Author Topic: U21 Landsholdet  (Read 44490 times)

Kazistuta

• Hero Member
  • Team_Boogie_Woogie
    • View Profile
Re: U21 Landsholdet
« Reply #1110 on: March 24, 2018, 06:01:03 pm »
Hehe... syntes også,at Tim Santus så lovende ud i arket,men da du havde markeret 1.prio på ham,droppede jeg mit bud på ham. Meget passende, at Tim Santus landede hos Tim Idus:)

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1111 on: March 26, 2018, 09:32:48 am »
Wow for en drømmestart - 655 point var meget mere end ventet, selv om JJ ikke kørte sejren hjem, som jeg drømte om - men dog ikke ligefrem forventede.

Jeg forstår det faktisk ikke helt. VI lavede åbenbart udskilningen med kun 22 ryttere samlet på 4. sektion, heraf 7 danskere - synes ikke jeg kørte meget hårdere end jeg plejer ellers, men det er jo et suverænt resultat, og vi har taget en fin føring fra start.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1112 on: March 28, 2018, 09:22:10 am »
Har udtaget de 9 bedste på GV - en del er bedre i bakkebrosten (Homgaard, Durr, Lambæk, Busk-Nielsen) - Fredgaard er mere bakkesprinter (og var med sidste søndag). Et kuld med et godt bundniveau, men jeg tror målet må være en plads lige på kanten af top5, og så som altid jagte flere i pointene - det kan sagtens blive sjovt, men det er et af de løb, hvor bredden skal trække læsset (og lige i bakkeløb, vil vi også gerne have, der er flere habile hjælpere - sidste uge HAVDE jeg mange frie roller som var en del af vores mange point, der bliver ikke så mange denne gang)

1°   Lars Ewert   20   62,80
2°   Nikolai Holmgaard   20   62,64
3°   Bjarne Dürr   20   61,94
4°   Carl Skibby   20   60,34
5°   Gustav Altenburg   19   60,24
6°   Tais Lambćk   20   59,40
7°   Jesper Fredgaard   20   59,14
8°   Sebastian Busk-Nielsen   20   58,95
9°   Brian Madsen   20   58,77

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1113 on: April 04, 2018, 09:34:58 am »
Sidste uge var lidt af en fæl skuffelse. Jeg kørte nok løbet for meget på bagkant, og troede måske en anelse for meget på vores ryttere - det skulle uanset hvad have været bedre, og den ellers solide førsteplads er røget for en stund. De næste 4 løb, er de bedste 4 løb i kalenderen for os blandt de resterende - og søndag gælder det nok det næstbedste løb for os, nemlig bjergløbet.

Malte Fohlmann   20   69,16
Malthe Ahnfeldt-Mollerup   20   69,07
Lars Kyst   20   66,72
Jon Grysbæk   20   64,48
Troels Mikael-Nilsson   20   61,17
Marius Busk   20   60,86
Torben Øgendahl   20   60,78
Karl Johan Rønnedal   20   57,76
Nichlas Lærke   19   56,40

Der er - som det er synligt - lidt et hop fra Torben Øgendahl til KJ Rønnedal, men de 7 første er en ret imponerende flok, selvfølgelig toppet med dild, karse, persille og hele svineriet hos 2xMalt(h)e - begge ville i mine øjne umiddelbart være vinderkandidater, så det er klart, at sejren er målet - Malthe bliver hjælper, og Malte kaptajn (qua en anelse højere GV og understreget yderligere af bedre hovedevne). På den lange bane er Malthe dog mest interessant, omend Malte har tidskørselsevne med.

Håbet er mange og solide point, så vi igen nupper førstepladsen. Jeg vedkender dog også, at bjerg-taktikker ikke er min stærkeste metier - input modtages derfor gerne :-)

EDIT: lavede en fejl40, og missede Ebbe Lykke, der ligger sig ind omkring Jon Grysbæk niveauet - han erstatter K J Rønnedal (hader at smide udtagne ryttere af igen, men sådan er det desværre)
« Last Edit: April 04, 2018, 02:51:33 pm by Timidus »

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1114 on: April 09, 2018, 02:00:03 pm »
2. plads til Malte, og 11. plads til Malthe - det er godkendt, og Lars Kyst fik også lige 20 point med i tasken.

Jeg havde drømt om mere, men det er ok fint. Holland scorede desværre mere end vi gjorde, men er stadig ca. 300 point efter, mens vi har nuppet 1. pladsen - det er målet at holde den hele vejen, omend målet kan ændre sig efter enkeltstarten ;-)

På søndag trækker vi yderligere fra Holland igen, når det gælder sprint for 2. gang, men alligevel frygter jeg dem lidt i denne sæson.

Men som sagt, søndag gælder det sprint - jeg udtager efter draften - få gerne opdateret frem dertil.
Sprinten er nok der vi har størst bredde, omend ikke helt så skarp en top som i bjerge. Men kan vi gentage 1. løbs kæmpesucces vil det være forrygende. Også blandt de 19-årige er der kommet god bredde - vi mangler nok topcracket, men vi har 3-5 stærke flad vejs sprintere blandt de 19-årige - der er formentlig dog ikke plads til ret mange af dem søndag - min forventning er der kommer en enkelt 19-årig med.

Der kommer også en større GV-updatede efter draften - satser jeg i hvert fald på. Generelt ser det lovende ud, med fine ryttere de fleste steder. Men vi savner de store cracks, og der er også et par discipliner med alvorlige mangler.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1115 on: April 13, 2018, 08:04:35 am »
1°   Jens-Jørgen Christensen   20   68,26
2°   Joakim Pander   20   66,92
3°   Carl-Johan Law   20   64,14
4°   Karl Emil Røjkjær   20   63,36
5°   Mads Hansen   20   61,50
6°   Artur Bøgelund   20   60,22
7°   Nickolai S.Sølvtoft   20   59,92
8°   Tim Santus   19   59,22
9°   Ricky Østerby   19   59,14

Artur Bøgelund og Mads Hansen er de sorte får i udtagelsen. Ingen af dem har explosivitet nok til at blive gode sprintere og begge (især Mads), havde haft større potentiale i brosten. Men jeg lader tvivlen komme dem til gode - i sidste sprint var Mads ikke langt fra pointene, og Artur har en super hovedevne.

Tim og Ricky er næsten tvillinger på evner og meget identiske, med Tim et mulehår foran - i hvert fald i det GV-syn jeg har på sprintetaper. Den med højest talent kan dog allerede være foran om en sæson.
Udover dem er der mange herefter - der bliver ikke problemer med at finde 7-9 rigtigt fine sprintere næste sæson. Vi savner dog stadig MONSTRET. Ryttere som Santus og Østerby kan dog godt drømme om top3 i tynde årgange, men det er nok ikke dem, der kører sejren hjem.

Vi skal ud og jagte et godt resultat i sprinten igen. Vi håber på en masse.

19-årig GV-update følger senere i dag, i weekenden, i næste uge eller.... Rytterevner er gemt :-)

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1116 on: April 16, 2018, 09:27:53 am »
Et mindre godt resultat - uden at være katastrofalt. Alle andre end JJ kørte desværre for blødt på 4. sektion med den ene pind vind. Meget ærgerligt - med lidt modifikationer, havde vi fået flere point (og 150-200 af dem, tror jeg - måske endda lidt mere end det også), og jeg skulle nok have sat lidt mere varierede taktikker på de frie roller, men jeg blev overmodig :D

Ikke desto mindre fører vi relativt sikkert, men jeg venter med at spekulere for meget til denne uges løb. Bemærk også, at vi efter de kommende to løb har overstået det, jeg ser som vores stærkeste løb - men resten er omvendt løb, hvor niveauet er svært at forudse.

Nu gælder det nemlig den altid vigtige TT, der kan vende op og ned på alt. Jeg er spændt. Vi har nogle spændende ryttere, og fantastisk bredde, ikke mindst takket være Capernaums årgang (5 af de 9, heraf Kølbæk og Heino). Heino er stadig et pænt stykke fra hovedevnen på 80, som en vinder til U21-løb som regel har opnået. Jeg er dog alligevel forsigtigt optimist - han var 3. bedste 19-årige sidste sæson på den traditionelle enkeltstart, men der er givetvis kommet nogen til i mellemtiden, men jeg håber han lander omkring top5, og med så mange tæt på i GV, bør der komme flere i fornuftige point, så alt i alt håber jeg på en fin pointhøst - men vi bliver næppe topscorer, så vi håber at de nærmeste lande står svagt :-)

Jeg har ganske enkelt udtaget de 9 bedste på GV denne gang. Rutinen på Capernaums ryttere er top dollar - resten er flop dollar. Flere er sentudviklede - både blandt Capernaums, men i virkeligheden i særdeleshed blandt de andre. Det kan derfor bliver sjovere på U23 med dem her, hvis de trænes ordentligt.

Enevoldsen og Kølbæk har også god explosivitet med - kun Gregersen og Doubinko har meget lav explosivitet, så jeg tænker også, vi kan gøre det på samme niveau til prologen, som vi kommer til at gøre det her. Måske Kølbæk kan rykke ind i top3, mens jeg også stadig tror Kolby og Elmholt kan køre habilt, men nok nogle pladser lavere til den tid - men den tager vi når det løb kommer :-)

1°   Heino Elmholt   20   70,91
2°   Lars Kølbæk   20   70,14
3°   Espen Kolby   20   68,71
4°   Claus Sand   20   67,38
5°   Jarl Sørensen   20   67,28
6°   Andreas Doubinko   20   66,53
7°   Jannik Beierholm   20   65,76
8°   Matthias Christoffersen   20   65,49
9°   Johannes Enevoldsen   20   65,34 <--- to pinde vind bonus

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1117 on: April 23, 2018, 11:17:56 am »
« Last Edit: April 23, 2018, 11:20:08 am by Timidus »

Veka

• Hero Member
  • Salpeters
    • View Profile
« Reply #1118 on: April 23, 2018, 12:29:09 pm »
Din pessimisme blev gjort til skamme😊 Altid dejligt med næsten 1000 point i et enkelt løb.

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1119 on: April 26, 2018, 10:08:17 am »
Synes nu jeg var forsigtig optimist, men havde slet ikke regnet med SÅ suverænt et resultat. Vi har dermed nu halvvejs i sæsonen præcis dobbelt så mange point som nummer to (flere følger dog tæt herefter). Der er i min verden ingen mulighed for at hente os i landeranglisten længere. Vi kommer også til at score pænt, omend næppe lige så meget, i prologen.
Men jeg synes rytterne lignede nogen, der kunne lave et ok tilsvarende resultat der - enkelte popper nok pænt op, mens rigtigt mange lå med en 40-45 stykker i explosivitet, som jeg tænker er nok til at holde dem i eller omkring pointene.

Nu gælder det bakkebrosten, som er det løb, vi har flest rigtigt rigtigt stærke til. At Joachim Håkonsson presser sig så flot op bekymrer mig dog alligevel lidt for niveauet.

Holmgaard, Lambæk og Dürr der alle kører for HTCitalia er alle tre på vippen af crack (og med meldinger om to gange 5 talent, og en 3-4 hvis jeg husker rigtigt) - Busk-Nielsen er ligeså topdollar, men halter - modsat de tre førstnævnte - for meget på rutinen.
Udover disse 4 er der lidt mindre dild i snapsen - eks. Lars Ewert, der stort set ikke har brostensevne med, men tænker han det er bedre, det er den vej, når han nu skal køre som hjælper. Der er et par 19-årige med ok niveau, lidt uden for truppen - men har valgt at gå med disse.

Målet er på forhånd sejr, men igen er vi uden for mit stærkeste felt, og Holmgaard er ikke helt som fod i hose til etapen, men omvendt er han som fod i hose til bakkebrosten generelt :-) Her og nu er han den stærkeste af de tre holdkammerater i de fleste etaper, men Lambæk og Dürr kommer senere tæt på.
Bemærk at Holmgaard allerede sidste sæson kørte en 6. plads hjem - dog på en etape, der nok passer ham lidt bedre (her tænker jeg især på distancen)

Nikolai Holmgaard   20   63,78
Tais Lambćk   20   62,62
Bjarne Dürr   20   60,93
Joachim Hĺkonsson   20   60,09
Sebastian Busk-Nielsen   20   59,19
Nicolai Lerche   20   58,15
Eric Dolmer-Nielsen   20   55,88
Aleksander Hřjer   20   55,72
Lars Ewert   20   55,04
« Last Edit: April 26, 2018, 10:13:13 am by Timidus »

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1120 on: May 02, 2018, 09:25:09 am »
Jeg er ærgerlig over det ikke blev til sejr - Holmgaard kørte 03045 og eftersom han sad med til 4. sektion, tænker jeg ikke den kunne være kørt meget anderledes - omend man altid kan overveje om 02045, 02035 eller 03035 kunne have lade sig gøre - eller om man kunne have fundet på fiksfakserier så han havde hjælp på 4. sektion, eller evt. brugt ryttere til at gøre løbet hårdere. Men alt i alt tror jeg bare Holland havde en lidt stærkere kaptajn til dét løb. Men med 2. plads og 3 ekstra i fine point, og flest point af alle lande, er det også svært at være decideret utilfreds.

Vi har nu over dobbelt så mange point som nummer to i landeranglisten - det kunne være et sjovt lille mål, at gå efter det efter sæsonen, men de næste tre løb gør det nok lidt svært at drømme om.

Først venter bakkesprinten, som er det stærkeste af de tre kommende løb - tror jeg (bakkebjergløbet er altid svært helt at forholde sig til på forhånd) - et løb der bliver uforudsigeligt på mange måder. Jesper Fredgaard er som skabt til løbet - han mangler explosivitet på den lange bane, men jeg ser ham som podiekandidat - for at vinde mangler han nok lidt sprint, tror jeg, men jeg vil ikke blive chokeret hvis han nupper den - men omvendt vil jeg heller ikke blive overrasket over et halvsløvt resultat.

Ikke langt fra truppen har vi en del habile 19-årige - der er rigtigt rigtigt fin bredde i sprint og bakkesprint til næste sæson - i ALT andet tror jeg stadig vi står særdeles sløjt. Det lugter ikke af 3 på stribe med guld på nogen måde, men mere en off-season - selv har jeg også haft svært ved at trække ryttere på det seneste, da min truppen har været på 19/20 ryttere de seneste 7-10 dage.

Jesper Fredgaard   20   63,22
Nickolai S.Sølvtoft   20   62,13
Hjalte Philipsen   20   58,57
Carl-Johan Law   20   58,15
Mikael Frostholm   19   57,54 <--- vejrikon
Tais Gräs   20   57,49
Karl Emil Røjkjær   20   57,44
Tais Lambæk   20   57,29
Bjarne Dürr   20   56,13

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1121 on: May 07, 2018, 11:31:31 am »
Flot 2. plads til Fredsgård suppleret af en ditto flot 6. plads til Sølvtoft - det var sådan et resultat jeg håbede lidt på, omend der da også var smådrømme om en sejr - men IGEN var vi bedste land - vi gik efter et hårdt løb i de tre pinde vind, og vi var virkelig med til at lave opdeling. Vi kan måske godt drømme drømme om dobbelt så mange point som nummer to når sæsonen er slut :P Vi har vundet, jeg har ikke fantasi til at forestille mig andet.
Kun en gang denne sæson har vi ikke været på podiet.

Næste søndag gælder det brostenene, og det gætter jeg på er vores ringeste løb denne sæson. Jeg ved ikke helt om Mads trænes i sprint eller brosten - han har været trænet i sprint, men måske er det skiftet til brosten, og det vil være rigtigt godt - for egentlig kan han blive rigtigt fint.

Havde jeg været bevidst om 19-årige cracks havde de nok fået en plads eller to, men jeg har udtaget de 9 bedste. Der er ingen af rytterne der er helt katastrofale, men vi taler altså et kuld hvor der er bakkebrosten ryttere med, der ikke var udtaget til bakkebrosten løbet.

De seneste to sæsoner har det dog lugtet af elendige brostensårgange (ellers er jeg brostents-taktik-geni), og vores håb er det er tilfældet igen. Vi jagter noget, og tror også nok vi skal få point med herfra, men omvendt - er der niveau hos de andre lande, kan jeg godt frygte stort set intet. Men det må vi så tage med.

Mads Hansen   20   63,95
Marc Bentzen   20   63,34
Eric Dolmer-Nielsen   20   61,09
Jannick Kiener   20   60,08
Robert Simonsen   19   58,69
Joachim Håkonsson   20   58,67
Henning Thomassen   19   57,65
Tais Lambæk   20   57,59
Fillip Ibsen   19   56,92
« Last Edit: May 07, 2018, 01:08:22 pm by Timidus »

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1122 on: May 18, 2018, 08:06:57 am »
Den vigtigste draft i sæsonen starter nu - jeg håber folk er klar på at bidrage :D

Sidste uge blev sølle 20 point, men vidste det kunne ske. Kørte løbet ret hårdt i vinden, men alligevel kunne Mads Hansen ikke helt sidde med. Han BLIVER dog trænet i brosten kan jeg se, og det er positivt - han kommer til at være bedre stillet på U23, hvis det fortsætter.

Nu gælder det bjerbakkeløb med klart fedest streg under bjerg. Vi har nogle rigtigt stærke bjergryttere, og de dominerer på listen. Ebbe Lykke bliver kaptajn, da Kyst ikke har bakkeevne nok til jeg tror på ham som kaptajn. Jeg håber på et ok resultat, men de fleste på listen har under 20 i bakker - det kan ikke være et godt tegn. 7 af 9 ryttere har 7+ rutine - det er godkendt! De to sidste har 3 og 4.

Vi håber at få noget fornuftigt med hjem, om det så er top5 eller hvad det er, ved jeg ikke helt - uanset hvad er guldet dog i hus :D  8)

Lars Kyst   20   65,45
Ebbe Lykke   20   65,01
Malthe Ahnfeldt-Mollerup   20   64,47
Troels Mikael-Nilsson   20   62,96
Malte Fohlmann   20   62,93
Jon Grysbæk   20   62,17
Carl Skibby   20   61,00
Marius Busk   20   58,61
Jannick Elstrup   20   58,45
« Last Edit: May 18, 2018, 08:09:48 am by Timidus »

Timidus

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #1123 on: May 22, 2018, 08:56:48 am »
Jeg havde håbet på mere i sidste uge, men igen - nåja. Måske kørte jeg denne gang alligevel lidt for blødt i drømmen om for meget.

Søndag gælder det prologen. Jeg tror ikke på sejr - Heino er hverken helt skarp i explosivitet, eller med den ene bakke. Men man skal aldrig sige aldrig med vejrikon på ham. Jeg forventer at flere af de øvrige kommer i pointene, og mit GV kan også være ret skævt, men føler mig ret sikker på uanset hvordan jeg skruer, at de her ni er de bedste danskere (der er et gv hop på 3,5 ned til første uden for listen).

Skulle jeg komme med et forhåndsbud, tror jeg vi får 400-600 point - det kan også være vi støvsuger endnu mere som på den traditionelle, men mit bud er det går den anden vej.

Uanset hvad er guldet dog hjemme. 1300 point indhenter schweizerne ikke.

Heino Elmholt   20   69,50 <--- Vejrikon
Jarl Sørensen   20   68,08
Lars Kølbæk   20   68,01
Claus Sand   20   67,97
Espen Kolby   20   67,43
Johannes Enevoldsen   20   66,13
Asger Wozniacki   20   66,08
Andreas Doubinko   20   66,00
Jannik Beierholm   20   65,79