Author Topic: Icoontjes  (Read 79561 times)

MoleM

• Guest
Re: Icoontjes
« Reply #15 on: April 27, 2012, 12:24:46 pm »
Misschien de GV berekening er op laten veranderen? In de GV berekening die ik voor heuvel / kassei heb, wegen beiden even zwaar mee. Ik heb hierbij ten eerste gevoelsmatig het idee dat kassei zwaarder meetelt dan heuvel, maar logischerwijs zou dat ook zo moeten zijn. Je krijgt per slot van rekening een kassei icoon als je een heuvel / kassei renner hebt. Dat wijst er al gewoon op dat kassei zwaarder meetelt

Slasher

• Guest
« Reply #16 on: April 27, 2012, 12:26:42 pm »
Esteban eindigde in de ronde van Vlaanderen top 5. Hij gaf maar 5 seconden toe op etappe winnaar Todor Lorincz met dezelfde tactiek.

Tódor Lőrincz   Age : 27   Wage : 1493
Stamina : 35   Sprint : 10   Climbing : 14
Flat : 45   Cobblestone : 80   Technique : 61
Downhill : 57   Hills : 80   Aggressiveness : 81
Time Trial : 35   Teamwork : 18   Experience : 16

Slasher

• Guest
« Reply #17 on: May 01, 2012, 07:47:41 am »
Esteban heeft zoals verwacht zijn icoontje, dankzij een pop op conditie :P

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #18 on: May 01, 2012, 09:26:00 am »

Ik denk dat je het niet zo kunt berederen. Volgens mij wordt ook bij de icoontjes gerekend achter de komma. Ofwel, misschien is hij wel gepopt door meerdere u23 bonussen 0.2's. Hoeft niet aan een pop op conditie te liggen.

Slasher

• Guest
« Reply #19 on: May 01, 2012, 10:45:45 am »

Ik denk dat je het niet zo kunt berederen. Volgens mij wordt ook bij de icoontjes gerekend achter de komma. Ofwel, misschien is hij wel gepopt door meerdere u23 bonussen 0.2's. Hoeft niet aan een pop op conditie te liggen.
ik denk dat je wel zo moet beredeneren. anders kan spammie het nooit zo precies uitrekenen.

Telamon

• Hero Member
  • Argonautjes 2A
    • View Profile
« Reply #20 on: May 01, 2012, 12:39:54 pm »
Spammie kan het dan ook niet precies berekenen.  ;)

Hakkie2

• Guest
« Reply #21 on: May 01, 2012, 01:10:29 pm »
Aangezien voor de wedstrijden de GV's wel worden berekend met cijfers achter de komma, lijkt het me niet meer dan logisch dat dat ook voor icoontjes geldt. Iets wat bevestigd kan worden door iemand die een renner een icoontje ziet krijgen zonder te poppen.

RealityCyclists

• Global Moderator
  • Hero Member
  • RealityCyclists (1a)
    • View Profile
« Reply #22 on: May 01, 2012, 02:53:15 pm »
Aangezien voor de wedstrijden de GV's wel worden berekend met cijfers achter de komma, lijkt het me niet meer dan logisch dat dat ook voor icoontjes geldt. Iets wat bevestigd kan worden door iemand die een renner een icoontje ziet krijgen zonder te poppen.

Dat laatste heb ik al waargenomen vorig seizoen. De cijfers achter de komma spelen een rol bij het verkrijgen van een icoontje. De percentages zal je dan ook nooit precies achterhalen maar een zeer goede benadering is wel mogelijk aangezien Spammie er nu met de kassei-heuvel percentages max. enkele trainingen ernaast zit.

Spammie

• Guest
« Reply #23 on: May 01, 2012, 03:29:37 pm »
Tussen alle onderzochte renners is de afwijking ongeveer 0,3 GV... Dat zit dus wel aardig in de richting :-)

Slasher

• Guest
« Reply #24 on: May 01, 2012, 04:37:55 pm »
Tussen alle onderzochte renners is de afwijking ongeveer 0,3 GV... Dat zit dus wel aardig in de richting :-)
Als het klopt dat er achter de komma ook gerekend wordt, zou die afwijking 1,0 GV kunnen/moeten zijn...  :P

SonicCycling

• Guest
« Reply #25 on: May 02, 2012, 07:51:21 am »
Oliver Deringa heeft vandaag zijn vlak-klim icoontje gekregen op 21 jarige leeftijd.
Hij heeft o.a. 86 klim en 66 vlak.

Bos

• Guest
« Reply #26 on: May 02, 2012, 09:33:26 am »
Oliver Deringa heeft vandaag zijn vlak-klim icoontje gekregen op 21 jarige leeftijd.
Hij heeft o.a. 86 klim en 66 vlak.

Wil je mij zijn conditie en dalen prijs geven? Eventueel via pm.
Ik zelf ben voornamelijk met vlak/klim bezig, dus zou zijn bijstats wel interessant vinden.

Hakkie2

• Guest
« Reply #27 on: May 02, 2012, 09:36:40 am »
Zit in de vlakklim GV eigenlijk wel dalen?

Als je een rit vvvvk hebt, zit daar geen dalen in. Dan tellen alleen klim, vlak, conditie en teamwork.
Zou de vlakklim GV daar op aansluiten, of zou het meer voor een rit zijn waar halverwege ook nog een klim ligt, met dus dalen en techniek er bij.

Slasher

• Guest
« Reply #28 on: May 02, 2012, 11:53:12 am »
Om de discussie betreft wel/niet mee rekenen achter de komma bij icoontjes weer even op te rakelen. De eerste training nadat Esteban zijn icoontje kreeg, steeg hij dankzij u23 bonus en zijn training tegelijk op kassei en heuvels. Samen goed voor zo'n 0,55 GV. Dat betekent dat Esteban op het moment dat hij zijn icoontje erg hoog zat in zijn hoofdstats (achter de komma). En dat terwijl hij niet echt veel afweek van de gebruikelijke percentages die Spammie gebruikt. Ik kan nu in mijn trainingsstorage zien dat zijn overige bijstats allemaal ongeveer op de helft zitten. Ik denk dat deze gang van zaken meer een bevestiging geeft dat het icoontje gegeven wordt obv zichtbare stats. Ik ben benieuwd wat Spammie er van denkt, want hij is degene die er het beste een oordeel over kan geven, aangezien hij de berekeningen heeft gemaakt en beschikt over een hele database renners. Dit lijkt me wel handig om te weten, om de andere icoontjes te berekenen.

Nu ziet hij er dus zo uit. Volgens de berekeningen van Spammie zit hij dan volgens mij op +64. Het lijkt erop dat de afwijking dan veel groter is dan gebruikelijk (= 0,3).

Blas Esteban   Leeftijd : 22   Salaris : 826
Conditie : 70   Sprinten : 40   Klimmen : 25
Vlak : 36   Kasseien : 61   Techniek : 54
Dalen : 73   Heuvels : 78   Explosiviteit : 61
Tijdrijden : 7   Knechten : 12   Ervaring : 6

Spammie

• Guest
« Reply #29 on: May 02, 2012, 11:55:58 am »
Gezien het feit dat renners icoontjes krijgen zonder dat ze poppen, lijkt het mij zeker dat er wordt gerekend met cijfers achter de komma. Die cijfers zijn mij echter onbekend. Op basis van de cijfers die ik kan zien heb ik de GV ongeveer bepaald waarmee renners omhoog gaan. Die grens kan iets hoger of lager liggen,