Author Topic: Nationaal Team < 21  (Read 41495 times)

ikki

• Sr. Member
  • pizzaboys 2A
    • View Profile
Re: Nationaal Team < 21
« Reply #810 on: February 13, 2017, 11:51:18 am »
@ absynth,

proficiat met de 12de plaats.
merci voor de onverwachte selectie van de rudder, absoluut niet verwacht.

wacco

• Hero Member
  • absyntt 2a member since 27-12-2014
    • View Profile
« Reply #811 on: February 13, 2017, 06:27:38 pm »
12de plek vond ik zelf niet goed, had meer verwacht maar vanaf sectie 1 reden we achter de feiten aan. Volgende week een rit waar we hopelijk punten pakken maar ik vrees ervoor, elk punt dat we daar halen des te beter.

Fingolfin

• Hero Member
  • Noldor 2c - BC U23 Belgium
    • View Profile
« Reply #812 on: February 13, 2017, 06:30:38 pm »
Bex kopman wss? Geen sterke generatie sprinters in ieder geval :o

wacco

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #813 on: February 13, 2017, 07:34:12 pm »
Bex kopman wss? Geen sterke generatie sprinters in ieder geval :o

bex kopman inderdaad, alee moet alle mogelijk renners nog eens bekijken voor het geval iemand speciaal over Bex is gesprongen maar normaal bex kopman. Enkele punten zal hij wel kunnen scoren.

Daarna nog twee belangrijke ritten.
1. de heuvelsprint waar Bex voor gemaakt is
2. de kasseiheuvelrit waar enkele heuvelrenners zeker nog goed kunnen scoren en waar wij dus zo hoog mogelijk moeten eindigen zodat die renners minder punten scoren.

wacco

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #814 on: March 12, 2017, 09:22:09 pm »
Wederom een mooie overwinning voor Ken Bex. 2 overwinningen en nog een 13de plek in een vlakke sprint zorgen ervoor dat hij op 690 punten komt. Het lijkt mij sterk moest er een renner nog overkomen voor die individuele titel.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u23
    • View Profile
« Reply #815 on: March 13, 2017, 09:44:52 am »
Proficiat met de overwinning, wacco !  8)
Succes met de strijd om/ het winnen van de individuele titel ! Ook in het landenklassement doe je het heel goed met een 3e plaats.

ikki

• Sr. Member
  • pizzaboys 2A
    • View Profile
« Reply #816 on: March 19, 2017, 03:03:12 pm »
@ wacco,

veel geluk gewenst vanavond bij de international.
Moge de beste winnen, uiteraard als t een Belg is.

Fingolfin

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #817 on: June 18, 2017, 09:22:27 pm »
Zeer goede opener van het nieuwe seizoen.
Met 3 mensen in de punten en daarbij ook de ritwinnaar! :)

Foeke

• Hero Member
  • Valderend - 1A
    • View Profile
« Reply #818 on: June 18, 2017, 11:55:46 pm »
Knap hoor!

ikki

• Sr. Member
  • pizzaboys 2A
    • View Profile
« Reply #819 on: July 03, 2017, 07:53:37 am »
knappe overwinning met Persyn.
Een goede uitslag lag een beetje in de verwachtingen, maar je moet het toch maar doen. Proficiat.

Fingolfin

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #820 on: July 07, 2017, 07:13:32 am »
knappe overwinning met Persyn.
Een goede uitslag lag een beetje in de verwachtingen, maar je moet het toch maar doen. Proficiat.

tnx :)

En je hebt het goed verwoord. Persyn was de topfavoriet aan de start en maakt het ook af aan de finish. Iedereen op achterstand gezet en zo reeds een tweede overwinning voor ons land dit seizoen  8)

daantje

• Hero Member
  • plopsala 2b
    • View Profile
« Reply #821 on: November 08, 2017, 02:06:41 pm »
Nog maar 8 19-jarige Belgen tot nu toe. Hier moet nog werk van gemaakt worden!

In de onderdelen klimmen, kasseien, sprint, tijdrit en klimtijdrit zit er minstens 1 belofte die zijn mannetje kan staan, maar in al de rest is er praktisch helemaal niets.

Fingolfin

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #822 on: November 24, 2017, 06:11:34 pm »
Excuses voor vorig weekend. Mijn computer was volledig gecrashed en ik heb deze moeten binnenbrengen.
Vandaag terug gekregen dus vanaf ben ik er weer en zouden er geen nationale ritten meer gemist mogen worden :)

Fingolfin

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #823 on: June 02, 2018, 11:34:00 am »
Na een seizoen geen BC te zijn, heb ik besloten de draad weer op te pakken.

Ik ga trachten telkens of een korte voorbeschouwing of een korte nabeschouwing te plaatsen. In een zotte bui misschien eens beide :P

Rit 1

In de openingsrit trekken we naar Italië voor La Primavera tussen Milaan en San Remo. De eerste rit wordt meteen ook de langste rit van het seizoen. Met 294km komt geen enkele rit ook maar in de buurt.

Voor de Belgische selectie zal Rik Kerkhofs het speerpunt worden in de eerste echte. Een beetje verrassend is dit nog maar zijn eerste selectie voor een nationaal team. Voor werden 6 knechten geselecteerd die hem zo hoog mogelijk moeten doen eindigen. Gezien dit zijn eerste selectie is, wordt het moeilijk inschatten waar hij kan uitkomen. Een top 5 om mee te starten zou in ieder geval een leuk begin zijn.
Daarnaast werden ook nog 2 renners, die op dit parcours weinig te zoeken hebben, getrakteerd op een wildcard (wc) , maar in aankomende ritten hun waarde zullen moeten bewijzen. Een weinig extra ervaring kan hier enkel maar bij helpen natuurlijk.

De volledige selectie:
Pierre Bernard (20) REALBETISBalompie
Cyrano Vercruysse (20) Dragão10
Balthazar Verknocke (20) ChampsÉlysëes
Ali Wellens (20) plopsala (wc)
Gustaaf Peeters (20) Legendaryks
Rik Kerkhofs (20) Noldor
Giorgio Bourguignon (20) ChampsÉlysëes
Joeri Wambacq (20) Noldor
Michel Verhaegen (20) Grunn2018 (wc)

Fingolfin

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #824 on: June 04, 2018, 06:03:25 pm »
Voor de beoordeling van deze rit heb ik twee brillen om door te kijken: de bril van bondscoach en de bril van teammanager.

Als BC:
Grote tevredenheid uiteraard, want de prestatie van het team is vér boven verwachting. Een top 5 was het doel en ook de te verwachten uitslag. De Britten doen het iets minder goed dan verwacht en de Zwitsers selecteerden zelfs niemand, waardoor er kansen lagen en werden gegrepen.

Na een stevige start en dito versnelling in s3 werd het kaf van het koren gescheiden en bleef een kopgroep van 12 over. Hierin nog 3 landgenoten en daarmee de grootste formatie. Het overwicht in manschappen werd perfect uitgespeeld met een overwinning voor Kerkhofs als gevolg!
Daarnaast pakten nóg 4(!) Belgen punten. Met een 1e, 9e, 11e, 17e en 19e plek werden er 600 punten gescoord in de eerste rit, wat ons land ook op een eerste plek in het landenklassement brengt.

Als Manager
Gemengde gevoelens toch. Uiteraard zeer blij met een 1e, 2e, 4e en 7e plek voor mijn renners. Maar voornamelijk het ontbreken van de Zwitserse selectie is toch behoorlijk pijnlijk te noemen. Met Schlauri verscheen immers de grote favoriet niet ten tonele. Ook diens meesterknecht Heckethorn rijdt in onze loondienst en is in principe top 10 waardig. Met vermoedelijk ook nog Burk zijn dat 3 niet-selecties en een kans op de U21 titel minder.

Verrassend en alle lof voor de Nederlandse BC Sjiz hier. Paauwe behaalt de 4e plek! Dit is zeer goed tactisch gereden, want hoewel goed, zijn er toch wel een aantal beter. Hier kan ik als manager dus alleen maar tevreden over zijn.