Author Topic: Danske ryttere | GV Lists  (Read 17714 times)

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
Re: S7 - Danske ryttere | GV Lists
« Reply #15 on: October 28, 2012, 03:12:21 pm »
Årets første GV liste. Der er jo sygeligt mange ryttere at skulle tage højde for.
These are the percentages I've used for current lists

NT Sæson 9

Der er allerede sket et voldsomt generationsskifte, og flere på vej. Når det er sagt har bakke disciplinen altid været meget svag, dog ekslusiv Max Nordby. Der har været nogen voldsomme hop af de nu 23 årige ryttere. Fremover vil progressionen, for disse nok ikke overstige mere end 1,7 / sæson.

This is very tight between the top 4  :) There is a very high quality in sprinters with a lot of potential. Only 3 new entries and this will be very symptimatic in the future. There are no new talents in sight for many seasons to come.

De unge begynder at presse på. Det er nogen kæmpe hop de kære U23 rytter har taget. Glæder mig til at H. Bertelsen rammer 90 i sprint (9 pop fra). Og hvor er Hummelshøj dog vild.. ^^

56 ryttere med >80 i tidskørsel. Hvad skal man bruge flere ryttere til med så meget klasse  :P Der er mere på vej, med U23 ryttere som ikke helt havde GV'et med omkring 73 - 74. Det må man se på U23 listerne  ;) Hvis man træner enkelstarts ryttere er der egentlig utrolig mange penge/point i løbet af en sæson. Forklaring følger: Jeg har set Pantani28 hente samtlige 5 pladser i en Grand Tour TT etape, det er ialt ja mange point  (ved ikke helt hvor mange det er), tænk på WM løbet ;D Vil man Metagame så er det det man bør gøre, i stedet for alle kæmper om krummerne ved tour ryttere. Eller du kun kan sikre dig en topspot, da du ofte har brug for hjælpere.

Hallo, hallo..... Der sker ikke det helt store. MEN Herr Petersen (21) han bliver vild. Og han kan ikke trænes til tour rytter det er kun bjerge + flad vej. Nu må vi se hvad KAS finder på med ham.

Man kan måske spørge sig selv om: bør vi have en Grimpeur kategori på nuværende tidspunkt? Et felt hvor der ikke sker så meget. Men Sinkbæk har endelig fået en klar førsteplads fra Breivik, der i mellem tiden har leget med lidt flad og bakke..

Køllen kom ind på listen, men det skyldes dog at han med en lav bakke er røget forbi sidste års liste. Herner er et kæmpe talent, Nordby er bakkerytteren med lidt bjerg egenskaber. Køllen bliver spejling af Nordby. Han har i øjeblikket 53 i bakke, men har et par sæsoner til at komme derop af, for at skulle til tops i bjerge.. Eisenhardt der gik for den vanvittige sum af 666.666  :D, skal nok også blive til noget, men ting tager tid, når der trænes sideskill, frem for en af main skill. Vi må se hvem der skal kæres for på søndag..

Der er en ny Sheriff i byen, i form af Theis Støvring. Dog har top 3 ikke nogen prangende udholdenhed  ::) Samtidig kan jeg ikke huske at der har været et sprint løb med lidt bakker! Efter en halv dags ping pong, på forum, mellem Raboruben og mig, fandt Raboruben ud af, at ingen af top3 kan gøre sig i klassiker løbene på omkring 250 km, med deres nuværende udholdenhed. I stedet for at bruge halvdelen af deres løn på hårfjerningsmidler, bør de få lidt hår på brystet. Men det plejer at kommer med alderen!

Endelig kom bakkebrosten oversigten, det var ikke tilfældigt at den var sat som sidste oversigt, denne gang. Da manden med en kronisk hestesko i røven har ventet på det, den sidste døgns tid. Prøv lige at se Boogie_Woogies ryttere. Der kan ikke gå længe inden Krøjgaard også får et guld ikon. I U- rækkerne forsyner overflødighedshornet landsholdene i en kontinuerlig strøm af talenter. Klitgaard (22) og DeBlåKaniner, Christopher Madsen (21) er specielt interessante. Denni Köln(24) er desværre blevet slettet, hvor han sidste sæson havde et GV på 70,46. Men det går nok  :)

That's all for now!
« Last Edit: October 29, 2012, 12:05:16 pm by TeamSolex »

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #16 on: October 30, 2012, 01:14:11 pm »
So, tell me. How exactly did you gather the information about the chest hair of your hill-sprinters. ;)

Malerun

• Guest
« Reply #17 on: November 11, 2012, 02:43:34 pm »
Hmmm, jeg har kvajet mig og kommet til at slette Jakob Kolberg isedet for den 20-årige jeg trak den anden dag :( Så kan man lære ikke at spille på sin smartphone på vej hjem fra arbejde!

Til gengæld trak jeg så efterfølgende en nuttet 19-årig:
David Andresen   Age : 19   Wage : 806
Stamina : 30   Sprint : 44   Climbing : 14
Flat : 42   Cobblestone : 61   Technique : 53
Downhill : 57   Hills : 57   Aggressiveness : 26
Time Trial : 10   Teamwork : 12

Nu får han brosten, så må vi se om vi hiver ham op i bakker bagefter, indtil Madsen når 100, eller holdet skal have en gang udholdenhed!

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #18 on: November 16, 2012, 06:20:33 pm »
Hermed update af de 19-årige. Da Solex' tidligere har lavet en update som u21 træner efter netop 2. draft har vi et rigtigt godt sammenligningsgrundlag, som jeg vil nævne kort i de enkelte kategorier - men ellers kan GV'erne også ses her: http://85.52.224.56/smf/index.php/topic,915.msg59737.html#msg59737
Generelt kan jeg oplyse, der er 51 ryttere på 19 - under solex var der 59.

Ved Solex update havde vi to med 59,x, men de var vist også begge ret fine. Gredsted er fin - flere af de andre ryttere kan også være ok, men en del er mere oplagte i andre discipliner. Grønlund er et godt bud på en sprinthjælper dog. Men klasse er sprinterne ikke.

Sprintbakke passer Gredsted endnu bedre. Her er han også bedre, end Quist der var bedste ved Solex update, men dog ikke meget. Men med en sprinttung etape med en bakke næste sæson, kan han nok godt køre fornuftige point hjem.

Ved Solex update var der 3 med 62+, men de to bedste danskere pt. er bedre end dem alle dengang, og det tæller ellers bl.a. Henning F. Petersen, der vidst nok er rigtig fræk nu! De mangler umiddelbart den sidste snert på sideevnerne, men med et stærkere hjælperfelt kan det nok godt lykkes at forsvare denne sæsons femteplads i næste sæsons u21 bjergløb. Der er fire fine ryttere, hvorefter der er et fald i niveau - uden det nu er helt skidt for Alding, der dog gerne vil habe en bakke klemt ind.

Det vil passer os en del ringere, hvis flad vej kommer med. Her var Henning F. en del bedre end de bedste danskere - han havde 62,x mens næstbedste var på 58,x

De to bedste er nærmest identiske GV-mæssigt med dem ved Solex update. Der er under 0,1 mellem dem. Der er rimelig bredde i årgangen, men hvordan det kommer til at gå vil i høj grad afhænge af træningen :-)

Årgangen under Solex' var på dette tidspunkt ikke imponerende. Gv mæssigt er bedste dansker en anelse bedre. Bredden ser fin ud, men der er stadig plads til en kaptajnkandidat! Med de nuværende ser top10 svært ud i hvert fald.

Bakke GV'et er sgu en lidt mærkelig størrelse. Personligt synes jeg egentlig, at flad vej betyder for meget. Flere af rytterne kan køre ok resultater hjem, men netop med flad vej får vi det svært umiddelbart, og der var 5 stærkere ryttere under Solex. Det er helt sikkert ikke den stærkeste bakkeårgang vi har haft, men de seneste par gange har det vist også set særdeles godt ud! Det gør det altså ikke i mine øjne pt. denne gang.

Vi skal nok kunne score point, men vi savner monstertalentet. 57 havde bedste rytter under Solex, og endnu en var bedre end Karl Johan. Jeg mener dog også, at den årgang gjorde det forrygende med en andenplads bl.a. ved den Christopher Madsen, der havde 56,65 i GV på dette tidspunkt. Det ser dog ok ud, og top10 bør være muligt, og jeg har indtrykket af bredden er fin, men det er lidt svært at vurdere i disse mere komplekse discipliner.

Under Solex havde vi A. Bendtsen, der senere vandt u21-løbet. Han havde "kun" 63,54 i GV på dette tidspunkt(!). Top7 ser lovende ud, og især top4 har potentiale til at køre point hjem! Og med de GV'er, kan man godt drømme lidt om to danskere på podiet. Filip er i øvrigt til salg :-) Dette er den klart stærkeste danske disciplin i årgangen pt., som jeg ser det! Bedste 20-årige rytter har i øvrigt 58,6 i GV - så det kan meget vel blive rent 19-årigt løb denne sæson fra vores side :-)
« Last Edit: December 22, 2012, 10:53:48 am by Timidus »

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #19 on: December 22, 2012, 10:51:30 am »
Pt 88 ryttere på 19 år. Til sammenligning er der 57 20-årige. Altså en noget større årgang. Jeg regner med at genopstille som u21 landstræner, men hvis andre har meget lyst, skal jeg gerne lade pladsen gå til en anden :-)

Denne GV update er lavet inden løb 96. Sidste sæson lavede jeg GV-update inden løb 100, så vidt jeg husker http://www.cyclingforfun.org/smf/index.php/topic,915.msg78631.html#msg78631- så dette vil jeg sammenligne en del med.

Et hurtigt resume: årgangen er væsentligt bredere. De største talenter finder vi i enkeltstart, ligesom Carl Christian i bjergene ser skarp ud på U21, Gredsted Hansen i sprint ser stærk ud, men jeg er bange for hans hovedevne er lidt for lav til, han kan leve op til Riis resultater, selv om potentialet på lang sigt er større. Udover disse savner jeg lidt topryttere, men når det så er sagt, så er der langt bedre hjælpere til næste sæson - og den bredere årgang betyder også, vi nok har bedre chancer i mere spøjse løbstyper :-)

Eskild var på 63,7 på dette tidspunkt, men han er altså også en rigtig stærk rytter og fik en 4. plads med generelt meget ringe hjælpere! Sidst var de bedste ryttere kun lige over 58 - denne gang har vi fem "hjælpere" over 58, og tre over 60. Bredden er rigtigt meget bedre! Jeg har svært ved at se mange af dem være stærke på NT-banen dog, men på U23 skal de også nok kunne gøre et-eller-andet. Top 5 er måske muligt på U21.

Vi havde to ryttere der var bedre sidste sæson end bedste dansker denne sæson - dog ikke ekstremt meget. Vi havde 8 danskere med over 56 i GV sidste sæson, så det er noget kun ringere. Når det så er sagt, så har jeg indtrykket af, at rytterne denne sæson bare generelt har en del lavere flad vej - og vi skal derfor håbe på mere rene bakkeløb. Bredden er i denne disciplin ringere end sidste sæson - men jeg tror ikke, det er ikke så skidt, som man kunne fristes til at tro, når man sammenligner de to lister.

Gredsted har et minimalt forspring i forhold til Riis, der kørte en 2. plads i bakkesprinten og også et fint resultat (men ikke podie) i den rene sprint. Gredsted har større potentiale i begge discipliner, men som nævnt. Lidt for lav hovedevne. Sidste sæson havde vi en på 58+ udover Riis, denne gang er der 5 udover Gredsted. Især ser det spændende ud med Hyperorbs mange 19-årige sprintere :-)

Riis kørte som nævnt 2. plads hjem, men Gredsted er en del bedre! Jeg håber på et næsten identiske løb (meget) sent på sæsonen. Hjælperne er desværre kun en anelse bedre, men som nævnt - spændende med så mange Hyperorb :-) Flere af dem ser ganske fine ud! Top2 bliver nok svær at forsvare for Gredsted grundet den lave hovedevne.

Sofus var konge i denne discpilin. Carl Christian kan ikke være med. Bredden er bedre denne sæson, selv om begge årgange savner et par klassehjælpere ekstra. Faktisk er jeg lidt skuffet over antallet af bjergryttere, men det er nok bare ikke der, folk har lyst til at fokusere med de 19-årige pt, da mange tidligere bjerghold nok har fokus på et par tourryttere - men hva ve' jeg :-)

Her ser det rigtigt stærkt ud! Carl Christian er foran Sofus, der altså også var virkelig stærk her! Carl Christians langsigtede potentiale er ikke helt så stort som Sofus' - men på U23 skal han som minimum også nok få chancer, og på U21 kan han godt køre en podieplads hjem, tror jeg - især med blik på, at hjælpermassen er en del stærkere i den rene bjerg disciplin, end det Sofus havde til rådighed! Kom så med et dejligt og gerne langt bjergløb :D

Årets bjergbakkeløb er fucked(læs: spektakulært og rockerlangt), og det gør faktisk Jimmie til kaptajn :-) De første 4 ryttere er en del finere end de fire stærkeste sidste sæson -  derefter går det stærkt ned af bakke.

Det her er en svær disciplin, for der er så mange variationer - er brosten eller bakke vigtigst? Flad vej eller sprint med eller ej? Langt eller kort?  Sidste sæson havde vi fem  på 58+, så på den led ser det værre ud. Karl Johan er dog på niveau med bedste dansker sidst (dvs. 0,01 efter). Mit indtryk er, at årgangen er en del smallere - men med brostenstunge brostenbakke løb har vi de bedste muligheder - tror jeg.

Det ser stærkt ud! De to bedste er virkelig klasse, og bør begge kører top7-8, selv om jeg har indtrykket af de andre lande også har stærke årgange. De to næste bør også have muligheder for at komme i pointene. Dette må være den stærkeste enkeltstartårgang vi har haft - måske ud over de nuværende 23-årige, hvor der var vild bredde. Det giver ikke meget mening at sammenligne med sidste sæson, hvor ingen var i træning (i så fald røg de i hvert fald ud af spillet inden enkeltstarten) :-) Men vi har fem der er bedre end bedste dansker dengang - jeg vil ikke helt afvise, at han faktisk blev trænet. Men konklusionen er helt sikkert, at vi er LANGT(!!) stærkere her.

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #20 on: January 05, 2013, 04:49:46 pm »
U 23 riders; Season 10:

« Last Edit: January 07, 2013, 02:39:37 pm by TeamSolex »

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #21 on: January 05, 2013, 06:16:54 pm »
Er det med vilje grimpeur er skåret fra?

I øvrigt mangler der et par U21 resultater fra sidste sæson i medaljeoversigten :-)

Løb 2 Ole Baecher (2. plads) HHPHH

Løb 7 Carl Emil Riis (2. plads) PHPHS

Jeg tror ikke der var andre medaljer :-) Anyways, godt arbejde. Og egoistisk set fedt at se 4 af mine ryttere på toppen i brosten. 3 af de 4 er endda trukket som ungdomsryttere, mens den sidste blev hentet i en draft :-)

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #22 on: January 06, 2013, 02:50:03 pm »
Tak for det :)

Bjergryttere er en mangelvare i NT regi, men grimpeur ranking kan du finde i samme oversigt som mountain.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #23 on: January 06, 2013, 02:58:19 pm »
Ahh, smart :-)

Giver egentlig rigtig god mening at samle dem :-) Jeg ville nu dog overveje at lade grimpeur være den primære - der er næsten altid mindst et grimpeur løb på alle tre landshold, mens der vel i år ikke er et, hvor flad vej er oppe på standardvægtningen (uden at bakke eks. også er med)

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #24 on: January 06, 2013, 08:21:49 pm »
Og hermed begynder den langsomme upload af årets NT lister:

Sæson 10:

Status quo - forhåbentlig kan Sinkbæk fortsætte sin udvikling, men nok ikke til point endnu.

Ingen ryttere af nævneværdig karakter forsvundet.....Men heller ikke oplagte topkandidater.

Ikke de store udskiftninger.....Større bredde, men fortsat kun ét topnavn.

Farvel til Johannes Dybvik-Nielsen, nr. 8 på sidste års liste.....Fremtiden ser alligevel fornuftig ud!

To gode navne bakkes op af en solid bredde.

Her har vi måtte tage afsked med Jarl Fischer, en lovende ung brostensrytter. Men nu er det i det mindste den rigtige ranking.

Mums, siger undertegnede  8) Det begynder efterhånden at se solidt ud med potentielle top20 folk til mange afarter af bakke-brostensløb.

Ikke de store åbenbaringer i kategorien, men Lauge Herner har langt om længe fortrængt Max Nordby som bedste mand. Dejligt at se de gamle tournavne Dalgaard & Thorsbjerg på vej ud af listen, de var alligevel aldrig noget værd i disse løb.

Sidste kategori og ingen ændringer i toppen. Jeg kunne godt tænke mig en revaluering af procenterne i denne kategori, for det skriger altså noget i øjnene, at vi ikke har Klitgaard og Pless længere fremme på listen. Lige nu ligger der sprintere med under 50 i bakker på listen, det burde absolut ikke være tilfældet.
« Last Edit: January 08, 2013, 03:31:11 pm by Kazistuta »

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #25 on: January 07, 2013, 09:19:14 am »

Her har vi måtte tage afsked med Jarl Fischer, en lovende ung brostensrytter. Jeg står undrende over for de negative udviklinger hos enkelte ryttere, så hvis Solex kan finde (endnu én ;-)) fejl i sit excelark, kommer der  muligvis en opdateret version senere.

Der er ændret i GV'et - mon ikke Solex er kommet til at rette under brostensstandarden, da der var brostensløb sidste sæson? I hvert fald har den plejet at være: stamina: 10, sprint: 10, flad vej: 25, brosten: 40, teknik: 10, Explosivitet: 2,5, holdarbejde: 2,5 - så det er vel den vi bør køre videre med?

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #26 on: January 07, 2013, 12:25:34 pm »
Yes det var fejlen for brosten.

Dette er standard værdierne vi bruger og jeg selv har brugt indtil fornylig  ;D
Min U23 Update af brosten og mountain bliver ændret senere i dag.

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #27 on: January 08, 2013, 05:33:46 pm »
Der er jo ikke nogen etaper, der ligner hinanden. Dette har vi brugt som standard, blot til sammenligning.
Jeg benytter selv en kategorisering:

Sprint
Sprint med bakke (Her benytter jeg Pless som hjælper, det går lige, da de fleste har en god længde)
Bakke med sprint (kun på et få etaper kan jeg benytte Ricky Abbelstedt, som hjælper.)
Steven Rooks 23(D)   Colliers Classic 59(D)   Stage 4 Tour de Suisse 63(ST)   Leeds Classic 66(D)   Giro di Lazio 82(C)
Stage 4 Volta  Portugal 86 (ST)   Clasica de Almeria 94(D)      
Bakke

Desuden kan man også argumentere for et ren bakke uden flad GV. Den er jo altid på kalenderen. Men man kan jo blive ved ikke..

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #28 on: January 09, 2013, 07:30:20 am »
Kommer der en U21 update fra starten af sæsonen eller først efter næste draft, Timidus?

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #29 on: January 09, 2013, 09:09:23 am »
Kommer der en U21 update fra starten af sæsonen eller først efter næste draft, Timidus?

Min plan er egentlig at vente til efter næste draft, da der for håbentlig er lidt mere gods i den unge årgang - den er ederbroderemig tynd lige nu. 12 ryttere på 19, og ingen af dem ser specielt skræmmende ud - og mindst en håndfuld af dem kunne næppe sælges for 1 euro :/ De stærkeste 20-årige er jo også i ret høj grad med på Solex U23 lister.

Efter draft 2 kan jeg også sammenligne med tidligere årgange. Anyway, hvis der ønskes u21 update nu, kommer jeg gerne med det inden for et par dage :-) Det er såmænd ikke fordi det er specielt stort arbejde - jeg synes bare effekten er ringe.

Skal jeg knytte en kommentar til årgangen er der 2-3 rimelige ryttere i bakkekategorien, 1-2 fine sprintere og 1-3 fine TT-ryttere - nogle af rytterne overlapper lidt hinanden. I bjerge og brosten (i hvert fald de flade) er der intet.

I øvrigt enig med dig Solex - procenterne er fine. Bakke GV'et er en anelse for bredtfavnende til min smag, men jeg synes nu ikke der er grund til at ændre.