, de rest is lager.

low_motion

• Guest
« Reply #39 on: February 26, 2012, 09:29:22 pm »
Sweet!

Mooi resultaat  :)

dziemie

• Guest
« Reply #40 on: February 27, 2012, 01:30:14 pm »
Bedankt zou ik zeggen, maar aangezien er geen tactieken bij tijdrijden zijn, alle lof voor de trainende ploegen.

Volgende race is iets eigenaardig, dus geen idee of onze renners goed zijn.

dziemie

• Guest
« Reply #41 on: February 29, 2012, 04:01:15 pm »

NT <23 race 7 selectie

Pol Vandenberge
(Monster - 22)
Onze kopman. Een degelijk kassei-heuvelrenner met een goede klimstat zou hier het verschil moeten maken. Gezien de vele stats nodig in deze rit komt hij aan een lage GV. Wegens de zeldzaamheid van deze soort ritten, heb ik geen idee of deze renner top 20 waard is.

Richie LaFontaine
(Charles_House - 22)
Vrije rol. Ik hoop stilletjes dat geen enkel land goede renners heeft voor dit soort races. Hij mag een poging wagen in de secties bergop.

Jozef VanGoethem
(TeamUistot - 22)
Vrije rol. Dit was de enige renner die tevoorschijn kwam toen ik in de zoekmachine limieten ingaf voor klimmen, dalen, conditie, heuvels en kasseien. Veel meer allround heb je ze niet. Dit verdient een vrije rol.

Herman Bulcke
(Buffalo - 22)
Vrije rol. Zeer goede stats voor deze rit, alleen vrees ik dat de 280 km hem de das zal omdoen. Hij krijgt toch de kans om mijn ongelijk te bewijzen.

Loïs Moens
(skunk - 22)
Vrije rol. Mocht ik de invloed van klimmen onderschat hebben, moet deze man de meubelen redden.

Gwijde Renier
(Kimi_Raikkonen - 22)
Vrije rol. Mocht ik de invloed van klimmen overschat hebben, moet deze man de meubelen redden.

Arnold Claus
(SonicCycling - 22)
Dienende rol
Raymond Kempeneers
(Arabateam - 20)
Dienende rol
Bernd Vermeersch
(CoureursDeFréjus - 19)
Zoals steeds krijgt ook de beste 19-jarige een kans. Uiteraard in een dienende rol. Door training haalde ie net Peeters in. Bovendien heeft hij, in tegenstelling tot Peeters, ook nog potentieel in een normale race ;)

Veel vrije rollen dus deze keer. Dit heeft vooral te maken met het eigenaardige profiel van de race. Heb ik een klimmer, Kassei-heuvelaar, klim-heuvelaar, manusje van alles nodig? Van alles een beetje dan maar. De beste in GV is kopman, de beste klimmer van die 6 krijgt een vrije rol en de beste all-rounder in hoofdstats ook. Verder nog een vrije rol voor Moens en Renier, mocht ik een onderdeel zwaar onderschatten.
We zien wel wat het geeft, maar geen enkele renner van de U23 belgen geeft me het gevoel dat hij zeker met een goed resultaat naar huis zal gaan. Ik vrees voor de zaak dus.
« Last Edit: February 29, 2012, 04:03:13 pm by dziemie »

JohnnyQKuch

• Hero Member
  • CoureursDeFréjus (2c) - BC Belgium
    • View Profile
« Reply #42 on: February 29, 2012, 06:06:18 pm »
Zalig, onverwachte selectie voor Vermeersch. Voor degenen die denken dat mijn talenten te veel wedstrijden rijden. Ik rij met 100% recuperatie, probeer een alternatieve aanpak. Ik zal later wel zien of die opbrengt. Ik laat de talenten dus max. aantal wedstrijden rijden, met 100% training te houden. Binnenkort daalt de gezondheid dan ook richting 50.

low_motion

• Guest
« Reply #43 on: March 04, 2012, 10:08:17 pm »
BC,

Moeilijke wedstrijd, maar toch goed gereden met het voorhande talent.

Er zijn nog opportuniteiten, denk ik.

dziemie

• Guest
« Reply #44 on: March 04, 2012, 11:53:00 pm »
BC,

Moeilijke wedstrijd, maar toch goed gereden met het voorhande talent.

Er zijn nog opportuniteiten, denk ik.

Inderdaad een moeilijke wedstrijd.
Opvallend dat de beste Belg een zéér lage kasseistat heeft. Waarschijnlijk dus iets te veel laten meetellen in GV.
Maar voor de rest komen de resultaten wel overeen met mijn verwachtingen van de renners. De onderlinge verhoudingen kloppen wel. Hoe ze stonden tov andere nationaliteiten wist ik niet, duidelijk te zwak bevonden. Hopelijk volgende keer beter.