Author Topic: U21 Landsholdet  (Read 46831 times)

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
Re: U21 Landsholdet
« Reply #1050 on: November 10, 2017, 08:29:13 am »
Det er faktisk et helt flot kuld, vi har her. Laveste explosivitet er 57 - de fleste ryttere har også andre evner med, og især har vi nogle spændende bakkebrosten folk (desværre har vi ikke det rene traditionelle bakkebrosten løb, men et bakkebrosten med fokus på brosten, og så bakkebrosten-sprint løbet). En del har i stedet bjerg med, så alt i alt er det faktisk mange spændende folk, omend dette løb generelt ikke er deres bedste kop the.

Det eneste ærgerlige: Krøyer har den tredjelaveste bakkeevne - han er skabt til løbet, og det ligner, han trænes godt, men han er lidt sentudviklet :-) Den er dog ikke værre end, at han ender som kaptajn. Hahn + Føhns får frie roller, og så håber jeg på et godt resultat - tror den lave hovedevne gør, top3 eks. bliver svært, men håber på noget tæt på det.

Sebastian Krøyer   20   63,80
Gunnar Hahn   20   63,16
Lars Grünfeld   20   62,20
Christoffer Landmose   20   61,54
Lars Føhns   20   60,44
Alfred Bonde   20   60,30
Jannik Arenfeldt   20   58,98
Ivan Bech   20   58,68
Jonny Brøndsted   20   57,10

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1051 on: November 13, 2017, 11:45:59 am »
Det blev til sejr - yderligere to i pointene, og 3 tæt på - det viser lidt om bredden, og vel at mærke i ét løb, der reelt ikke sad helt i skabet til i hvert fald bredden.
Det betyder også vi ligger 1'er i Landeranglisten - dog med masser af forfølgere tæt nok på til vi hurtigt kan ryge ud af top3 - og det ligner ikke det bliver os, der går fra de drønvigtige enkeltstarter med 500-600 point - men vi går heller ikke pointløse fra nogen af dem skulle jeg mene, medmindre der ryger ryttere væk.

Har lige opdaget, at Krøyer (altså kaptajn og vinder i går) trænes som bakkesprinter tydeligvis :P Det er faktisk ganske fint - det er nok reelt der han har størst potentiale på den lange bane i hvert fald, selv om hans flad vej er lidt lav fra start. Men holder stadig på, det her løb er tæt på skabt til ham, men klart - sejren havde været lettere med træning i bakker ;-)

Næste søndag gælder det bjergene. Jeg synes det ser fornuftigt ud igen, skulle jeg mene. Desværre med stærk vind, og jeg føler aldrig jeg har været venner med vind. Jeg venter med at udtage til, der er trukket lidt flere 19-årige dog :-) Men jeg lugter fine chancer for metal igen, ud fra det krævede niveau i de seneste to løb. Timidus er blevet noget mere optimist, end ved sæsonstart :-)

Status på 19 årige
Siden sidste har vi fået et par yderligere spændende ryttere:

Calle Fogtlund - flad bakkerytter. Men mangler nedkørsel + udholdenhed for virkelig at være interessant, men på en flad bakkeetape, kan han blive vildt skarp! Til de bakkeløb vi ser oftest, mangler vi så absolut stadig noget.

Henrik Alsing - bedste bud på bakkebrostenrytter, og ikke nødvendigvis ringe. Dog heller ikke bedre end, jeg frygter han kan blive svær at afsætte for TBW, også fordi explosiviteten er så stor en katastrofe, han er ubrugelig på den lange bane. Men den mest spændende rytter i disciplinen (i hvert fald udover tidligere nævnte Ginnerup, der mere er bjergrytter)

Denni Ratchke - tålelig flad brosten rytter. Mangler udholdenhed, men har til gengæld explosivitet. Kan sagtens blive skarp, men hvis der ikke er mange der træner brosten, er han også på vippen til at være svær at afsætte - der er plads til en bedre kaptajn, men han er på et niveau, hvor der med brostenstræning kan scores fine point, vil jeg mene. Og den høje explosivitet gør, han imo. også er relevant på en længere bane.

Hvis ellers Ratche er afsat, vil jeg mene det er bakkedisciplinen og bakkebrosten, vi stadig står svagest i - da Alsing ikke er bedre, og Fogtlund er for nichéløbsorienteret. Men generelt er det kun i sprint, vi er rigtigt godt tilfredse med de bedste ryttere. Til gengæld er der - hvis rytterne afsættes - ikke længere noget, jeg synes er 100 % katastrofe (omend der stadig mangler hjælpere i det meste) - det ligner dog også der kommer spændende ting i draften - især en bakkerytter, og TT'eren ser spændende ud, og der er flere derudover, vi ved så lidt om, de stadig er spændende ;-) Få gerne updatet :D
« Last Edit: November 13, 2017, 03:15:22 pm by Timidus »

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1052 on: November 16, 2017, 09:55:38 am »
Så er det tid til grimpeuer. Jeg kører med Rønholt som kaptajn. Han er fin, men ligesom sidste uge mangler vi lidt hovedevne, og jeg tror knap så meget som i sidste uge på tingene  ;D Ikke desto mindre må vi jo hellere jagte en top3 igen :P Svarre kørte en 2. plads hjem på PPMDM etapen, og jeg vil ikke mene den her etape burde passe os dårligere - da Rønholt samtidig har ramt 2 vejrikoner, ser det nok egentlig lovende ud - hører evt. gerne input til taktikken i lyset af de tre pinde vind, som jeg altid hader.

Vi har et fint bredt kuld - den sidste plads var lidt svær at besætte, og i sidste ende valgte jeg, at det var bedst at give pladsen til den pt. mest lovende 19-årige. Men der er afgjort plads til forbedring - hans niveau vil er under top5 af de udtagne her, og ca. omkring Pihl og Marcuslund, vil jeg mene - hvis han trænes fint. Til gengæld har han så også 3 vejrikoner (begge i øvrigt ramt denne gang)

Men niveauet ER bredt og højt, flere har igen lovende bakkeevne med - dog har ingen rigtigt explosivitet med, omend Marcuslund har lidt. Rutinen er dog ærgerlig - kun to har 5+ rutine, mens resten har 3 eller mindre - og det er for sløvt på den lange bane - jeg vil ikke skrive for meget om rutine denne sæson dog. Vi er alle bevidste om det, og især på U21 er det uundgåeligt, at rutinen halter i truppen.

Gustaf Rønholt   20   64,99
Theis Falk   20   64,12
Nickolai Svarre   20   63,96
Gunnar Rath-Friis   20   63,02
Renè Rytke   20   62,65
Bo Havshøj   20   62,38
Oscar Pihl   20   62,04
Kasper Marcuslund   20   60,52
Freddy Fuglsang   19   56,91

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1053 on: November 23, 2017, 09:17:25 am »
Husk at få budt på ryttere inden i aften!

Der er i hvert fald en god sjat ryttere med potentiale til crack eller bare at være interessante - ingen 100 % sikre cracks dog umiddelbart :-)

Jeg satser på at lave en U19 update efter draften - måske først mandag - uanset hvad udtager jeg i morgen efter draften til sprinten, hvor der er ganske fine kort, tror jeg. Både ProScycling og de relativt nydanske Candasuteam har fine 20-årige, ligesom der er 19-årige cracks, hvor andre end tidligere omtalte Ahnfeldt-Mollerup nok for svært ved at klemme sig ind.

Nåja, og derudover er der faktisk også flere 20-årige der er uundgåelige - jeg spår, det her bliver en af de sværere udtagelser - og samtidig ærgrer vi os over, der ikke også er et sprint løb med én enkelt blå sektor. Det er en ualmindeligt bred sprintårgang, med adskillige der kunne køre point hjem som kaptajn - jeg tvivler på vi har vinderen, men mere har jeg ikke nærstuderet dem endnu, og vi har i hvert fald 3-4 ret så stærke kaptajnkort! Men når jeg ikke er sikker på kaptajnen, med det blotte øje, er det måske også et tegn på, vi ikke har den oplagte vinder - nu må vi se :-)

I udgangspunktet, burde vi jo kunne score point med mange ryttere, men jeg har vist imponerende ringe statistik med at score point med hjælpere - input til det modtager jeg derfor gerne :-)

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1054 on: November 24, 2017, 08:01:01 am »
1°   Kristoffer Holst   20   70,40
2°   Benny Jepsen   20   68,89
3°   Cristian Pihl   20   66,96
4°   Sebastian Skall-Hansen   20   65,95
5°   Philip Bendtsen   20   65,58
6°   Nicolaj Ahnfeldt-Mollerup   19   63,96
7°   Søren Ravn   20   63,91
8°   Kenneth Katkjær   20   62,96
9°   Tim Bechmann   20   62,88

9 ualmindenligt stærke ryttere - få lige smidt mere rutine på Skall-Hansen, Pro :D Han kan blive vild bakkesprinter ;-)

Kristoffer Holst bliver kaptajn. Vi kan godt savne de ekstra par procenter qua kæmpecrack, der kan give guld - det sidste krymmel på lagkagen, men målet er top3 - og flere i pointene.

Der er set bort fra RIGTIGT stærke navne uden for truppen - både blandt 19- og 20-årige - herunder er der slet ikke blevet plads til en eneste fra Candasuteam, der ellers også har et stærkt kuld, men stærkest på GV-listen er kun nummer 13, og der er ingen af disse, der halter i hverken explosivitet eller umiddelbart god målrettet træning (Ravn er dog sentudviklet, men har virkelig gode sideevner, omend han er en af dem, der er på vippen i explosivitet).

Jeg har ikke nærstuderet så mange af rytterne uden for top9, men jeg kunne i hvert fald godt have udtaget yderligere 9 flotte sprintere - omend en sjat af dem trods alt så ville komme fra 19-årige kuldet.

ProSCycling

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Pro-SCycling Cannondale | U21-DENMARK
    • View Profile
    • SCyclingUSA website
« Reply #1055 on: November 24, 2017, 02:09:48 pm »
ja, det er problemet når man måske har for mange unge sprintere. Nogle falder lidt bagud i rutinen, men jeg vil prøve at sende ham til flere løb, hvor det er muligt.
Søren Ravn blev trukket i sidste uge af sidste sæson, så ja han er lidt bagefter men super gode evner.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1056 on: November 27, 2017, 08:58:27 am »
Well - jeg tog for stort et sats med kaptajnen. Ikke helt utypisk mig, synes jeg :(

Han kørte 10015 - havde været i gemmerne og set en 10115 taktik, der gjorde godt - jeg tror ikke på en kaptajn nogensinde bør sættes på en flad etape på 3. sektion, så jeg tog den et skridt videre - den del betød intet - kaptajnen blev sat på 1. sektion. Mit bud er 20015 havde været i skabet, og givet en top3 +/-. Lårt.

De frie roller sad mere i skabet - jeg har ikke gemt taktiken desværre, så hvem der kørte hvad ved jeg ikke helt men det var kombinationer af 31125, 32124 o.lign., som jeg er ret sikker på gav i hvert fald 8. pladsen.

I alt blev det derfor til 340 point, kun overgået af Australien - tror jeg nok. Men jeg er altid bitter, når kaptajnen ikke leverer det, jeg burde have fået ham til - men jeg er meget tilfreds med de frie roller - ikke mindst takket være ProScyclings virkelig stærke kuld med mange ryttere på et rigtigt habilt niveau.

Vi ligger derfor fortsat nummer to med mulighed for at kigge både op og ned - vi hænger fortsat i hollænderne, der nok er komfortable nok med forspringet ned til 3. og 4. pladsen i første omgang.

På søndag gælder det dog enkeltstarten, der - i hvert fald for mig - definerer hvad vej, man skal kigge. Vi kommer ikke til at score enorme point, men vi går absolut heller ikke tomhændede derfra. Vi har et fint kort i Bjørn Lodberg, der måske kan køre ind omkring top3, hvis årgangen er tynd. Dernæst tror jeg 19-årige Øhrwald er bedste bud på en der tager point - og det bliver nok i den laveste ende, hvis han gør. Så min forventning er, vi får 200-300 point - der kan drømmes om både mere, men også frygtes mindre - så må vi se, om andre sluger så lidt eller meget, at det vender op og ned på noget. Bjørn er på hold med tre hollændere, hvor prisen kunne tyde på i hvert fald to er bedre - derudover en del belgiere - hvem ved, om de lige pludselig får basket sig tilbage i spil (de er næsten 800 point fra os).
Bjørn får ikke rutine, og det er Jimmy Eriksens tidligere hold han er på - et hold der har fint styr på rutine, så det er nok et tegn på, at en del er foran ham - og 3. pladsen nok bare er en pervers drøm, jeg godt kan glemme :( Det kan dog også være, holdet bare et faldet lidt af på den (ikke mange logins, og alle hollænderne har heller ikke kørt løb denne sæson).

Jeg udtager ryttere om et par dage, når der har været chance for at komme lidt mere guf op. Jeg udtager formentlig 1-3 19-årige fra andre kategorier, medmindre der viser sig at være mere guf, end mit øjekast umiddelbart siger mig (4 19-årige TT'ere jf. GV-update + 2-4 20-årige).

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1057 on: November 27, 2017, 12:56:12 pm »
Nickolas Kierkegaard, som jeg hyldede som en af de bedste ryttere fra draft1, er i øvrigt fyret - nogle gange ser øjne åbenbart ikke helt ens på ryttere - og ikke danske hold, er sikkert kortere på lunten på fyringsknappen, men jeg så ham jo som top3 kandidat i bjergene og søgte efter ham for at overveje ham som næstbedste dansker i årgangen ("4" i udholdenhed, bjerge og nedkørsel og som jeg husker det også fin teknik).

Men oh well, jeg overvurderer vist nok jævnligt bjergryttere.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1058 on: November 29, 2017, 09:31:04 am »
Bjørn skal nok køre en mængde point hjem. Øhrwald tror jeg også på i pointene, men han er på ingen måde sikker - med hoppet ned til Flott-Jensen, tvivler jeg på flere i pointene, men man har vel lov at drømme :-) Jeg håber vi får omkring 200 point, jeg drømmer om mere, og frygter mindre :-) Nu må vi se. Det burde blive sjovere næste sæson. Tre kører på samme hold - det må være et rigtigt fint tegn - og jeg tror det er et hold, der har styr på rutine - i hvert fald kører to af dem løb (Øhrwald har ikke kørt endnu, men måske gemmer han de bedste til toure etc.) - det burde se fint ud :-)

Bjørn Lodberg   20   66,56
Morten Øhrwald   19   62,37
Allan Flott-Jensen   20   59,32
Pelle Munch-Petersen   19   59,11
Victor Ranløv   20   58,69
Johnni Andelund   19   58,52
Jim Bendixen   19   58,15
Joakim Rømer   20   57,91
+ Nicolaj Ahnfeldt Mollerup som er bedste 19-årige rytter, vi har umiddelbart

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1059 on: December 02, 2017, 08:13:37 am »
Capernaum har trukket en 19-årig, der uden jeg har regnet med det klart skal med. Det bliver Nicolaj Ahnfeldt-Mollerup, der viger pladsen, når nu det ikke er hans disciplin.

Jonas Køln er navnet - har ikke bonget ham ind i GV-beregneren, men han er det største talent blandt de 19-årige, dog lidt lav i TT fra start. Hans GV burde være lige omkring 60-61 - han kan måske score point. Men jeg gætter på han ender lige uden for.

Udover ham har vi også fået Lars Pilegaard, som jeg meget håber trænes i bakker - han kan blive supervild, men han kan også blive vild bakkesprinter. I forhold til årgangen er det klart mest interessant med ham som bakkerytter, men hva hulan - han kan blive god i begge dele, både nu og på den længere bane. Jeg titulerer ham et crack - selv om med lidt sprintevne, at det er nogle lidt specielle bakkeløb, der passer ham absolut bedst - men han halter altså ikke i løb med flad vej eller uden. Han er skrap!
« Last Edit: December 02, 2017, 08:19:21 am by Timidus »

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1060 on: December 04, 2017, 07:59:25 am »
Hold da op!

Rytterne var noget ringere end ventet. 0 point, ekstreme point til Belgien - som jeg nævnte var det en mulighed, de kom baskende 800 point bag os og er nu tæt på 500 foran (men ca. 100 fra Holland) - vi er 3'er. Det er lidt... lakrids... at de enkeltstarter skal betyde SÅ meget. Men det har jeg vist brokket mig rigeligt over gennem tiden.

Udover enkeltstarten der åbenbart så ringere ud end ventet, tror jeg også vi går lidt særere løb i møde generelt. I hvert fald de to brostensløb, ligesom vi ikke har nogen konger i hvert fald til bjergenkeltstarten - og jf. i går kan det blive noget dild! Bakke-brosten-sprinten gætter jeg dog på, vi har flere rigtigt fine ryttere til - der er i hvert fald mange fine bakkesprintere, og også nogle af dem der næsten har brosten (40ish).

Det var en gang kajkage, og har også vurderet de 19-årige til at have en del større potentiale end de har. Øhrwald blev 9'er blandt de 19-årige, Kølnn 17, og Bendixen 19 - med god træning kan de 5 tt'ere måske alle score point, men der er vist næppe podiekandidatter. Kølnn kan dog indhente noget GV, da han har lang tid til han rammer de 80, så lur mig om ikke han æder sig et par pladser op. Er længden kortere, vil det også være en stor fordel for Øhrwald. Men sikke en gang gris.

Pilegård er til salg - er han toplækker, eller overvurderer jeg ham? Bakkeryttere er lidt uden for min metier - og er han i virkeligheden reelt bakkesprinter? På negativsiden måtte han jo godt have haft et par klik mere i især flad vej og sprint, så han lige fik 60'er niveau u23 bonus fra start - udholdenheden kan lige gå. Men jeg tænker crack?

Lars Pilegaard   Alder : 19   Løn : 834
Udholdenhed : 58   Sprint : 54   Bjerge : 15
Flad vej : 56   Brosten : 4   Teknik : 21
Nedkørsel : 64   Bakker : 69   Explosivitet : 58
Tidskørsel : 20   Holdarbejde : 11   Rutine : 0
Pris : 1 000 000   Dage tilbage : 2   Løb kørt : 0
« Last Edit: December 04, 2017, 09:18:52 am by Timidus »

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 1a | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #1061 on: December 04, 2017, 10:36:07 am »
Hold da op!

Rytterne var noget ringere end ventet. 0 point

That must be karma, for deselecting Ahnfeldt-Mollerup  :P  :P

Pilegård er til salg - er han toplækker, eller overvurderer jeg ham? Bakkeryttere er lidt uden for min metier - og er han i virkeligheden reelt bakkesprinter? På negativsiden måtte han jo godt have haft et par klik mere i især flad vej og sprint, så han lige fik 60'er niveau u23 bonus fra start - udholdenheden kan lige gå. Men jeg tænker crack?

Lars Pilegaard   Alder : 19   Løn : 834
Udholdenhed : 58   Sprint : 54   Bjerge : 15
Flad vej : 56   Brosten : 4   Teknik : 21
Nedkørsel : 64   Bakker : 69   Explosivitet : 58
Tidskørsel : 20   Holdarbejde : 11   Rutine : 0
Pris : 1 000 000   Dage tilbage : 2   Løb kørt : 0

I like him. Maybe he could join Ahnfeldt-Mollerup in my hillsprinters-team. His sprint is lower than most of my cyclists, but his focus could be on the more hill-heavy sprints. Team is almost full though, so we'll have some decisions to make first  ::)

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1062 on: December 04, 2017, 01:23:05 pm »
Hah, after seeing the result, I guess I should have removed another one :-) Adding the rider I added was defintely the right choice - but it seems I had too high hopes for the riders within the discipline - no need to "waste" slots at u21 for 20 yo who can only end eg. 89th - but I suppose Ahnfeldt-Mollerup will get two more races this season (mountain TT and cobble-hills-sprint - no guarentees though.

Pilegaard sure could become excellent hill-sprinter - he got much potential in both hillsprint and hills. I have no idea what the best path for him will be - but with high hidden talent, he should become very very very strong! Could make a nice duo with Ahnfeldt-Mollerup - who is of course ahead of Pilegaard in the sprints / hillsprints, but Pilegaard could become an allround hillguy - looking forsward to see where he ends - I just hope he'll get dedicated training in either hills or sprint with some nice experience focus as well :) 

TeamSolex

• Hero Member
  • Training a NewGen with Dr._Andrei_Mikhailov
    • View Profile
« Reply #1063 on: December 05, 2017, 12:44:17 pm »
Should be trained hill first and could become a Robert Bøgelund clone...
But talent is very decisive at that makes it hard to determine hill riders in general.
Bøgelund had an insane skill distribution. But his talent let him down in the long run and a very skilled Kim Ewert of course.

WinterIsComing

• Hero Member
  • WiC - 1a | Sons of Anarchy - Class of XXXV
    • View Profile
« Reply #1064 on: December 06, 2017, 11:33:52 am »
Sorry, Solex... he chose to accept my offer above all others. Pilegaard will be training 100% sprint first. Hill training will be up later.

We will see how well he will fit in my training schedule. Hopefully, he will train fast enough.