Author Topic: U23 Landsholdet  (Read 39834 times)

klorentzen7

• Guest
Re: S7 - U23 Landsholdet
« Reply #30 on: July 08, 2012, 03:30:04 pm »
Så skal U23 landsholdets sprintere på tur, etapen ser således ud;

Og dagens udtagede ryttere er;

Jens-Jacob Kragh (Kaptajn)
Andre Frederiksen(Hjælperytter)
Sonny Munthe(Hjælperytter)
Axel Bertolt(Fri rolle)
Carl Cordts(Hjælperytter)
Ronni Bøgelund(Hjælperytter)
Ricky Abelstedt(fri rolle)
Andrè Østerby(Hjælperytter)
Theis Støvring(fri rolle)

Jeg håber vi kan få nogle point, hvor mange point vi får har jeg ingen anelse om, eller hvor mange vi får i pointene ved jeg heller ikke, men tror da på mindst 1 i pointene. Men vi kører etapen i dag til ære for Tais Kirstejn som gik bort for nogle dage siden.

Go Go Go!

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #31 on: July 09, 2012, 09:37:59 am »
Glimrende resultat. Flot at Theis allerede nu kører i pointene som eneste 21-årige udover DeKort, uden han har vejrikon! (ved ikke om DeKort havde et af dem, der var?)

Ærgerligt over mine drenge ikke kom i pointene, men nåja - tre ryttere og en top3, det kan man vel kun glæde sig over på DK's vegne ;-)

Kan du røbe taktikkerne?

klorentzen7

• Guest
« Reply #32 on: July 09, 2012, 12:53:28 pm »
Sådan! Endnu engang fik vi 3 i pointene. Det bliver bedre og bedre, nu er vi rykket op på en 9. plads på ranglisten.

3    Jens-Jacob Kragh
16    Carl Cordts
20    Theis Støvring

34    Axel Bertolt
36    Ricky Abelstedt
43    Sonny Munthe
50    Ronni Bøgelund
126    Andrè Østerby
127    Andre Frederiksen

Sådan så vores forskellige taktikker ud;

Jeg ved godt at der er blevet brugt ret mange energipoint på etapen, i forhold til at det er en sprint, men vidste ikke om de to "knolde" som var ved 2. og 3. mellemtid talte noget.

Næste gang har vi fået æren af at køre en enkelstart;

Mon vi kan få nogle point her? Vi kørte jo en enkelstart som allerførste løb i denne U23 sæson uden at få nogle i pointene, men dengang var løbet dog kun 6km, nu er den noget længere, håber dog på at det kan lade sig gøre :)

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
« Reply #33 on: July 09, 2012, 01:33:58 pm »
Hmm sorry jeg er ikke imponeret. Men jeg syntes, det her er decideret håbløst. Jeg er ikke sikker på at vedkommende der har sat taktik har haft erfaring med CFF, før han satte denne taktik?
Jeg burde give en konstruktiv kritik, men føler simpelthen ikke at det ville blive taget til eftertragtning.

Dette bliver højest sandsynligt taget ilde op, i en verden hvor der kun bliver "I like".

klorentzen7

• Guest
« Reply #34 on: July 09, 2012, 02:03:24 pm »
Hmm sorry jeg er ikke imponeret. Men jeg syntes, det her er decideret håbløst. Jeg er ikke sikker på at vedkommende der har sat taktik har haft erfaring med CFF, før han satte denne taktik?
Jeg burde give en konstruktiv kritik, men føler simpelthen ikke at det ville blive taget til eftertragtning.

Dette bliver højest sandsynligt taget ilde op, i en verden hvor der kun bliver "I like".

Uhadadada! Det var da ærgerligt du synes sådan. Tror vi har fået det optimale ud af det her ved at få 3 ryttere i point, men det kan jeg høre på dig at det er du ikke tilfreds med? Vi skulle måske have haft 6-7 måske alle 9 i pointene? Jeg vil da gerne høre hvordan du ville køre etapen? Overvåg - Rolig - Normal - Normal - Fuld? Rolig - Overvåg - Rolig - Normal - Fuld? Rolig - Rolig - Rolig - Rolig - Fuld? Normal - Normal - Normal - Normal - Fuld?
« Last Edit: July 09, 2012, 02:10:28 pm by DCWarriors »

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #35 on: July 09, 2012, 02:49:40 pm »
Jeg er egentlig ikke helt uenig med Solex, omend det måske er lige hårde nok ord.

Det virker lidt dumt, at der bliver brugt flere energipoint på 2. og 3. sektion end 1. og 4., når al erfaring viser, at det normalt er på 1. og 4., at der sker splittelse. Knoldene kunne du have spurgt om - jeg er sikker på, de ikke har haft nogen betydning, der er værd at tage højde for.

Jeg havde kørt NCCNF på Kragh tror jeg. Med NWNCF virker W'en ærligt talt fuldstændig spildt. En 3. plads kan man ikke klage over, selv om top 3 absolut også skulle være muligt, taget hans placering på u23 dream team i betragtning og hans vejrikon.

Hjælperne havde jeg også kørt nogle af dem mere aggresivt tidligt, for at sikre, at der var nogle med ham - har ikke kigget på om der rent faktisk var det på alle sektioner frem til den sidste, men det burde i hvert fald være muligt.

De frie roller, synes jeg du har fordelt fint, men igen havde jeg forsøgt lidt andre taktikker. Jeg havde nok forsøgt en kombination af WNNWF WCCWF og NCCNF. Jeg kender ikke Carl Cordts evner, men når han kan køre i pointene som hjælper, så ville jeg også tro, at Bertolt og Ricky ville kunne gøre det i fri rolle. Men naturligvis kan der altid være ting, der går galt på en etape.

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #36 on: July 09, 2012, 04:27:52 pm »
Nu sidder jeg her med Solex, som godt er klar over, at hans ord måske nok var en anelse "hårde". Det ændrer dog ikke ved, at man altid gerne må spørge herinde og få råd, hvis man er i tvivl om noget (f.eks. har Osca tidligere svaret mig på global, at ukategoriserede "knolde" ikke tæller med). Vores erfaringer, som der er masser af i trådene fra de tidligere sæsoner, viser, at sektion 1+4 (som Timidus også indikerer) er rigtig vigtige i sprintløb. Derfor er det lidt omsonst at bruge 5 energipoint på hjælperne på 5.sektion, fordi de med stor sandsynlighed ikke vil sidde med kaptajnen på det tidspunkt alligevel.

Man skal have lov til at begå sine egne "rookie mistakes" (det har vi andre også gjort), men har man tvivl, skal man hellere trække på forummet og få lidt input. F.eks. husker jeg stadig hedengangne Uis' forsøg med 13 energipoint på Max Nordby, som han kunne have fået klar besked om ikke at bruge, hvis han havde hørt os andre  :)

Jeg synes dog stadig, det er flot med tre mand i pointene - men tænk, hvad Kragh kunne have klaret, hvis han havde haft en hjælper med på 4.sektion?  :D

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #37 on: July 09, 2012, 04:48:45 pm »
I am happy with the spot in the points for Theis! :)

klorentzen7

• Guest
« Reply #38 on: July 09, 2012, 10:05:56 pm »
Jeg er egentlig ikke helt uenig med Solex, omend det måske er lige hårde nok ord.

Det virker lidt dumt, at der bliver brugt flere energipoint på 2. og 3. sektion end 1. og 4., når al erfaring viser, at det normalt er på 1. og 4., at der sker splittelse. Knoldene kunne du have spurgt om - jeg er sikker på, de ikke har haft nogen betydning, der er værd at tage højde for.

Jeg havde kørt NCCNF på Kragh tror jeg. Med NWNCF virker W'en ærligt talt fuldstændig spildt. En 3. plads kan man ikke klage over, selv om top 3 absolut også skulle være muligt, taget hans placering på u23 dream team i betragtning og hans vejrikon.

Hjælperne havde jeg også kørt nogle af dem mere aggresivt tidligt, for at sikre, at der var nogle med ham - har ikke kigget på om der rent faktisk var det på alle sektioner frem til den sidste, men det burde i hvert fald være muligt.

De frie roller, synes jeg du har fordelt fint, men igen havde jeg forsøgt lidt andre taktikker. Jeg havde nok forsøgt en kombination af WNNWF WCCWF og NCCNF. Jeg kender ikke Carl Cordts evner, men når han kan køre i pointene som hjælper, så ville jeg også tro, at Bertolt og Ricky ville kunne gøre det i fri rolle. Men naturligvis kan der altid være ting, der går galt på en etape.

Tak fordi du gider at give noget seriøst feedback, i stedet for ham den anden som kom med et arrogant svar, det er i hvert fald det man kommer længst med. (Med arrogant svar mener jeg, når en person bare angriber en, uden at komme med en begrundelse.)

Ja tror også der er gået et eller andet HELT galt med Bertolt og Ricky, for synes da de ser en smule bedre ud end Carl Cordts. Cordts har en noget bedre teknik mon det har talt? ellers er det bare taktikken ved dem som er helt hen i vejret.

Nu sidder jeg her med Solex, som godt er klar over, at hans ord måske nok var en anelse "hårde". Det ændrer dog ikke ved, at man altid gerne må spørge herinde og få råd, hvis man er i tvivl om noget (f.eks. har Osca tidligere svaret mig på global, at ukategoriserede "knolde" ikke tæller med). Vores erfaringer, som der er masser af i trådene fra de tidligere sæsoner, viser, at sektion 1+4 (som Timidus også indikerer) er rigtig vigtige i sprintløb. Derfor er det lidt omsonst at bruge 5 energipoint på hjælperne på 5.sektion, fordi de med stor sandsynlighed ikke vil sidde med kaptajnen på det tidspunkt alligevel.

Man skal have lov til at begå sine egne "rookie mistakes" (det har vi andre også gjort), men har man tvivl, skal man hellere trække på forummet og få lidt input. F.eks. husker jeg stadig hedengangne Uis' forsøg med 13 energipoint på Max Nordby, som han kunne have fået klar besked om ikke at bruge, hvis han havde hørt os andre  :)

Jeg synes dog stadig, det er flot med tre mand i pointene - men tænk, hvad Kragh kunne have klaret, hvis han havde haft en hjælper med på 4.sektion?  :D

Igen tak fordi der kommer noget seriøst feedback. Ja tak, det kunne have været super godt hvis Kragh havde haft en hjælper med på 4. mellemtid, men ved dog ikke om det havde gjort nogen forskel overhovedet, for Kasper Bus & Gianluca Ianetti, som endte 1 og 2, havde også vejr ikonet, som passede til denne etape. Men igen ja hvis han havde haft en hjælper var han måske endt som nr. 1.

Udover det så synes jeg også det er flot at 3 mand kom i pointene, og jeg tror at det var det optimale, måske en hel 4. mand hvis jeg havde ramt rigtigt med Bertolt eller Ricky's taktik, men sådan blev det desværre ikke denne gang.

EDIT: Ja kunne formentlig godt have spurgt omkring de knolde, men nu har jeg så lært af den fejl. btw. hans ord er ikke "hårde" det er bare MEGET usympatisk at gå til angreb på en, uden at komme med nogen begrundelse.

I am happy with the spot in the points for Theis! :)

Too bad he couldn't kick Robin DeKorts ass :D
« Last Edit: July 09, 2012, 10:13:15 pm by DCWarriors »

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #39 on: July 10, 2012, 09:38:34 am »
Enig, vil man være ude med riven bør man komme med noget konstruktivt - jeg undrede mig også lidt over, kommentaren om at det ikke ville blive taget til efterretning, men måske havde han en off-day eller også har jeg bare ikke fulgt særligt godt med i andet end de løb, der har min egoistiske interesse :-)

Anyways, vi famler vist lidt rundt.

Jeg vil gerne ændre mit kaptajnsforslag fra NCCNF til WCCWF. Når han ikke kan sidde med med N på første sektion, er det vel et tegn på, det var for sløvt.

I taler om, at Kragh ikke havde hjælper på 4. sektion. Det havde han - flere endda. Til gengæld havde han ikke hjælpere på 2. og 3. sektion, og som kazistuta lidt er inde på - hjælpere burde have været kørt mere aggressivt - der skulle have siddet mindst en hjælper med ham på de to sektioner - i min verden bør nogle man have et par meget aggresive hjælpere der kører ca. VVVCC eller FFWCC, og så naturligvis kombineret med nogle, der kan sidde med på fjerde sektion - eks. VWWVC - femte sektion kan man ligeså godt droppe på hjælperne, selv om det naturligvis vil koste muligheden for at ryttere som Carl Cordts kan suse ind og lave point - men hellere være sikker på, at kaptajnen får optimal hjælp, og evt. lige kan få de sidste, der prikker ham op mod førstepladsen :-)

Ser vi på Ricky og Axel er det tydeligt, at det er fra 3. til 4. sektion, de taber den tid, der gør de ikke er med i pointene. De går fra at køre med 17+ til 63+ - havde de kørt W eller måske A på 4. sektion, så er jeg overbevist om, at de havde været med i gruppen med Kragh og Co., og så er jeg sikker på, de havde leveret point. Ærgerligt, det ikke skete, men mit øje lurer endnu et sprintløb om et par uger ;-)

klorentzen7

• Guest
« Reply #40 on: July 10, 2012, 10:51:42 am »
Enig, vil man være ude med riven bør man komme med noget konstruktivt - jeg undrede mig også lidt over, kommentaren om at det ikke ville blive taget til efterretning, men måske havde han en off-day eller også har jeg bare ikke fulgt særligt godt med i andet end de løb, der har min egoistiske interesse :-)

Anyways, vi famler vist lidt rundt.

Jeg vil gerne ændre mit kaptajnsforslag fra NCCNF til WCCWF. Når han ikke kan sidde med med N på første sektion, er det vel et tegn på, det var for sløvt.

I taler om, at Kragh ikke havde hjælper på 4. sektion. Det havde han - flere endda. Til gengæld havde han ikke hjælpere på 2. og 3. sektion, og som kazistuta lidt er inde på - hjælpere burde have været kørt mere aggressivt - der skulle have siddet mindst en hjælper med ham på de to sektioner - i min verden bør nogle man have et par meget aggresive hjælpere der kører ca. VVVCC eller FFWCC, og så naturligvis kombineret med nogle, der kan sidde med på fjerde sektion - eks. VWWVC - femte sektion kan man ligeså godt droppe på hjælperne, selv om det naturligvis vil koste muligheden for at ryttere som Carl Cordts kan suse ind og lave point - men hellere være sikker på, at kaptajnen får optimal hjælp, og evt. lige kan få de sidste, der prikker ham op mod førstepladsen :-)

Ser vi på Ricky og Axel er det tydeligt, at det er fra 3. til 4. sektion, de taber den tid, der gør de ikke er med i pointene. De går fra at køre med 17+ til 63+ - havde de kørt W eller måske A på 4. sektion, så er jeg overbevist om, at de havde været med i gruppen med Kragh og Co., og så er jeg sikker på, de havde leveret point. Ærgerligt, det ikke skete, men mit øje lurer endnu et sprintløb om et par uger ;-)

Jeg vil i hvert fald gerne bruge nogle af de råd til næste sprint løb. Hjælperytterne kommer til at køre mere aggressivt, og så mere roligt ved målstregen, og så håber jeg at den rigtige taktik bliver brugt med Bertolt og Ricky næste gang :)

Argh, havde set Kragh som om han var i allerforreste gruppe, men han var altså den forreste i gruppen lige bagved.

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
« Reply #41 on: July 10, 2012, 04:15:58 pm »
Jep jeg var åndsvag i øjeblikket, da jeg lavede den kommentar.

"I don't even know what that means
   "No one knows what it means, but it's provocative"
"No it's not, it's gross"
    "Gets the people going)."

Jeg syntes bare der var så mange hvis'er og men'er, til sidste uges løb. Og det kan ikke være rigtigt at man skal starte på ground zero, hvergang der kommer en ny landstræner til. Man bør følge lidt med/op på hvad der sker.
Der er blevet skrevet en hel masse, måske for meget om netop sprint, de seneste sæsoner. Er man i tvivl, hvorfor ser man ikke hvad andre har gjort. Her tænker jeg både af gode og dårlige erfaringer. Hvordan gik det de 22 årige knægte for 2 sæsoner siden, da der blev kørt U21 løb. osv.. ;)

"Jeg håber vi kan få nogle point, hvor mange point vi får har jeg ingen anelse om, eller hvor
                           mange vi får i pointene ved jeg heller ikke, men tror da på mindst 1 i pointene."

Jeg kan huske da landsholdsløbene startede i sæson 4 og 5! Her snakkede de få brugere af forum, hvad der bør forventes af en landstræner. Vi var nogenlunde enige, hvorfor ved jeg ikke. Måske fordi vi har den samme indstilling til tingene. Derfor blev der heller aldrig skriftligt lavet et manifest. Det er måske at overdrive, men....
Jeg råber altid efter en taktik, hvis ikke den bliver postet. Et GV til ugens løb tildels, nu kender jeg rytterne og kan også se på det GV der bliver lavet til sprint, bakker osv. et par gange pr sæson. Og en markering om rytteren har vejrbonus.
At man skal fifle med Excel kan ikke komme bagpå nogen. Samtidig viser det om pågældene træner har nogenlunde styr på sagerne. Udtager de rigtige ryttere osv. Ikke fordi man bør gøre det hvergang. Taktik og bonus bruges til en analyse. Hvis ikke man har disse informationer kan man som non-landstræner ikke komme med fornuftige input. Og at vi sparrer med hinanden, gør det lidt nemmere, end at starte fra scratch hvergang! Åbenheden og diskussionen er også med til at skabe en sammenholdsfølelse, aktivt forum, jarde, jarde, jarde....... :D

Og det bringer mig frem til, at søndagens resultat var godt, men udførslen knap så god.
1/ Ingen hjælper på sektionerne til Kragh. Jeg troede heller ikke at han havde på 4. sektion. (var det godt set, eller lidt heldigt)
2/ En hjælper i pointene. Er han så den rigtige hjælper. (Bonussen er bedre, men han ville jo på fri rolle have klaret det bedre)
3/ Hjælpere kører med fuld på 5. sektion.
4/ Andre Frederiksen 13 energipoint. (Shit happens)
Alle kan se at søndagens resultat er godt, men det har var spørgsmålene jeg sad tilovers med.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #42 on: July 10, 2012, 06:02:12 pm »
Hvis man vil have en vinder på en sprintetape, tror jeg det er nødvendigt med hjælpere, der også kan køre i pointene. Ret beset tror jeg faktisk at vi har 5-6 ryttere, der kan køre point hjem i u23 landsholdsløbene med lidt held - ikke, at de skal gøre det for at være tilfredsstillende, men de har muligheden.

Ronni gjorde det eks. sidste år som hjælper - dog med vejrbonus. Men jeg tror også både han, Ricki og Axel kunne køre point hjem - men i min optik er det bedre at ofre et par stykker som hjælpere, for at kaptajnen kan få en rigtig god hjælperbonus. Og faktisk synes jeg på netop det punkt, at fordelingen så fin ud - 3 ryttere til at jagte sekundære placeringer, de helt dårlige som hjælpere og så et par luksushjælpere.

Når det så er sagt, så er det naturligvis skidt, at hjælpere kører i pointene, for i så fald er energipointene ikke sat rigtigt i landsholdsregi efter min mening.

klorentzen7

• Guest
« Reply #43 on: July 12, 2012, 03:56:26 pm »

Og det bringer mig frem til, at søndagens resultat var godt, men udførslen knap så god.
1/ Ingen hjælper på sektionerne til Kragh. Jeg troede heller ikke at han havde på 4. sektion. (var det godt set, eller lidt heldigt)
2/ En hjælper i pointene. Er han så den rigtige hjælper. (Bonussen er bedre, men han ville jo på fri rolle have klaret det bedre)
3/ Hjælpere kører med fuld på 5. sektion.
4/ Andre Frederiksen 13 energipoint. (Shit happens)
Alle kan se at søndagens resultat er godt, men det har var spørgsmålene jeg sad tilovers med.

Carl Cordts som kom i pointene som hjælper, var den rigtige hjælper, han ser ikke bedre ud end Ricky og Axel, som kørte med frie roller. Desværre var Ricky og Axel's taktik bare ikke god nok. Til Andre Frederiksens 13 energipoint, det er en skandale, det er en ultra kæmpe stor fejl fra min side af.

Hvis man vil have en vinder på en sprintetape, tror jeg det er nødvendigt med hjælpere, der også kan køre i pointene. Ret beset tror jeg faktisk at vi har 5-6 ryttere, der kan køre point hjem i u23 landsholdsløbene med lidt held - ikke, at de skal gøre det for at være tilfredsstillende, men de har muligheden.

Ronni gjorde det eks. sidste år som hjælper - dog med vejrbonus. Men jeg tror også både han, Ricki og Axel kunne køre point hjem - men i min optik er det bedre at ofre et par stykker som hjælpere, for at kaptajnen kan få en rigtig god hjælperbonus. Og faktisk synes jeg på netop det punkt, at fordelingen så fin ud - 3 ryttere til at jagte sekundære placeringer, de helt dårlige som hjælpere og så et par luksushjælpere.

Når det så er sagt, så er det naturligvis skidt, at hjælpere kører i pointene, for i så fald er energipointene ikke sat rigtigt i landsholdsregi efter min mening.

Jeg er enig med dig Timidus, hvis man vil vinde  en sprinteretape, så tror jeg også man skal have hjælpere i pointene.

....

Til næste sprint tænker jeg

1 Kaptajn (selvfølgelig)
2 - 3 med frie roller
1 -2 hjælpere som får muligheden for at køre i point også
3 - 4 stykker som får det hårde arbejde, dvs kører meget aggressivt, og så kører de roligere ved målstregen

Hvad siger i til den tanke?

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #44 on: July 12, 2012, 04:06:34 pm »
min holdning var nu, at det er fint med et par hjælpere, der kan køre i pointene. Jeg synes dog, de bør bruge energipointene tidligere, så de er sikker på at sidde med kaptajnen, dog med det resultat, at de ikke kommer til at køre i pointene(altså på landsholdet - på holdplan, kan det være en anden situation afhængig af hold og konkurrence i divisionen - jeg elskede i hvert fald at gå efter 5 i top 5 i div 3 ;-) ).

Men det kan jo altid diskuteres, hvad man gør.

I hvert flad synes jeg, fordelingen ser glimrende ud. Jeg ville nok gå efter tre med frie rolle, med så bredt et felt at sprintere i 22-årgangen + Theis, der jo kan køre med om de små point :-) Det giver dog måske mere mening at tage den endeligt, når der er styr på vejrikoner - de kan jo få afgørende betydning for eks. Kraghs mulighed for top3