Author Topic: Nationaal Team < 21  (Read 34754 times)

Spammie

• Guest
Re: (NT < 21) Algemeen
« Reply #30 on: February 05, 2012, 10:01:04 pm »
Wat was het idee van de joker, en hoe beoordeel jij achteraf zijn koers?

low_motion

• Guest
« Reply #31 on: February 05, 2012, 10:13:53 pm »
Wat was het idee van de joker, en hoe beoordeel jij achteraf zijn koers?

Ik wou de invloed van de heuvels te weten te komen in deze wedstrijd en specifiek sectie 3
Ik hoopte met zijn verdeling van stats (berg-heuvel verhouding) dat hij een remonte kon doen op sectie 3.

Ik zou zeggen dat zijn race, vanaf sectie 2 was, wat ik ervan verwacht had.

De verschillen na sectie 1 waren echter niet wat ik verwacht had :)

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #32 on: February 05, 2012, 10:28:08 pm »
ah, maar dan zou er in de gv betekening ook heuvel moeten zitten, lijkt mij. wat dus niet het geval is. Volgens mij kun je 100 hebben op heuvels, er er niets aan hebben in deze koers. Toch?

Spammie

• Guest
« Reply #33 on: February 05, 2012, 10:31:43 pm »
Natuurlijk zit heuvels wel in de GV-berekening van deze koers. Een klimmetje van categorie 3 of 4 betekent gewoon dat heuvels meetelt (en zo ook dalen en explosiviteit). In deze koers zal dat niet meer dan 5% zijn. Zelf denk ik aan 3% heuvels.

low_motion

• Guest
« Reply #34 on: February 06, 2012, 12:50:58 pm »
Natuurlijk zit heuvels wel in de GV-berekening van deze koers. Een klimmetje van categorie 3 of 4 betekent gewoon dat heuvels meetelt (en zo ook dalen en explosiviteit). In deze koers zal dat niet meer dan 5% zijn. Zelf denk ik aan 3% heuvels.

Volgens mij wel voldoende om een echt goede ronderenner (Klim-Heuvel) het verschil op te laten maken...

Emoticons

• Guest
« Reply #35 on: February 06, 2012, 01:31:41 pm »

Volgens mij wel voldoende om een echt goede ronderenner (Klim-Heuvel) het verschil op te laten maken...

Dat heeft er toch niks mee te maken?  Ondergrondbonus is klimmen, dus iemand met een goede GV voor deze koers maar bovengemiddelde heuvelstat heeft zelfs relatief nadeel van de ondergrondbonus t.o.v. de tegenstand.

low_motion

• Guest
« Reply #36 on: February 06, 2012, 01:54:03 pm »

Dat heeft er toch niks mee te maken?  Ondergrondbonus is klimmen, dus iemand met een goede GV voor deze koers maar bovengemiddelde heuvelstat heeft zelfs relatief nadeel van de ondergrondbonus t.o.v. de tegenstand.

Mja, ik heb toch de indruk dat er meer dan enkel de kleur van de sectie speelt...
Maar als jij 100% zeker bent dat dit niet zo is, kunnen we misschien de help in die zin aanpassen?

Emoticons

• Guest
« Reply #37 on: February 06, 2012, 04:13:34 pm »
Mja, ik heb toch de indruk dat er meer dan enkel de kleur van de sectie speelt...
Maar als jij 100% zeker bent dat dit niet zo is, kunnen we misschien de help in die zin aanpassen?

Ik weet niet of ik je helemaal begrijp.  De kleur (ondergrond) is van belang voor de energie (taktiek).  De heuvels tellen natuurlijk wel mee voor de GV, maar dat is gedurende de hele rit en niet alleen in sector 3.  Het idee om op die specifieke sector met een renner met veel heuvelskill ten aanval te trekken is daarom niet werkzaam.  Je zou hetzelfde kunnen doen met een renner met exact hetzelfde GV, exact dezelfde skill op klimmen en 0 op heuvels, met hetzelfde effect.

Hakkie2

• Guest
« Reply #38 on: February 06, 2012, 04:22:27 pm »
Is het waar dat de kleur de bonus bepaald? Krijgt een heuvelrenner in een kasseiheuvel dan geen bonus, gewoon omdat kassei nou eenmaal niet anders kan worden aangegeven dan met rood?

low_motion

• Guest
« Reply #39 on: February 06, 2012, 04:31:10 pm »
Is het waar dat de kleur de bonus bepaald? Krijgt een heuvelrenner in een kasseiheuvel dan geen bonus, gewoon omdat kassei nou eenmaal niet anders kan worden aangegeven dan met rood?

Ik heb de indruk dat die heuvels wel spelen in de bonus, maar ik ben er dus niet 100% zeker van. Vandaar ook dat ik dit tracht te testen.

Maar ik vermoed dat Emoticons wel 100% zeker is van zijn stuk?
En dan zouden we de help in die zin moeten aanpassen, vind ik.

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #40 on: February 06, 2012, 04:41:21 pm »

Ik weet vrijwel zeker dat een rode sectie met heuvels, aangeduid met 3' 4', alleen Kassei telt voor ondergrond bonus. De Heuvels tellen mee in de GV.

Heeft je renner weinig Kassei maar veel Heuvel dan is het dus verstandiger niet veel energy-points in te zetten.

Emoticons

• Guest
« Reply #41 on: February 06, 2012, 04:45:54 pm »

Net zoals Telamon ben ik daar tamelijk zeker van.

Wat zou er in de help aangepast moeten worden?  Er staat helemaal niks over de ondergrondbonus in, volgens mij.

Hakkie2

• Guest
« Reply #42 on: February 06, 2012, 04:46:29 pm »

Ik weet vrijwel zeker dat een rode sectie met heuvels, aangeduid met 3' 4', alleen Kassei telt voor ondergrond bonus. De Heuvels tellen mee in de GV.

Heeft je renner weinig Kassei maar veel Heuvel dan is het dus verstandiger niet veel energy-points in te zetten.

Hoe weet je dat zo zeker?

Mijn ervaring is dat Hoffman in een klimsectie met een heuvel er in vaak bij de voorsten mee rijdt, terwijl hij dan niet bij de voorsten hoort qua GV.
Hetzelfde eigenlijk met kasseiheuvel: met de kasseiheuvelsectie in de RvV kwam hij veel makkelijker mee dan in de vlakke kasseisectie.

EPOglucidos

• Guest
« Reply #43 on: February 06, 2012, 05:44:00 pm »
Eip!! I tried to get the point to the conversation.. too hard   :-[

Anyway, ive seen the tactics, I guess it was right at the beggining, pity was a heavy gap between the two groups in first section (downhill), maybe some team started in ful...

anyway great recovery in last 2 sections ;)

low_motion

• Guest
« Reply #44 on: February 06, 2012, 06:44:30 pm »

Net zoals Telamon ben ik daar tamelijk zeker van.

Wat zou er in de help aangepast moeten worden?  Er staat helemaal niks over de ondergrondbonus in, volgens mij.

Inderdaad. Er zou toch iets mogen over instaan?
Het lijkt me dat dit iets is, dat bij de spelregels van CFF hoort en niet iets dat je maar zelf moet gaan uitzoeken, zoals de ideale tactiek bvb.

It's just an opinion ;)