Author Topic: U21 lijstjes  (Read 14768 times)

JohnnyQKuch

• Hero Member
  • CoureursDeFréjus (2c) - BC Belgium
    • View Profile
Re: U21 lijstjes
« Reply #30 on: June 06, 2012, 05:55:39 pm »
@Hakkie2: De skills van Dziemie zijn iets te oud om er iets van te kunnen opmaken. TT +3, alle andere skills +1. Aangezien hij waarschijnlijk nog geen extra pop heeft, zal hij misschien TT doortrainen. Ik zal het hier melden als ik zijn volgende pop opmerk.

@SonicCycling: Samuel Debusschere komt vandaag op 73,62. Dus hij komt inderdaad dicht.  Maar ik had het wel extra leuk gevonden als hij over Vermeersch had gegaan, want ik had geen nieuwe lijst gemaakt en een 1ste plaats op zo'n lijst is toch leuk. Ik doe trouwens geen extra moeite om mijn renners hoger in de lijsten te brengen. Met het moment dat renners poppen ben ik niet echt bezig, weet het zelfs niet van mijn eigen renners. Dat zal ik beter moeten bijhouden op moment dat ik van training zal omschakelen.
De lijstjes zullen waarschijnlijk wel ergens in het begin van de week blijven. De reden is dat opgeroepen renners ergens anders komen te staan en je die dan makkelijk over het hoofd ziet. Dat wordt meestal wel opgemerkt, maar kost sowieso veel tijd om dat dan terug in orde te brengen.

SonicCycling

• Guest
« Reply #31 on: June 06, 2012, 06:53:45 pm »
Geen probleem, in principe maakt het niks uit wanneer je de lijstjes maakt/publiceert.
Wel apart dat je de groei van je renners niet bijhoudt, ik zet de prognose/berekening uit per renner voor het hele seizoen.
Talent berekenen doe ik niet maar ik weet het wel ongeveer, Debusschere heeft talent 4.
Het is puur toeval dat woensdag zijn "pop" dag is.

Dat schema loopt het hele seizoen en maak ik op basis van wat ik weet plus gevoel een pop schema per renner.
Ben er sinds kort ook maar mee begonnen om "gemiste" trainingen te markeren, idem vroege pops.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #32 on: June 06, 2012, 07:59:33 pm »
Goh, ik train al van dag 1 dat ik terug begonnen ben met CFF klimmen en dan maakt het niet veel uit ofdat ik weet wanneer ze poppen. Ik ken het talent van mijn renners niet. Ik veronderstel dat de meeste wel minstens 3 hebben, want er zit een renner bij die duidelijk trager traint. Het is natuurlijk leuk en sommige situaties handig als je dat kan voorspellen. Maar voorlopig heb ik daar nog geen nut voor gehad. Ik weet op welke renners ik mijn training ga afstellen, die trainen dan ook redelijk optimaal. Daar ga ik dan ook mijn ploeg rond bouwen en de rest zie ik hoe het komt. Volledig perfect trainen is een utopie. Ik heb ook gekozen voor ervaring ipv perfect skills trainen. Daarbij probeer ik een goeie mix van punten pakken en jongeren laten rijden te vinden en dat zal ik ook blijven doen.
Sinds ik BC ben geworden, steek ik dan ook liever mijn tijd daarin.

Hakkie2

• Guest
« Reply #33 on: June 06, 2012, 08:33:05 pm »
Ik hield het van VanDijk en Herpoel bij, nu al tijden van niemand meer. Ik zie de toegevoegde waarde niet. Kijk wel elke dag wie er die dag gepopt is.

Sjiz

• Hero Member
  • TeamRolf - 1a
    • View Profile
« Reply #34 on: June 07, 2012, 08:08:15 am »
Ik zoek het uit in het begin als ik net een renner heb. Als het een goed talent is is het wel handig om te weten. Maar van de belangrijkste talenten van mij weet ik het nu, dus ben ik er al een tijdje mee gestopt.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #35 on: June 08, 2012, 09:16:26 pm »
@ Hakkie2: Hij blijft tijdrijden trainen. Met vooral kasseirijders en sprinters weet ik niet of hij dan op 100% traint. Waarschijnlijk zal hij binnenkort dan wel terug omschakelen naar vlak trainen voor zowat zijn hele ploeg.

SonicCycling

• Guest
« Reply #36 on: June 09, 2012, 10:12:11 am »
Ik hield het van VanDijk en Herpoel bij, nu al tijden van niemand meer. Ik zie de toegevoegde waarde niet. Kijk wel elke dag wie er die dag gepopt is.

Het gaat ook niet perse om de meerwaarde, vind het gewoon leuk om bij te houden en de "pops" uit te zetten voor de komende 2 a 3 weken.
Als supporter kun je de groei ook zien t.o.v. het begin van het seizoen of welke maandag dan ook in het seizoen dus daar hoeft het niet voor.
De evaluator werk ik ook elke dag gewoon handmatig bij, is gewoon leuk om de groei te zien van elke pop.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #37 on: June 19, 2012, 10:23:17 pm »
Het eerste u21 lijstje van het seizoen is er. Geen verandering omdat bij het te veel werk is om alle 19jarigen uit de vorige u21 lijstjes te gaan zoeken. De GV van Sprint-Heuvel en Klim-Vlak zijn ook gewijzigd. Vooral de waarde van heuvel en van vlak zijn toegenomen. De lijstjes u21 en u20 zullen minder vaak gepost worden dan vorig seizoen, namelijk om de 2 weken. Volgende week is het dan de beurt aan de u20, zodat er wel iedere week een nieuw lijstje komt.

Een aantal nieuwe 19jarige talenten zijn al zichtbaar in deze lijst. Als je vragen hebt of het de moeite is om een talent bij te houden, mag je die vraag altijd stellen. Dan zal ik je zeggen waar hij zich bevindt tussen generatiegenoten en het algemene talent van de renner naar de toekomst toe.

Ook bij de draft heb ik een aantal interessante Belgische renners gespot. Dus blijken de renners die je volgt niet super te zijn, kan ik je een aantal renners wijzen.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #38 on: July 03, 2012, 10:45:00 pm »
Wederom geen verandering, ditmaal omdat de GV-waarden bij een aantal lijstjes zijn gewijzigd en deels tijdgebrek. Vanaf de volgende lijstjes zal dit wel terug zichtbaar zijn. Dus als een renner serieus voor- of achteruit is geschoven, kan het zijn door deze wijzigingen. Voor degene die het interesseert: We blijven dezelfde GV hanteren als onze Noorderburen, dus je kan ze met elkaar vergelijken.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #39 on: July 24, 2012, 08:53:49 pm »
Nieuwe lijstjes zijn er. De naam klimmen-heuvels is gewijzigd naar het omgekeerde omdat het sinds de wijziging sterker lijkt op ritten met het profiel van Classica San Sebastian en de ronde van Lombardije.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #40 on: July 24, 2012, 10:37:08 pm »
In navolging van dziemie beginnen we met iets nieuw. Het is de bedoeling dat deze nieuwe (of bijna nieuwe) lijstjes er 2 maal per seizoen komen, ongeveer halverwege en op het einde.

De eerste 3 lijstjes hebben dezelfde GV als bij de Nederlandse lijstjes. De andere zijn zelf samengesteld, de GV-waarden zullen nog wat veranderen over tijd, zeker als low_motion dit idee volgt. Het is de bedoeling om ook een overzicht te maken van de kunde van renners in minder voorkomende ritten. De lijstjes die we regelmatig posten zijn een heel goed houvast om renners te beoordelen, daaruit kan je vaak ook zo de renners uit halen voor 8 van de 10 NT-ritten.

De Tour-lijst zal nog van naam veranderen naar Ronde, want het is een algemene indicatie voor een ronde en trekt helemaal niet op wat je renner voor de Tour de France nodig hebt (onnauwkeurigheid van mijn kant).

Voor de rest mogen er nog suggesties zijn, er kunnen wel nog een paar lijstjes bij!
Zelf dacht ik nog aan ééntje voor een profiel zoals de Ruta por Avila, een NT-klassieker. Ze moeten wel voldoende verschillen van de al bestaande lijstjes. Die zijn gebaseerd op een bepaald profiel van ritten, maar niet specifiek op 1 bepaalde rit (met vlak-klim als uitzondering). Als je er niet goed aan uit kan op wat voor type ritten het gebaseerd is, mag je dat altijd vragen.

En richt je niet enkel op zo'n lijstjes. Goeie sprinters zullen bvb goed staan in een sprint-klim lijst, maar zonder klimmen zullen ze niet goed over de berg geraken en daar dus ook geen goeie plaats halen in zo'n rit.

« Last Edit: July 24, 2012, 10:40:12 pm by JohnnyQKuch »

Spammie

• Guest
« Reply #41 on: July 24, 2012, 10:41:11 pm »
Wel jammer. Zeker gedurende de eerste weken van het seizoen is het prettig om een overzicht te hebben van in elk geval de 19-jarigen. Misschien dat je de frequentie van de lijsten gelijk kan trekken met de drafts?

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #42 on: July 24, 2012, 10:51:21 pm »
Hoe bedoel je juist? Ik kan wel vaker lijstjes posten. Iets tussen dit en vorig seizoen? Gericht op het na de draft te doen, dan ook?

Je moet ook rekening houden dat we een stuk minder 19jarigen hebben. Momenteel nog steeds amper 40. Als je het laatste u20 lijstje ziet, dan is er niet veel veranderd op 2 weken.

marckv

• Sr. Member
  • maneblussers 2C
    • View Profile
« Reply #43 on: July 25, 2012, 01:54:46 pm »
ik vind het straf dat Cyriel Courtois éérste staat in het lijstje tour.
Want hij heeft nauwelijks klimmen.

JohnnyQKuch

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #44 on: July 25, 2012, 03:05:25 pm »
Dat heeft te maken met de GV-waarden van Spammie. Ik denk dat hij een zeer algemene ronde GV gemaakt. Daarbij heeft hij waarschijnlijk ook rekening gehouden met de Eneco en Deutchland Tour? Daardoor is de waarde van heuvel te hoog en klimmen te laag (in mijn ogen). Ik zou dan ook in de toekomst de eerste 3 GV's willen aanpassen (de mijne zullen ook ver van perfect zijn hoor). Maar ga eerst afwachten wat low_motion doet, met 2 maak je zo'n zaken beter als alleen. Ik dacht ook dat sommigen het wel interessant zouden vinden om ook de overige 3 GV's die Nederland uitbrengt eens te vergelijken tov onze renners.