Author Topic: U23 lijstjes  (Read 12085 times)

daantje

• Hero Member
  • plopsala 1a- BC Elite Belgium
    • View Profile
Re: U23 lijstjes
« Reply #165 on: November 21, 2016, 09:47:29 pm »
En hierbij de eerste lijstjes voor de U23 in seizoen 30:

wacco

• Hero Member
  • absyntt 2a member since 27-12-2014
    • View Profile
« Reply #166 on: November 21, 2016, 10:10:19 pm »
76 GV voor Rosseel op puur sprint, klopt dat wel? Ik kom met een eigen berekening echt veel lager uit. Lijkt mij ook voor eender welke 22 jarige zeer veel. Idem dus voor die klimmer van 83.

Of zit hier ervaring voor een zeer groot deel al in want op puur skills lijkt me dit gewoon fout

daantje

• Hero Member
  • plopsala 1a- BC Elite Belgium
    • View Profile
« Reply #167 on: November 21, 2016, 10:33:49 pm »
Ik denk niet dat ze fout zijn. 76 en 83 werd in het verleden nog gehaald bij -23 jarigen. (die 83 voor klimmen is misschien wel wat naar de optimistische kant)
en ik gebruik trouwens dezelfde waarden als bij de U21. Misschien heb jij iets anders?
Stuur je me anders eens per PM wat jij hebt als verdeling voor sprint?

ps: oa op 13 februari 2016, dag 1 van seizoen ?? had Brasperinckx als 22-jarige 78,23 en de nummer 2, Bovy, had 75,83.
Bij de NL'ers kwamen ze ondanks niet super-geweldige sprinters ook aan 72 à73.
Ook in seizoen 23 bvb had de beste sprinter 76,??

Of zie ik het verkeerd?

« Last Edit: November 21, 2016, 11:04:07 pm by daantje »

Fingolfin

• Hero Member
  • Noldor 1a - BC U21 Belgium
    • View Profile
« Reply #168 on: February 19, 2017, 03:47:18 pm »
Photobucket werkt tegen, krijg het niet op een normale grootte. Voorlopig dus maar op deze manier. Met een beetje moeite is het zo ook leesbaar :p

Buiten een uitschieter op heuvels en een goede tijdritgeneratie is het, zoals reeds eerder vermeld, een bijzonder triestige generatie.

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia U21
    • View Profile
« Reply #169 on: February 19, 2017, 06:57:56 pm »
Hmmmm, ik krijg jouw lijstjes op de één of andere manier niet scherp. Afijn, klein + onscherp = hopelijk duidelijk  :)

En inderdaad, niet best deze generatie. Volgend seizoen ziet het er beter uit, volgens mij.
Succes vanavond in de u23 NT race, Fingolfin !

ikki

• Sr. Member
  • pizzaboys 2A
    • View Profile
« Reply #170 on: February 20, 2017, 07:19:48 pm »
@ fingolfin,  bedankt voor de publicatie van de lijstjes.

Nu, niet alleen een vraag voor fingolfin, maar ook voor anderen die hierop willen reageren :

Jullie zetten bij het maken van de lijstjes titels, wanneer je spreekt over puur klimmen // puur sprinten is dit zeer duidelijk,
maar als jullie in de titel hebben staan bv klimmen-vlak , is dit dan een rit met vlakke gedeelten en eindigen met klim, of is dit klim met vlak eindigen. Zo ook met heuvel-klim, kassei-heuvel, want ik kan me voorstellen dat dit een wereld van verschil is in berekenen.

Ik kan nu een beetje een vgl maken met mijn eigen evaluator aan de hand van de waarden die toegekend worden aan WINTER en aan COOMANS en vaak zit er toch een groot verschil op

WINTER --> Heuvels  68,36  --> mijn berekening 68.3
WINTER --> kassei heuvel 66.22 --> 60.6
WINTER --> sprintheuvel 61.13 --> 57.7
WINTER --> heuvel vlak  67.1 --> 64.8

COOMANS --> klim vlak 65.11 --> 61.4
COOMANS --> heuvel klim 64.22 --> 64.8

Degene die graag even mijn evaluator bekijken, misschien via een normale email zodat ik deze in bijlage kan toevoegen.
Het is iets uitgebreider dan de meesten onder ons denk, voor elke wedstrijd apart zijn er coëfficiënten gemaakt.

Kurt

Fingolfin

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #171 on: February 21, 2017, 09:58:10 pm »
@ fingolfin,  bedankt voor de publicatie van de lijstjes.

Nu, niet alleen een vraag voor fingolfin, maar ook voor anderen die hierop willen reageren :

Jullie zetten bij het maken van de lijstjes titels, wanneer je spreekt over puur klimmen // puur sprinten is dit zeer duidelijk,
maar als jullie in de titel hebben staan bv klimmen-vlak , is dit dan een rit met vlakke gedeelten en eindigen met klim, of is dit klim met vlak eindigen. Zo ook met heuvel-klim, kassei-heuvel, want ik kan me voorstellen dat dit een wereld van verschil is in berekenen.

...

Kurt

Bij een "pure" klimrit gaan we uit van een parcours met enkel bruine (klim) en gele (dalen) stroken.
Bij een vlakklim-rit worden hier 1 of meerdere groene (vlak) stroken aan toegevoegd. Waar die zich juist bevinden (begin, einde, middenin) maakt niet echt uit om van een klimrit te spreken. Voor de waarden in de lijstjes is het wel geen rit die eindigt op een groene strook, want dan zou ook sprint meetellen. Als je een concreet vb hier van wil lijkt een FFMDM of een MFFMM rit me hiervoor het meeste van toepassing.

Dit geldt voor alle "mixed" racetypes. De lijstjes zijn niet gemaakt voor 1 specifieke rit. Wel eerder om een globaal beeld te schetsen van wie op welk terrein het best uit de voeten kan. Dit kan met specifieke ritten die binnen dezelfde categorie vallen soms toch serieuze verschillen opleveren.

Thorin

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Larga vida a Sacroux y NOFX. Matterhorn rules!
    • View Profile
« Reply #172 on: February 21, 2017, 10:43:29 pm »
Crack Dré De!

Fingolfin

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #173 on: June 10, 2017, 09:23:19 pm »
Ik heb de lijstjes een beetje verwaarloosd dit seizoen, maar bij deze dan toch een overzicht van de renners die het in de meeste ritten (behalve tijdrijden en vlakke sprint) toch best aardig gedaan hebben: