Author Topic: Moppertopic  (Read 34150 times)

Vos

• Hero Member
  • SP0RTLIFE (1A) - - - Australia u21
    • View Profile
Re: Moppertopic
« Reply #705 on: September 15, 2018, 08:11:34 am »
Etappe 6 winnaar van de Giro, Pineda, is alweer niet verkocht voor 1,-
Ik had hem zeker nog kunnen gebruiken voor die ene klimsprint etappe van Portugal, maar na 2x hem proberen te verkopen voor 1,- en met een propvol team met 20 renners, betekent dit voor hem vroegtijdig pensioen op zijn 34e.

Helaas, hij komt bij ontslag niet in de Hall of Fame van SP0RTLIFE, zie ik.
Hij zou mijn eerste renner daar zijn geweest ; hij won vorig seizoen een klimsprint etappe in de Tirreno én de groene trui.
Blijkbaar niet genoeg gewonnen voor die Hall of Fame, toch vreemd, soms als ik een jeugdrenner ontsla dan komt die er wel in en dan moet ik ze verwijderen.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 2C | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #706 on: September 15, 2018, 10:21:09 am »
Etappe 6 winnaar van de Giro, Pineda, is alweer niet verkocht voor 1,-
Ik had hem zeker nog kunnen gebruiken voor die ene klimsprint etappe van Portugal, maar na 2x hem proberen te verkopen voor 1,- en met een propvol team met 20 renners, betekent dit voor hem vroegtijdig pensioen op zijn 34e.

Helaas, hij komt bij ontslag niet in de Hall of Fame van SP0RTLIFE, zie ik.
Hij zou mijn eerste renner daar zijn geweest ; hij won vorig seizoen een klimsprint etappe in de Tirreno én de groene trui.
Blijkbaar niet genoeg gewonnen voor die Hall of Fame, toch vreemd, soms als ik een jeugdrenner ontsla dan komt die er wel in en dan moet ik ze verwijderen.

Als hij een keer opgeroepen wordt voor een Nationaal Team, komt hij in je Hall of Fame.

Schijnbaar staan daar nooit klimsprintritten op de kalenders?

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #707 on: September 15, 2018, 11:29:09 am »
Nee, schijnbaar niet. Ik heb zelf als BC nog nooit een echte klimsprint gehad. En inmiddels toch wel veel ervaring en veel verschillende ritten voorgeschoteld gekregen.
Ik kan me nog wel die rit herinneren die als startplaats heeft de Golden Gate Bridge in San Francisco.
Die heb ik 2x gehad, maar het zou kunnen dat dat een klimheuvelsprint rit is. Ik zoek het op.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #708 on: September 15, 2018, 11:38:30 am »
Nee, dat was ook geen echte klimsprint rit :
http://www.cyclingforfun.org/smf/index.php/topic,2449.msg264222.html#msg264222

En ik heb wel eens die rit in China gehad, een FHMHF rit, dus ook al geen echte klimsprint.
De rit in die link naar Santa Rosa komt nog het meest in de buurt van een klimsprint rit.
Toch vreemd dat ze schijnbaar niet in NT ritten voorkomen.
Er zijn er toch een aantal op de reguliere CFF kalender :
etappes 2 en 3 Tirreno, etappe 6 Giro, etappe 6 Tour en etappe 2 Portugal.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #709 on: September 15, 2018, 11:59:20 am »
Als hij een keer opgeroepen wordt voor een Nationaal Team, komt hij in je Hall of Fame.
En bedankt voor je antwoord, dat wist ik niet.
Wel een apart criterium, aan de ene kant logisch want een goede renner zal wel een keer opgeroepen zijn voor het NT (behalve klimsprinters schijnbaar), maar aan de andere kant onlogisch want ik ben afhankelijk van bondscoaches of ik een renner in mijn hall of fame wil plaatsen. En lang niet alle bondscoaches maken goede keuzes en er is vaak maar een korte tijdspanne waarin een renner echt goed genoeg is voor het NT, zeker bij grote CFF landen. M.u.v. natuurlijk de echte toprenners, die zijn een aantal seizoenen echt goed.

Trouwens, het verklaart nu ook waarom er soms een jeugdrenner plotseling en ongewild in mijn hall of fame verschijnt.
Ik ben blijkbaar de buitenlandse concurrentie aan het verzwakken door heel goedkoop jeugd internationals te kopen om ze vervolgens te ontslaan^^ Nee hoor, geintje en niet het geval, maar soms lukt het niet om een renner door te verkopen en na een paar keer voor 1,- op de TL volgt ontslag.
Maar meestal waren dat jeugd internationals die niet echt een toekomst hadden in dit spel en die aangekocht werden voor de Tour de L'Avenir.
Zoals ook dit seizoen, ik heb nu zelfs een Australisch jeugdinternational als kopman in de Tour de L'Avenir. En als hij niet verkocht wordt voor 1,- dan wordt hij ontslagen. En geen probleem voor Australië, want een aantal één jaar jongere Australische jeugdinternationals zijn zelfs al beter.

Vos

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #710 on: September 19, 2018, 11:35:55 pm »
Ik herinnerde me toch nog dat ik een keer een echte klimsprint rit gehad heb als NT manager.
Het zal vermoedelijk de enige keer geweest zijn, en ook heb ik ze zover ik me kan herinneren niet in andere seizoenen gezien, dus ook niet bij NT ritten waar ik geen BC was.

Dit is hem :
http://www.cyclingforfun.org/smf/index.php/topic,2582.msg274842.html#msg274842