Author Topic: Moppertopic  (Read 27082 times)

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
Moppertopic
« on: February 07, 2012, 08:23:01 am »
Zoals de naam al doet vermoeden is dit een goede plek om wat frustraties los te laten. Deel ze met de rest van de cff gemeenschap. (Trouwens ook een mooie plek om de stomme fouten van je medemanagers extra in te wrijven)

Hier zijn mijn 2 van dit weekend:

30 pulls en slechts 1 19 jarige. Ik wil graag mijn scouts ontslaan wegens incompetentie.

Verder nog mopperen op mijzelf, doordat ik niet gelezen heb mezelf even 200 punten + 150.000 euro + 2 verloren challenges tekort gedaan. Mijn beste 2 renners en beide top 5 in de rit waren op trainingskamp /cry

Hakkie2

• Guest
Re: Moppertopic
« Reply #1 on: February 07, 2012, 09:24:47 am »
Ik was vandaag zo stom om 13 punten te verbruiken. Rivero zakte er helemaal door heen in de laatste sectie.

Slasher

• Guest
« Reply #2 on: February 07, 2012, 09:42:42 am »
Ik was zo stom om voor het eerst geen taktiek in te voeren vandaag. Gevolg een dramatische etappe ;)

Emoticons

• Guest
« Reply #3 on: February 07, 2012, 10:25:23 am »
Zag vandaag bij het bekijken van de draftsterren bij zijn 5 favorietjes in totaal 6 sterren  :-[

Slasher

• Guest
« Reply #4 on: February 07, 2012, 10:59:50 am »
Sommige drafts schieten echt voor geen meter op. Zo irritant is dat. Bij sommige heb ik nu misschien al 4x gezien dat explosief 1 is, terwijl ik klimmers volg. Lekker boeiend...

Emoticons

• Guest
« Reply #5 on: February 07, 2012, 11:50:53 am »
Mijn kasseirenners moeten het in Paris-Roubaix opnemen tegen deze van de Torralba-broers  :'(

Fidel Torralba   Edad : 24   Sueldo : 1046
Resistencia : 71   Sprint : 70   Montaña : 23
LLano : 74   Pavés : 89   Tecnica : 57
Descenso : 11   Colinas : 17   Agresividad : 35
Crono : 26   TraEqui : 21   Experiencia : 20

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #6 on: February 07, 2012, 12:33:38 pm »
Zag vandaag bij zn Draft 5x al bekende skills :-(

RonnyT

• Guest
« Reply #7 on: February 07, 2012, 05:39:28 pm »
Krijg mijn renners niet verkocht :(

dziemie

• Guest
« Reply #8 on: February 07, 2012, 05:49:14 pm »

Ik heb de indruk dat de transfermarkt wat verzadigd is.

Een seizoen geleden kon je gelijk welke 19-jarige, soms 20-jarige aan 1 euro zetten en vloog die de deur uit. Nu heb ik al verschillende renners die ik niet kwijtraakte.

Slasher

• Guest
« Reply #9 on: February 07, 2012, 06:07:51 pm »

Een seizoen geleden kon je gelijk welke 19-jarige, soms 20-jarige aan 1 euro zetten en vloog die de deur uit. Nu heb ik al verschillende renners die ik niet kwijtraakte.
Bijna ieder team moet keuzes maken. Op een gegeven moment heeft bijna elk team een bepaalde basis bereikt waar net-niet-talenten niet in passen. Per seizoen blijven er per team ongeveer 2-3 talenten over, inclusief de draftrenners. Als ik alleen al kijk naar mijn eigen team heb ik 2 hele behoorlijke renners gepullt, waarvan 1 uit de draft. En toch heb ik soms al de neiging om te klagen dat ik maar weinig renners pull. In principe zouden 2 renners al meer dan voldoende moeten zijn, want ieder team houdt meestal 1-2 plekken open, en heeft minstens 10-15 vaste waardes in zijn team. Ofwel er is maar geringe ruimte om 19-jarigen talenten te kopen. Dan ga je niet zomaar andermans renner kopen, ze worden kennelijk niet voor niks gekocht. Als je kijkt naar alle renners in dit spel zou er een bepaalde balans moeten zijn. Je hebt renners van 19-33 jaar. Nu is het spel nog jong. Maar naarmate het spel vordert zal de lat steeds hoger komen te liggen voor de 19-jarigen renners om kans te maken op een verblijf en de juiste training. Volgend seizoen zal het nog moeilijker zijn voor de 19-jarigen, want er komt elk seizoen weer een nieuwe generatie bij. Met een simpele optelsom is er per leeftijdscategorie maximaal plek voor 1-2 renners per leeftijd per team. Natuurlijk heeft het ene team alleen maar talenten, maar er zijn ook teams die alleen maar oudjes hebben.

Emoticons

• Guest
« Reply #10 on: February 07, 2012, 06:27:46 pm »

Idem, ik heb er nu ook 1 voor 1 euro zonder bod.  Het geld van de eindeseizoensuitkeringen is op.  Bovendien zit de nieuwe draft er aan te komen, waar mensen nu ook 1 plek voor open laten.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
« Reply #11 on: February 08, 2012, 09:05:26 am »
Weer 2 prut pulls. Grmbl. Ze zijn niet eens 19. Pas 1 gezien dit jaar.

Emoticons

• Guest
« Reply #12 on: February 08, 2012, 12:30:50 pm »
Ik ben mijn eerste plaats kwijt.  :'(

MoleM

• Guest
« Reply #13 on: February 08, 2012, 02:08:23 pm »
Ik ben mijn eerste plaats kwijt.  :'(
woopie...dus ik stijg in het landenklassement?

Slasher

• Guest
« Reply #14 on: February 08, 2012, 02:48:12 pm »
Mijn eerste plek ga ik denk ik niet meer afgeven. Het was nog even spannend of mijn concurrent alle opbrengsten uit een speler (9M) ging investeren in andere renners. De laatste dagen ben ik behoorlijk uitgelopen op hem. En vandaag heeft hij geen renners opgesteld  ??? Dus ik denk dat ik langzaam een feestje kan voorbereiden, maar het is nog vroeg.. dus ik wacht lekker af :)