Author Topic: Danske ryttere | GV Lists  (Read 17723 times)

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
Re: S7 - Danske ryttere | GV Lists
« Reply #30 on: January 09, 2013, 02:28:36 pm »
Kunne bare ikke huske, hvornår du lavede oversigter sidste år - jeg har desværre ikke selv nogle talenter, der trænger sig på...

RaboRuben

• Hero Member
  • 1a
    • View Profile
« Reply #31 on: January 15, 2013, 03:49:41 pm »
Theis Stovring has 8 stars for sprint since yesterday. :)

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #32 on: January 25, 2013, 10:30:49 pm »
Vi har 46 danskere. Der var 51 på samme tidspunkt sidste sæson, og 59 under Solex (det må vist være tre sæsoner siden)

Tommi er en 1,5 point foran Gredsted Hansen, mens vi under Solex havde to på 59+. Tommi har rigtigt fint u21 potentiale, hvor jeg tror en top5 kan være mulig. Han savner dog en luksushjælper, og på den lange bane tror jeg knap så meget på ham. Han mangler lige det sidste i sideevnerne.

Bumbum, det ser ringere ud end både under Solex og den nuværende årgang, men faktisk er Kevin ikke helt ringe. Han mangler en snert i et par sideevner, før armene bliver strakt op, men helt ringe er det ikke. Jeg tror vi vil være skarpest, hvis det er en bakketung, men det kommer bl.a. an på Kevins træning.

Det er sgu lidt halvtyndt. Kurt er fræk nok, og kan som minimum opnå top10 - måske endda blande sig i top5. Men han måler sig ikke helt med CC, fra den nuværende årgang. Han er dog bedre end Henning F, som vi har talt om flere gange, ligesom han er pænt foran Hjort fra den nuværende årgang, som kørte point hjem som hjælper i begge bjergløb i denne sæson. Så helt skidt er det skam ikke. Men bredden, føj. For at understrege elendigheden har jeg taget min egen rytter med, der er 8. bedste. Han har altså kun lidt over 40 i bjerge! Vi mangler hjælpere i høj grad.

Selv om Kurt er bedre end CC her, og tæt på Henning F's niveau, vil jeg påstå, vi pt. hellere vil have et bjergløb uden flad vej. Dog må der gerne være sparet på nedkørslerne.

Begge de to bedste er nok i "risiko" for at blive tourryttere. De er ikke helt ringe, men jeg var nu mere glad for Aldring-Jimmy Floe kombinationen i den nuværende årgang. Også under Solex så det bedre ud umiddelbart. Bredden er "ok"

Danvad er sgu fin nok - men han mangler lidt hovedevne på u21 niveau. Han er således ringere end Arthur i den nuværende årgang på samme tidspunkt, men ikke desto mindre mener jeg Danvads potentiale er større på lang sigt. På u21 er jeg sikker på, han også kan køre point hjem, men han glæder sig nok mere til u23. Der er plads til en bedre kaptajn, og i meget høj grad også et par hjælpere! Selv om Piil er tæt på, er han ikke specielt sprød.

Bakkerne er som altid lidt svære at sammenligne. Under Solex årgang var der 4 bedre ryttere, mens der under den nuværende årgang ikke er nogle bedre. Jeg synes det ser fornuftigt ud i de fleste scenarier, men der er ikke noget crack imo.

Det er ringere end de seneste årgange - der er plads til bedre talenter! med de nuværende vil vi gerne have et kort løb - i så fald kan vi måske drømme om et ordentligt resultat, men top5 har jeg svært ved at se os kunne kæmpe om.

Helt skidt er det ikke. Både Svinding og Mandrup kan have chancer for at få point. En prolog vil ligge ret godt til Svinding, mens en lang enkeltstart er guf for Mandrup. De er dog noget ringere end både den nuværende årgang, og naturligvis Bendtsen fra Solex. Men det er altså også nogle hårde nødder at blive sammenlignet med :-) Jeg tror på point, men de er ikke 100 % selvskrevne.

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
« Reply #33 on: January 26, 2013, 09:58:43 pm »
Jeg elsker ordet bakketung  ;D
Jeg har været ude i beriget og forarmet  ;)
En god oversigt. Min egen Kurt Malmquist(19) er et bedre potentiale en CC Jeppesen(20). CC kræver meget arbejde med hans lave technique. Han minder om en Carl-Emil Børch (24) jeg havde på et tidspunkt!

Jeg har ikke fundet guld i ungdomstræk endnu, men det kommer forhåbentlig. Jeg kommer heller ikke til at kunne træne dem op selv, da jeg er ude i noget sideskill træning.
Det kunne du trække efter:
Sprinter -> Hyperorbitals
CLM -> LHUG
Bakke bjerg -> Igualada_Cycling_Team ( her kan du tjene kassen, men han vil kun have de bedste 19 årige)

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #34 on: March 03, 2013, 06:06:24 pm »
82 ryttere. Til sammenligning var der 88 samme tidspunkt sidste sæson. Der er 63 ryttere tilbage i 20-års årgangen i øvrigt(og der var 57 20-årige på dette tidspunkt sidste sæson).

Vi havde på dette tidspunkt 4 på 60 eller mere, og Eskild Øgendahl var i sin tid på 63,7 på dette tidspunkt. Det kunne være bedre, men der er trods alt en del spændende ryttere, men vi får svært ved at skabe et "rigtig" godt resultat, er jeg bange for.

Umiddelbart ligner det meget sidste sæsons bjergryttere, dog lidt stærkere i top5 generelt, men det er ikke meget. Bedste bakkerytter sidste sæson var Nicholas U Jensen med GV på 58,38

Belling er stærk på U21! Han kan måske køre top5, men jeg savner backup. På den lange bane får han det desværre lidt sværere. Han er pt. over 2 point foran de bedste de to sidste sæsoner.

Det er ikke så godt et tegn at Tommi er her. Kevin ser nu fin ud, og er "kun" to GV-point efter Gredsted sidste sæson. Han er også efter 1 point efter Riis fra forrige sæson, der dog kørte en flot 2. plads hjem.

Kurt er skarp, men for meget flad vej er nej tak. En smule kan gå an. Han er foran CC men bagefter Sofus Erecius i dette GV - de var de stærkeste i de to seneste årgange.

Kurt er et af de stærkere kort i denne årgang, men han halter efter CC og Sofus, der begge var nummer 1 i de tidligere årgange. Han er dog foran Hjort, der kørte flotte point hjem som hjælper denne sæson, så jeg tror på, han kan lege med tæt på top5. Bredden er ikke så god som seneste sæson, men til gengæld markant bedre en forrige. Det er ok.

Floe Andersen var over 1 point bedre på samme tidspunkt, men var også kaptajn i et bjergbakkeløb allerede som 19 årig! Også Heydenreich fra forrige årgang var bedre. Bredden var også bedre sidste sæson, mens det ligner hinanden en del forrige. Frank er ok stærk, men ligner en mand, der vil blive tourrytter på sigt - tror jeg :-)

Det er nok værste årgang af de tre, jeg sammenligner blandt. De to andre er ellers heller ikke creme-de-la-creme. I toppen var det bedre de seneste to sæsoner. Bredden kan dog næsten måle sig med de andre sæsoner, men vi får svært ved at presse på i top10 umiddelbart.

To skidte sæsoner at sammenligne med. Seneste sæson var vanvittig god og forrige vanvittig ringe. De første 3 måske 4 kan lidt. Resten er ikke specielt stærkt, tror jeg (jeg har ikke kigget nærmere på dem dog). Philip ville have været 4. bedst sidste sæson, og det er såmænd ikke helt tosset. Jeg tror på point til ham. En prolog vil passe Svinding godt.

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #35 on: March 16, 2013, 05:47:59 pm »
NT Season 11

En af de mange små glæder er disse updates. Hvor gode er rytterne ifht. sidste sæson. De vil komme løbende, med en lille kommentar til hver discplin.

Der har altid kun været én. En har ofte været en for lidt og Max har ikke altid kunnet opnå de placeringer han har været berettiget til. Det bedste skud på stammen er Bo Østergaard (23). En lille snak med ANGELESLAKERS og han skulle ligne ham meget, omtrent samme potentiale. Bredden syntes jeg ikke er ikke alt for god.

As foreseen  ;D Østerby har buldret frem pga. flad vejstræning og han har overtaget kronen. Nu mangler han blot at bevise det og det kræver det helt rette miljø. Han har et endnu større flad sprint potentiale, med gode sideskills. Desuden kan han godt klare en pavé, jeg håber ikke denne skill bliver for fristende. Sprint bredden er fornuftig, men nye talenter er velkomne.
*Min egen Abbelstedt har i form af 26 år forbedret sig en smule for meget! rettelse +0,63.

Der er stadig et gevaldigt hul op til Johny. Bredden er dog fantastisk, med masser af potentiale. Man kan dog arumentere for at alle ryttere er på samme hold (Timidus), Jeg kan da godt komme med et friskt bud på Øgendahl  :P

« Last Edit: March 17, 2013, 03:17:35 pm by TeamSolex »

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
« Reply #36 on: March 16, 2013, 09:41:21 pm »
Hvad betyder din note mht. Abelstedt "0,63"? Der må da være en massiv fejl, han kan umuligt være steget 7 i GV på en sæson....

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #37 on: March 17, 2013, 03:31:08 pm »
Hvad betyder din note mht. Abelstedt "0,63"? Der må da være en massiv fejl, han kan umuligt være steget 7 i GV på en sæson....

Jeg påpeger blot hvad du spørger om og de 0,63 er Rickis fremgang.
Desuden er opdateringen færdig.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #38 on: April 06, 2013, 10:35:43 am »
Antal ryttere: 54
Tidligere har dette tal været 46, 51 og 59 på dette tidspunkt (sidstnævnte er den årgang, der vandt guld på u23 i øvrigt). Med andre ord er det et ganske positivt tegn.

Generelt er det i bakkeårgangene, vi savner folk. I både bakke, bjerg bakke og bakkebrosten er vi et stykke fra tidligere sæsoner. I alle andre årgange undtagen bjerg m flad vej står vi med den bedste rytter i 4 sæsoner på nuværende tidspunkt! Det tyder på en stærk årgang.

Trækker man ikke til sig selv, ser u21 (og u23 om lidt flere sæsoner) gerne, at man trækker bakkeryttere, så vi kan få lappet et par huller - så kan der blive rigtigt gode muligheder for at lege med om medaljer!

Det ser rigtigt fint ud både i toppen og bredden. Norddam er nok bedste bud på kaptajnrollen, selv om Lauridsen lige nøjagtigt er over ham. Men det kommer også lidt an på, hvornår løbet falder.

På den lange bane ser Nordam også fin ud, og han er ved antonio_cassano, der ser ud til at have et langsigtet projekt med flere store sprintinvesteringer i 19 årige (Norddam er for sine 650k en af de billigere ryttere, han har). Derudover ser Grønlund, Thoby og Lerche også spændende ud - alle tre halter dog i hovedevnen pt.
Historisk:

Og så til bakkesprinten

Vi har lidt af hvert - de øverste foretrækker dog klart løb uden for mange bakker. Vi har dog også ryttere til løb med flere bakker - eks. Ernlund - men jeg er lidt bekymret for et traditionelt og langt løb med sprint sektion + 3 bakkesektioner. Vi håber på et løb uden for mange bakker, eller et meget kort et af slagsens.

Historisk:

Bjerge:

Den dryppende lyd? Det er mit mundvand, når jeg ser på CC II. Han er ederma'me vild! En årgang, hvor vi også har haft flere cracks i de seneste sæsoner. Dog er det lidt spøjst i mine øjne, at Sebastian Thorsen er så tæt på Johan T, for jeg synes Johan T ser en del bedre ud - men hovedevnen er bedre, ligesom Thorsen også har lidt fint holdarbejde med. Hjælperne hører dog til blandt de ringere, vi har set - der er plads til flere i hvert fald :-)

Historisk:

Mountain:

Vi vil sgu helst have et rent løb, men helt uefne er vi ikke - især Johan har ikke noget imod at flad vej og hårde bjergløb bliver blandet godt sammen! Til gengæld plager CCII osca om at lade bjergløbene være lange, hårde og uden alt for meget fladt stykke - han ligner jo dog umiddelbart en kaptajn her også :-)

Historisk:

Bjergbakke:

Lige nu har vi en pervers drøm om en sæson uden bjergbakkeløb :/ Det er i hvert fald den svageste af kategorierne indtil videre - men i det rette løb (igen gerne med lidt flad vej) er Johan T ikke helt ueffen.

Historisk:

Brosten:

Baltzer og Krogh ser rigtigt fine ud - og flere ryttere er også tæt på de to. Lovende årgang igen :-) Det behøver dog pt. ikke være et brostensløb på 800 km ;-) Jeg vil også gerne indskyde, at de tidligere årgange ikke så lovende ud på dette tidspunkt (det var ellers under Solex, at mit kuld kom, men de første kom først efter draft 2). Jeg er derfor ikke helt så begejstret, som man let kan blive ved et blik på nedenstående tabel - men rigtigt godt ser det nu ud! (og ja, det er det normale standard GV uden fejl - jeg har dobbelttjekket:D)

Historisk:

Bakke:

Bakkeløbene er en svær størrelse, og der er mange muligheder. GV'et siger langtfra alt her - det helt afgørende er hvilke løb, der kommer - er der flad vej? Er det ultra korte? Hvor meget nedkørsel?
Det er en svær liste, for selv langt nede kan der være ryttere, der kan kandidere til kaptajn i lige netop det løb, der passer dem! Jeg synes, jeg har set flere fine bakkeryttere, men det er afgjort ikke vores stærkeste kategori. Umiddelbart må et rent bakkeløb gerne være meget kort (Mørkeberg som oplagt kaptajnkandidat), mens vi er knap så afhængige af længden, hvis meget flad vej kommer ind i billedet. Jeg er lidt nervøs for bakkekategorien, som historisk står svag - det på trods af, jeg ikke synes, vi har haft meget kongetalent i bakkerne de seneste sæsoner :-/

Bakkebrosten:

Det ser rigtigt skidt ud i denne kategori. Vi er ret ringe repræsenteret. I de rette løb, kan vi komme ind omkring top10 - men vi er ikke selvskrevne i toppen på nogen måde. Lidt spøjst med så stærk en brostensårgang til de flade løb.
Historisk:

Enkeltstart:

Det ser rigtigt fornuftigt ud her! Top 5 har alle kvaliteter til at køre med om noget sjovt. BoogieWoogie drengen kræver dog meget langsigtet fokus, men jeg kan sagtens se ham som pointtager på u23 og som kommende landsholdenkeltstarter.
Nystrøm er naturligvis cremen, men jeg tror alle i top4 har chancer for point.

Årgangene der bliver sammenlignet i har også været stærke. Arthur, Filip Holm og Ricki Munthe er alle kæmpe talenter, og kørte alle top5 på u21.

Historisk:

« Last Edit: April 06, 2013, 06:48:58 pm by Timidus »

Capernaum

• Guest
« Reply #39 on: April 27, 2013, 07:43:32 pm »
what percentages are you using? I'm interested in knowing, if Purup or Nystrom is best in TT.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #40 on: April 28, 2013, 12:31:07 am »
Well. As a standard we are still using these:

Nystrøm is still the biggest talent of the two. I dont know if he's the best right now though - they are both great, that's for sure!

But please rember -  the percentages aren't perfect ;-)

Capernaum

• Guest
« Reply #41 on: April 28, 2013, 05:05:09 pm »
Thanks.

1°   Bjørn Nyström   19   67,95
2°   Klavs Purup   19   66,41

Not that far from eachother ;)
At least Nystrom has started to pop in TT. First I thought he had talent 1 or 2, but now I think it's a little bit more. but for sure not talent 5.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #42 on: May 12, 2013, 12:11:29 pm »
79 danskere. Til sammenligning var der 82 på samme tid sidste sæson og 88 forrige sæson.

Selv om årgangen er mindre fejler kvaliteten dog ikke noget. Jeg tror, denne årgang kan kører med om medaljer i det samlede regnskab, men der er også løb, hvor vi får svært ved bare at komme i top15-20 stykker - men omvendt er der også løb, hvor vi står abnormt stærkt.

Jeg ser særligt medaljemuligheder i: sprint, flade brosten og særligt bjerge og TT.

Ved seneste update så det fantastisk ud! Vi havde seks af de syv stærkeste ryttere i 4 sæsoner! Tim og Baltzer er da også begge stadig bedre end denne sæsons Danvad. Baltzer er faktisk bedre end eks. Øgendahl var på dette tidspunkt. Til gengæld ser Tim ud til at blive trænet som sprinter, et par ryttere er forsvundet siden seneste update, og alt i alt er mine arme lidt lavere hævet. Det ser dog stadig rigtigt fint ud!

Denne kategori var min store bekymring ved seneste update. I mellemtiden er flere kommet til og i rå tal ser det glimrende ud. Frey er den stærkeste rytter på dette tidspunkt de seneste 4 sæsoner (tidligere højeste var 59,06. Når det så er sagt, så er bakkeløbene som nævnt mange gange før en svær størrelse, hvor længde og flad vej kan ændrer meget voldsomt på, hvem der er inde og hvem der er ude - men det ser sgu nok fornuftigt ud tror jeg :-)

Sprinten er absolut en af styrkerne i årgangen. Både Magnus og Norddam er bedre end Belling, der er hidtil bedste sprinter med 63,60 på dette tidspunkt. Begge er naturligvis skidt ud af undertegnede ;-) Og begge ser ud til at få kærlig behandling. Norddam har frost ikon, og håber på en kort enkeltstart, der gerne må ligge sent, mens Magnus helst ikke vil have dem alt for korte, og gerne vil have en sprint, der ligger tidligt på sæsonen. I øvrigt har vi tidligere kun haft en eller to ryttere på over 60 i GV, så det siger en del om bredden! Sidste sæsons 3. bedste ville være nummer 11 på listen!
Der er talenter både til nu og den lange bane :-)

Igen en kategori, der er lidt tricky, for det gør en kæmpe forskel om der er en, to eller tre bakkesektioner. Magnus er fin på dem med én. Jeg tror dog også, vi har glimrende kaptajner i andre scenarier, så jeg er ikke bekymret. I øvrigt er Magnus bedste rytter set over de seneste 4 sæsoner. Norddam er tredjebedst, kun overgået af Gredsted Hansen.

Ved den seneste update kunne vi savle over Thygesen og T. Mortensen. Siden har Thygesen ræset ca. 2 ekstra point fra T. Mortensen, der altså ikke bliver trænet optimalt, set fra manden med u21 kasketten :-) Thygesen er sprød, men er solgt videre med stort tab fra Palmeiras. Det nye hold består dog af ca. 10 19 årige bjergtalenter, så det er måske glimrende alt i alt :-) Jeg håber. Thygesen er i hvert fald næstbedst set over de seneste 4 sæsoner, kun overgået med 0,1 af Sofus Erecius - og jeg gør i denne sammenhæng opmærksom på, at vi altså har haft rigtigt stærke kaptajner i bjergene

... Sebastien er ikke det helt store vidunder, men har en RIGTIG fin hovedevne, og kan ligne en virkelig stærk Bjerg-TT rytter på sigt, hvis han bliver trænet mod det. På den lange bane får han det svært i rene bjergløb. Og der er heller ikke etapeløbsrytter gemt i ham. Anyways, som grimpeur er Thygesen bedst de seneste 4 sæsoner, men han slår kun lige nøjagtigt CC Senior med Henriksen bagefter - han havde 69,12. Vi har dog haft bedre hjælpere i de tidligere årgange - især i semikaptajnerne. Når vi kommer ned omkring 6-8. valgene er vi fint med i forhold til tidligere, selv om det kunne være bedre.

Johan er ok, men dog den ringeste "kaptajn" de seneste 4 sæsoner. Helt uden muligheder er vi dog ikke, og jeg tror umiddelbart, vi skal håbe på løb, hvor vægtningen er nogenlunde lige - men det er lidt svært at vurdere.

Endnu en kategori, hvor GV ikke giver et fyldestgørende billede af årgangen. Vi har ikke fået meget ud af denne kategori, mens jeg har været u21 træner, men faktisk er Sundstrup ringere end de tidligere bedste ryttere på dette tidspunkt. Jeg har svært ved at se ryttere, der kan køre top10 selv med optimale løb. Gunner, Nordenbæk og Law er mine bedste bud på kaptajner.

Enhver GV-update bør sluttes med et smil, og det smil sørger tidsrytterne for igen. Sammenligner vi med den tidligste sæson, jeg sammenligner med, så ville nummer et dengang stryge ind på en 10. plads! Årgangen konkurrerer med Holm og Munthe-årgangen om at være den stærkeste. Jeg tror, jeg ville tippe mod denne, da den også er stærk i prologer, og samtidig har lidt større bredde. Når det så er sagt, så tror jeg ikke for alvor på, at nummer tre og nedefter kan køre point hjem på u21, medmindre de andre hold står svagt. Det kan så også være de gør det, for jeg tror ikke, der er så mange hold der satser på 19-årige TT'ere.

TeamSolex

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #43 on: May 12, 2013, 02:53:38 pm »
Fed update og samtidig mere info der kan simre i hovedet på en.  :-[
Man glæder sig altid til nye navne der bliver printet bedre fast i hukommelsen, vhja god præstationer. Talen for sin syge moster er ikke altid nok.
Føler man sig ikke altid taberdømt omkring talent træk. Jeg kan dog se at disse 3 er blevet solgt videre fra mig Sundstrup var fra en draft, de 2 andre kan jeg ikke huske.
Michael Kusch, Kaspar Frey og Ole Sundstrup.
Frey der er #1 i bakke kategorien, ser jeg som en Mathias Heydenriech. Dog en 10-15% under hans niveau. Disse rytteres fremtid ligger i bjergbakkekategorien  ;)

Egentlig følte jeg at det ikke havde været en fremragende sæson økonomisk i salg af 19 årige. Men jeg har da tjent lidt. Det plejer at være væsentligt højere.

Scout 350 000
Promote 375 000
Layoffs 334 025
Transfer draft 51 923
Udgifter ialt: 1.110.948

Mickael Kusch 774 555
Ole Sundstrup 432 145
Kaspar Frey 666 667
1.686.030 (inkl. transfer 10%)
Jeg har solgt flere, men det er til småbeløb.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #44 on: May 12, 2013, 08:02:13 pm »
Heh - mit regnskab ser slet ikke så godt ud, og har aldrig gjort det.

Jeg tror faktisk salget af Jakob Norddam denne sæson for 650k er mit dyreste salg af en 19-årig. Men okay, jeg trækker nok heller ikke i de kategorier, hvor pengene er (jeg plejer at trække i flad vej - og økonomien i det gør mig sgu ikke det store, men dine salg kan jeg nu godt misunde af og til  ;))

Og ja, er enig i det vil passe Frey bedst at søge mod bjerg-bakke kategorien, set fra landsholdets øjne. Men nu må vi se.